18:59 | 7/1/14
«Admission is possible» για τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας...
Το να βρίσκει ένας 30χρονος δουλειά σήμερα, μέσω συνέντευξης, σε μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία που διατηρεί γραφεία στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να θεωρηθεί σπάνια περίπτωση και να αποδοθεί στη «θεά τύχη».
Κι, όντως, ο Στέφανος Τεντολούρης αναγνωρίζει ότι στάθηκε τυχερός, αφού, όπως λέει, όταν μια μεγάλη εταιρεία δέχεται χιλιάδες βιογραφικά, το να κερδίσει κάποιος μια θέση εργασίας σε αυτήν είναι σαν να... κερδίζει το λαχείο.
Ωστόσο, μέσα από μια ενδελεχέστερη συζήτηση μαζί του καθίσταται σαφές ότι δεν είναι απλώς θέμα τύχης. Μάλιστα, ο ίδιος αποκαλύπτει τη «συνταγής της επιτυχίας» για τους νέους και τις νέες που, εν μέσω κρίσης και υψηλών ποσοστών ανεργίας, αναζητούν δουλειά. Στη περίπτωση του Στέφανου, αλλά και της 22χρονης Δέσποινας Γκούβα, σημείο-κλειδί ήταν η ευκαιρία που δόθηκε από το Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το οποίο διοργάνωσε το καλοκαίρι μια διαδικασία ανοιχτών συνεντεύξεων υπό το αισιόδοξο μήνυμα «admission is possible». Το σλόγκαν, που παραφράζει γνωστή κινηματογραφική παραγωγή, αποδείχτηκε αληθές για κάποιους από τους συνεντευξιαζόμενους καθώς κατάφεραν να ξεχωρίσουν είτε γιατί οι εταιρείες βρήκαν στο πρόσωπό τους τις κατάλληλες δεξιότητες είτε γιατί οι υποψήφιοι είχαν ετοιμαστεί κατάλληλα γι΄ αυτή τη στιγμή.
«Ήμουν προετοιμασμένος» λέει ο 30χρονος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εξηγεί ότι εδώ και καιρό είχε κάνει ό,τι περνούσε από το χέρι του ώστε να αδράξει την ευκαιρία όταν αυτή παρουσιαστεί. «Ήμουν μεταπτυχιακός φοιτητής και δούλευα ως λογιστής. Είχα στόχο και τον κυνηγούσα. Κάποια στιγμή έμαθα ότι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας διοργάνωνε τις εν λόγω συνεντεύξεις και έστειλα e-mail για να δηλώσω συμμετοχή. Έτσι ήρθα 'πρόσωπο με πρόσωπο' με τους εκπροσώπους της Price Water House Coopers, μιας εταιρείας που ασχολείται με ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες» σημειώνει και συνιστά σε όσους αναζητούν εργασία να μην το βάζουν κάτω. «Πρέπει ο καθένας να είναι εξωστρεφής, να συμμετέχει σε διαδικασίες επικοινωνίας με την αγορά εργασίας, να προβάλλει τον εαυτό του, να ψάχνει κάθε ευκαιρία με πάθος» τονίζει και υπογραμμίζει ότι και στη δική του περίπτωση η προετοιμασία έπαιξε καθοριστικό ρόλο.
Τη διαδικασία των συνεντεύξεων τη χαρακτηρίζει πολύ σημαντική καθώς, όπως λέει, χάρη στην άρτια οργάνωσή της δόθηκε ευκαιρία σε εκατοντάδες παιδιά να έρθουν σε επαφή με πολλές εταιρείες που αναζητούν προσωπικό είτε για άμεση είτε για μελλοντική απασχόληση. «Ακόμη και για εκείνους που τελικά δεν κατάφεραν να κερδίσουν το πολυπόθητο 'εισιτήριο' για μια δουλειά, η εμπειρία της συνέντευξης ήταν πολύ χρήσιμο εφόδιο καθώς πρόσφερε έναν βαθμό εξοικείωσης κάθε υποψήφιου με τη σωστή παρουσίαση του εαυτού του» σημειώνει και προσθέτει: «δεν πρέπει ποτέ κανείς να τα παρατά. Πρέπει να αγωνίζεται για να 'ξεχωρίσει από το σωρό' και να κυνηγά κάθε ευκαιρία που εμφανίζεται».
«Μέσω της διοργάνωσης των συνεντεύξεων από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν θέσεις εργασίας στον ευρύτερο τομέα και μας δόθηκε η δυνατότητα να δούμε ποιες είναι αυτές, να ψάξουμε καλύτερα τις προϋποθέσεις που απαιτούνται, να διαπιστώσουμε αν αυτό που ζητείται είναι... στα μέτρα μας» σχολιάζει, από την πλευρά της, η Δέσποινα Γκούβα. Η ίδια εργάζεται στην εταιρεία b-open που κατασκευάζει λογισμικό για cloud εφαρμογές (εφαρμογές υπολογιστικού νέφους) και δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένη από την εξέλιξη αυτή καθώς ασχολείται με το αντικείμενο που της αρέσει.
Εξίσου ικανοποιημένος είναι και ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ανδροκλής Μαυρίδης που επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι, μέσω των συνεντεύξεων, δόθηκε η ευκαιρία σε νέα άτομα να δοκιμαστούν και να μπουν στην παραγωγική διαδικασία, ενώ και η ίδια η εταιρεία επέλεξε στο «πρόσωπο» της Δέσποινας τον κατάλληλο άνθρωπο προκειμένου να ασχοληθεί με το χώρο του μάρκετινγκ για εφαρμογές λογισμικού.
Απευθυνόμενη στους νέους ανθρώπους που αναζητούν μια θέση εργασίας, η κ. Γκούβα τους συνιστά να κυνηγούν αυτό που θέλουν, να έχουν όρεξη να μάθουν και να προσπαθούν συνέχεια να αποκτούν και νέα εφόδια. «Δεν παίρνουμε γνώσεις μόνο μέσα από την εργασία μας. Σεμινάρια, ξένες γλώσσες ή άλλες διαδικασίες απόκτησης δεξιοτήτων πρέπει διαρκώς να εμπλουτίζουν την εμπειρία μας» λέει και προσθέτει: «ακόμη και εν μέσω κρίσης υπάρχουν δυνατότητες- ίσως και μεγαλύτερες από πριν -καθώς εμφανίζονται νέες προκλήσεις. Σε αυτές μπορούμε να αντεπεξέλθουμε εξελίσσοντας τα ταλέντα μας σε προσωπικό επίπεδο ώστε στη συνέχεια να κατακτήσουμε και την αγορά».
Η επόμενη διαδικασία ανοιχτών συνεντεύξεων προγραμματίζεται για την περίοδο του Πάσχα, ενώ οι εταιρείες που επιθυμούν να συμμετέχουν μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες στο www.uom.gr/career και να επικοινωνήσουν με το γραφείο διασύνδεσης στο career@uom.gr.
Το να βρίσκει ένας 30χρονος δουλειά σήμερα, μέσω συνέντευξης, σε μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία που διατηρεί γραφεία στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να θεωρηθεί σπάνια περίπτωση και να αποδοθεί στη «θεά τύχη».
Κι, όντως, ο Στέφανος Τεντολούρης αναγνωρίζει ότι στάθηκε τυχερός, αφού, όπως λέει, όταν μια μεγάλη εταιρεία δέχεται χιλιάδες βιογραφικά, το να κερδίσει κάποιος μια θέση εργασίας σε αυτήν είναι σαν να... κερδίζει το λαχείο.
Ωστόσο, μέσα από μια ενδελεχέστερη συζήτηση μαζί του καθίσταται σαφές ότι δεν είναι απλώς θέμα τύχης. Μάλιστα, ο ίδιος αποκαλύπτει τη «συνταγής της επιτυχίας» για τους νέους και τις νέες που, εν μέσω κρίσης και υψηλών ποσοστών ανεργίας, αναζητούν δουλειά. Στη περίπτωση του Στέφανου, αλλά και της 22χρονης Δέσποινας Γκούβα, σημείο-κλειδί ήταν η ευκαιρία που δόθηκε από το Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το οποίο διοργάνωσε το καλοκαίρι μια διαδικασία ανοιχτών συνεντεύξεων υπό το αισιόδοξο μήνυμα «admission is possible». Το σλόγκαν, που παραφράζει γνωστή κινηματογραφική παραγωγή, αποδείχτηκε αληθές για κάποιους από τους συνεντευξιαζόμενους καθώς κατάφεραν να ξεχωρίσουν είτε γιατί οι εταιρείες βρήκαν στο πρόσωπό τους τις κατάλληλες δεξιότητες είτε γιατί οι υποψήφιοι είχαν ετοιμαστεί κατάλληλα γι΄ αυτή τη στιγμή.
«Ήμουν προετοιμασμένος» λέει ο 30χρονος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εξηγεί ότι εδώ και καιρό είχε κάνει ό,τι περνούσε από το χέρι του ώστε να αδράξει την ευκαιρία όταν αυτή παρουσιαστεί. «Ήμουν μεταπτυχιακός φοιτητής και δούλευα ως λογιστής. Είχα στόχο και τον κυνηγούσα. Κάποια στιγμή έμαθα ότι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας διοργάνωνε τις εν λόγω συνεντεύξεις και έστειλα e-mail για να δηλώσω συμμετοχή. Έτσι ήρθα 'πρόσωπο με πρόσωπο' με τους εκπροσώπους της Price Water House Coopers, μιας εταιρείας που ασχολείται με ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες» σημειώνει και συνιστά σε όσους αναζητούν εργασία να μην το βάζουν κάτω. «Πρέπει ο καθένας να είναι εξωστρεφής, να συμμετέχει σε διαδικασίες επικοινωνίας με την αγορά εργασίας, να προβάλλει τον εαυτό του, να ψάχνει κάθε ευκαιρία με πάθος» τονίζει και υπογραμμίζει ότι και στη δική του περίπτωση η προετοιμασία έπαιξε καθοριστικό ρόλο.
Τη διαδικασία των συνεντεύξεων τη χαρακτηρίζει πολύ σημαντική καθώς, όπως λέει, χάρη στην άρτια οργάνωσή της δόθηκε ευκαιρία σε εκατοντάδες παιδιά να έρθουν σε επαφή με πολλές εταιρείες που αναζητούν προσωπικό είτε για άμεση είτε για μελλοντική απασχόληση. «Ακόμη και για εκείνους που τελικά δεν κατάφεραν να κερδίσουν το πολυπόθητο 'εισιτήριο' για μια δουλειά, η εμπειρία της συνέντευξης ήταν πολύ χρήσιμο εφόδιο καθώς πρόσφερε έναν βαθμό εξοικείωσης κάθε υποψήφιου με τη σωστή παρουσίαση του εαυτού του» σημειώνει και προσθέτει: «δεν πρέπει ποτέ κανείς να τα παρατά. Πρέπει να αγωνίζεται για να 'ξεχωρίσει από το σωρό' και να κυνηγά κάθε ευκαιρία που εμφανίζεται».
«Μέσω της διοργάνωσης των συνεντεύξεων από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν θέσεις εργασίας στον ευρύτερο τομέα και μας δόθηκε η δυνατότητα να δούμε ποιες είναι αυτές, να ψάξουμε καλύτερα τις προϋποθέσεις που απαιτούνται, να διαπιστώσουμε αν αυτό που ζητείται είναι... στα μέτρα μας» σχολιάζει, από την πλευρά της, η Δέσποινα Γκούβα. Η ίδια εργάζεται στην εταιρεία b-open που κατασκευάζει λογισμικό για cloud εφαρμογές (εφαρμογές υπολογιστικού νέφους) και δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένη από την εξέλιξη αυτή καθώς ασχολείται με το αντικείμενο που της αρέσει.
Εξίσου ικανοποιημένος είναι και ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ανδροκλής Μαυρίδης που επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι, μέσω των συνεντεύξεων, δόθηκε η ευκαιρία σε νέα άτομα να δοκιμαστούν και να μπουν στην παραγωγική διαδικασία, ενώ και η ίδια η εταιρεία επέλεξε στο «πρόσωπο» της Δέσποινας τον κατάλληλο άνθρωπο προκειμένου να ασχοληθεί με το χώρο του μάρκετινγκ για εφαρμογές λογισμικού.
Απευθυνόμενη στους νέους ανθρώπους που αναζητούν μια θέση εργασίας, η κ. Γκούβα τους συνιστά να κυνηγούν αυτό που θέλουν, να έχουν όρεξη να μάθουν και να προσπαθούν συνέχεια να αποκτούν και νέα εφόδια. «Δεν παίρνουμε γνώσεις μόνο μέσα από την εργασία μας. Σεμινάρια, ξένες γλώσσες ή άλλες διαδικασίες απόκτησης δεξιοτήτων πρέπει διαρκώς να εμπλουτίζουν την εμπειρία μας» λέει και προσθέτει: «ακόμη και εν μέσω κρίσης υπάρχουν δυνατότητες- ίσως και μεγαλύτερες από πριν -καθώς εμφανίζονται νέες προκλήσεις. Σε αυτές μπορούμε να αντεπεξέλθουμε εξελίσσοντας τα ταλέντα μας σε προσωπικό επίπεδο ώστε στη συνέχεια να κατακτήσουμε και την αγορά».
Η επόμενη διαδικασία ανοιχτών συνεντεύξεων προγραμματίζεται για την περίοδο του Πάσχα, ενώ οι εταιρείες που επιθυμούν να συμμετέχουν μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες στο www.uom.gr/career και να επικοινωνήσουν με το γραφείο διασύνδεσης στο career@uom.gr.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα