21:02 | 27/11/13
Με οδηγό την έκθεση του ΟΟΣΑ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θα επιδιώξει να δώσει ένα οριστικό τέλος στις στρεβλώσεις που κρατούν ψηλά τις τιμές σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων...
Ειδικότερα στην έκθεση προτείνεται, μεταξύ άλλων, η αλλαγή του χρονικού ορίου πώλησης του φρέσκου γάλακτος, στον τρόπο πώλησης του ψωμιού, στη διάθεση των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και σε άλλα σημεία πώλησης εκτός των φαρμακείων και η δυνατότητα λειτουργίας όλων των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές. Όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης «είμαστε αποφασισμένοι να υιοθετήσουμε το 80% των προτάσεων διότι θεωρούμε πως θα έχει θετικό αποτέλεσμα στην αγορά και στους καταναλωτές».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ που παρουσίασε ο γενικός γραμματέας ο Γενικός Γραμματέας του οργανισμού Angel Guria το φρέσκο παστεριωμένο γάλα στην Ελλάδα είναι ακριβότερο έως 34% από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο λόγω των μεθόδων παστερίωσης. Αντίστοιχα το ψωμί δεν πωλείται με το ζύγι, τουλάχιστον σε ορισμένα είδη, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές. Στα απορρυπαντικά, οι τιμές επιβαρύνονται από τη γραφειοκρατία γιατί πρέπει προηγηθεί μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία στο Γενικό Χημείο του Κράτους. Στα καινούρια βιβλία δεν επιτρέπονται ελεύθερα εκπτώσεις και μάλιστα δεν επιτρέπεται έκπτωση μεγαλύτερη από το 10% της τιμής.
Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, συμπληρώματα και βιταμίνες πωλούνται σχεδόν αποκλειστικά από τα φαρμακεία και οι τιμές δεν είναι απελευθερωμένες. Όταν επιτράπηκε η πώληση του βρεφικού γάλακτος και στα σούπερ μάρκετ η τιμή έπεσε 20-25%. Στο εμπόριο ρούχων και παπουτσιών υπάρχουν περιορισμοί όπως η απαγόρευση εκπτώσεων σε καταστήματα Stock outlet και η απαγόρευση διαφημίσεων προσφορών.
Επίσης, προτείνεται να καταργηθούν όλοι οι δασμοί και φόροι υπέρ τρίτων. Μεταξύ αυτών το αγγελιόσημο (σ.σ. για το οποίο αναφέρεται ότι υπάρχει μόνο στη Φλόριντα και στην Αυστρία, αλλά κι εκεί είναι μόλις 5%).
Να απελευθερωθεί πλήρως το άνοιγμα τον καταστημάτων τις Κυριακές, συμπεριλαμβανομένων κι αυτών άνω των 250 τ.μ., των εμπορικών κέντρων και των πρατηρίων.
*Οι έμποροι θα πρέπει να αποφασίζουν ελεύθερα για τις εκπτώσεις και τις προσφορές στα καταστήματά τους και να καθορίζουν τις περιόδους εποχικών εκπτώσεων.
Για να διασφαλιστεί ότι αυτά τα πλεονεκτήματα εν τέλει θα ευνοήσουν τους Έλληνες καταναλωτές είναι πολύ σημαντικό να εφαρμοστούν τα μέτρα στο σύνολό τους. Μια μερική άρση των περιορισμών θα έχει περιορισμένα αποτελέσματα, αναφέρει ο ΟΟΣΑ.
Πατήστε εδώ και διαβάστε στα αγγλικά την έκθεση του ΟΟΣΑ
Ειδικότερα στην έκθεση προτείνεται, μεταξύ άλλων, η αλλαγή του χρονικού ορίου πώλησης του φρέσκου γάλακτος, στον τρόπο πώλησης του ψωμιού, στη διάθεση των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και σε άλλα σημεία πώλησης εκτός των φαρμακείων και η δυνατότητα λειτουργίας όλων των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές. Όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης «είμαστε αποφασισμένοι να υιοθετήσουμε το 80% των προτάσεων διότι θεωρούμε πως θα έχει θετικό αποτέλεσμα στην αγορά και στους καταναλωτές».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ που παρουσίασε ο γενικός γραμματέας ο Γενικός Γραμματέας του οργανισμού Angel Guria το φρέσκο παστεριωμένο γάλα στην Ελλάδα είναι ακριβότερο έως 34% από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο λόγω των μεθόδων παστερίωσης. Αντίστοιχα το ψωμί δεν πωλείται με το ζύγι, τουλάχιστον σε ορισμένα είδη, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές. Στα απορρυπαντικά, οι τιμές επιβαρύνονται από τη γραφειοκρατία γιατί πρέπει προηγηθεί μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία στο Γενικό Χημείο του Κράτους. Στα καινούρια βιβλία δεν επιτρέπονται ελεύθερα εκπτώσεις και μάλιστα δεν επιτρέπεται έκπτωση μεγαλύτερη από το 10% της τιμής.
Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, συμπληρώματα και βιταμίνες πωλούνται σχεδόν αποκλειστικά από τα φαρμακεία και οι τιμές δεν είναι απελευθερωμένες. Όταν επιτράπηκε η πώληση του βρεφικού γάλακτος και στα σούπερ μάρκετ η τιμή έπεσε 20-25%. Στο εμπόριο ρούχων και παπουτσιών υπάρχουν περιορισμοί όπως η απαγόρευση εκπτώσεων σε καταστήματα Stock outlet και η απαγόρευση διαφημίσεων προσφορών.
Επίσης, προτείνεται να καταργηθούν όλοι οι δασμοί και φόροι υπέρ τρίτων. Μεταξύ αυτών το αγγελιόσημο (σ.σ. για το οποίο αναφέρεται ότι υπάρχει μόνο στη Φλόριντα και στην Αυστρία, αλλά κι εκεί είναι μόλις 5%).
Να απελευθερωθεί πλήρως το άνοιγμα τον καταστημάτων τις Κυριακές, συμπεριλαμβανομένων κι αυτών άνω των 250 τ.μ., των εμπορικών κέντρων και των πρατηρίων.
*Οι έμποροι θα πρέπει να αποφασίζουν ελεύθερα για τις εκπτώσεις και τις προσφορές στα καταστήματά τους και να καθορίζουν τις περιόδους εποχικών εκπτώσεων.
Για να διασφαλιστεί ότι αυτά τα πλεονεκτήματα εν τέλει θα ευνοήσουν τους Έλληνες καταναλωτές είναι πολύ σημαντικό να εφαρμοστούν τα μέτρα στο σύνολό τους. Μια μερική άρση των περιορισμών θα έχει περιορισμένα αποτελέσματα, αναφέρει ο ΟΟΣΑ.
Πατήστε εδώ και διαβάστε στα αγγλικά την έκθεση του ΟΟΣΑ
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων