21:13 | 15/7/13
Σε ποσοστό 23% ανήλθε ο μέσος όρος αύξησης του κόστους κατασκευής, συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις, 24 έργων οδοποιίας σε Γερμανία, Ελλάδα, Πολωνία και Ισπανία, τα οποία ήλεγξε το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ)...
Όπως διαπίστωσε το ΕΕΣ, που ήλεγξε συγχρηματοδοτούμενα έργα συνολικής αξίας 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκτός από τις υπερβάσεις στον αρχικό προϋπολογισμό των έργων, διαπιστώθηκαν και σημαντικές καθυστερήσεις στις προθεσμίες ολοκλήρωσής τους, οι οποίες κατά μέσο όρο ήταν της τάξεως των 9 μηνών.
Διαπιστώθηκε επίσης ότι στην πλειονότητα των έργων οι προβλέψεις κυκλοφορίας ήταν ανακριβείς ενώ οι στόχοι που αφορούσαν στην οικονομική ανάπτυξη δεν ήταν μετρήσιμοι.
Μόλις σε 4 από τα 19 έργα ο πραγματικός κυκλοφοριακός όγκος συμφωνούσε με τις αρχικές προβλέψεις, ενώ το ΕΕΣ διαπίστωσε επίσης ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, ο τύπος οδού που επελέγη δεν ήταν ο πλέον κατάλληλος για την αντίστοιχη κυκλοφορία.
Τις περισσότερες φορές επελέγησαν αυτοκινητόδρομοι, οι οποίοι είναι μακράν δαπανηρότεροι από τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, με το μέσο συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο να ανέρχεται σε περίπου 11 εκατομμύρια ευρώ για τους αυτοκινητόδρομους και σε 6,2 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 43 % φθηνότερα, για τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
Ο έλεγχος του ΕΕΣ διαπίστωσε ότι σε πολλές περιπτώσεις η κατασκευή αυτοκινητόδρομων αποτέλεσε την προτιμώμενη επιλογή, ακόμα και για τμήματα στα οποία οι κυκλοφοριακές ανάγκες θα μπορούσαν να καλυφθούν με οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
Πηγή: skai.gr
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα