17:22 | 3/10/13
Γύρω στα 100 εκατομμύρια τόνοι σκουπιδιών είναι σκορπισμένοι στις θάλασσες του κόσμου. Ένα γερμανικό πλοίο φιλοδοξεί να πιάνει λιμάνι και να ανακυκλώνει επί τόπου τα απορρίμματα...
Το σχέδιο είναι έτοιμο για εφαρμογή λέει γελώντας ο Ντιρκ Λιντενάου, ο οποίος έχει μια μεγαλόπνοη ιδέα: την κατασκευή ενός τάνκερ που θα ανακυκλώνει σκουπίδια. Σε μια χώρα, για παράδειγμα, που διαθέτει πολλά νησιά, δεν μπορεί να υπάρχει σε καθένα από αυτά ξεχωριστά ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης. Ο Ντιρκ Λιντενάου μέσω του κέντρου θαλασσίων μελετών Geomar Helmholtz διαθέτει θαυμάσιες επαφές με το Πράσινο Ακρωτήρι. Μια νησιωτική χώρα στο δυτικότερο άκρο της Αφρικής.
«Στο Πράσινο Ακρωτήρι έχουν επενδύσει σε μια θαυμάσια υποδομή στο λιμάνι. Από εκεί με τη βοήθεια των γερανών θα μεταφέρουμε τα σκουπίδια σε ένα μεγάλο κοντέινερ και στη συνέχεια θα υπάρχει μια αυτοποιημένη διαδικασία διαχωρισμού των σκουπιδιών».
Ο τρόπος εργασίας θα είναι δηλαδή παρόμοιος με αυτόν που ακολουθείται στην ξηρά. Το ποια ακριβώς διαδικασία θα ακολουθείται, είναι σχεδιασμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Υπεύθυνος είναι ο Αντρέας Μάγιερ Μόε, καθηγητής ναυπηγικής στη Σχολή του Κιέλου.
Μετατροπή ενός παλιού πλοίου
O Ντιρκ Λιντενάου, εμπνευστής της ιδέας του πλοίου για την ανακύκλωση των σκουπιδιών O Ντιρκ Λιντενάου, εμπνευστής της ιδέας του πλοίου για την ανακύκλωση των σκουπιδιών
Το σχεδιαζόμενο πλοίο θα πρέπει να έχει μήκος 140 μέτρα και πλάτος 25 μέτρα. Δεν θα είναι όμως καινούργιο. Υπάρχουν πάρα πολλά πλοία τα οποία μπορούν να μετατραπούν και μάλιστα σε ένα γερμανικό ναυπηγείο, που έχει την πείρα που απαιτείται.
«Το σχέδιο μετατροπής ενός παλαιού πλοίου είναι φθηνότερο σε σχέση με ένα καινούργιο πλοίο. Κατά την μετατροπή θα πρέπει φυσικά κανείς να λάβει υπόψη του την αντοχή, το βάθος του πλοίου, τους θαλάσσιους δρόμους από όπου θα περάσει. Το τμήμα εφοδιασμού θα πρέπει να αλλάξει τελείως ενώ η πρύμνη, η πλώρη και το τμήμα με τις καμπίνες θα παραμείνει το ίδιο».
Ένα τέτοιο πλοίο δεν θα χρησιμοποιηθεί μόνο στο Πράσινο Ακρωτήρι, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί και σε άλλες νησιωτικές χώρες. Και στις Μαλδίβες, για παράδειγμα, θα ήταν δυνατή μια τέτοια χρήση. Η χώρα έχει πάνω από 1.000 μικρά νησιά.
Ενδιαφέρον και για παραθαλάσσιες μητροπόλεις
Δεν είναι όμως μόνο οι νησιωτικές χώρες, ακόμα και παραθαλάσσιες μητροπόλεις όπως η Νέα Υόρκη μπορούν να αξιοποιήσουν μια τέτοια δυνατότητα. Η αμερικανική μεγαλούπολη πνίγεται στα σκουπίδια. Εκεί αντιστοιχούν τέσσερα κιλά σκουπίδια ανά κάτοικο. Ήδη ξοδεύονται πάρα πολλά χρήματα για να μεταφερθούν απορρίμματα με πλοία:
«Στη Νέα Υόρκη υπάρχει ήδη η υποδομή και πολύ εύκολα θα μπορούσε να προσαρμοσθεί στο δικό μας σχέδιο. Δεν μιλάω τώρα για μόνο ένα πλοίο, αλλά για πέντε ή ακόμα και για δέκα, γιατί η Νέα Υόρκη έχει πάρα πολλά σκουπίδια».
Προς το παρόν το φιλόδοξο σχέδιο παραμένει στα χαρτιά. Πρόκειται όμως για ένα σχέδιο που ευνοεί το περιβάλλον και από οικονομικούς υπολογισμούς που έχουν γίνει, η επένδυση φαίνεται να αξίζει τον κόπο. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται και οι μελέτες που έχουν γίνει στο Πράσινο Ακρωτήρι. Σύντομα λοιπόν υπολογίζεται να ξεκινήσει και η υλοποίησή του.
Σχετικές ετικέτες:Περιβάλλον
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων