00:42 | 5/2/14
Τι δείχνουν τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας για την επιχειρηματικότητα...
Περισσότεροι από 2 στους 3 Έλληνες (69%) διατηρούν θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα, ποσοστό που παραμένει στα ίδια επίπεδα με τον παγκόσμιο μέσο όρο του 70% παρά την ελαφριά υποχώρηση εν μέσω κρίσης, από το προηγούμενο έτος.
Ένας στους δύο Έλληνες (53%) φαντάζεται τον εαυτό του ως επιχειρηματία, όμως η «απειλή της οικονομικής κρίσης» συνδέεται με τον φόβο της αποτυχίας σύμφωνα με το 54% των ερωτηθέντων Ελλήνων και τελικά, η πλειοψηφία των Ελλήνων (85%) θεωρούν ως εμπόδιο για την έναρξη μιας επιχείρησης τον φόβο της αποτυχίας.
Αυτά προκύπτουν από παγκόσμια έρευνα για την επιχειρηματικότητα (Amway Global Entrepreneurship Report 2013) που πραγματοποίησε η GFK SE, για λογαριασμό της Amway. Η έρευνα διεξήχθη μέσα στο 2013 και παρουσιάσθηκε σήμερα, σε εκδήλωση που οργάνωσε η Amway Hellas στην πρεσβεία των H.Π.Α. Την εκδήλωση χαιρέτισε ο πρέσβης των Η.Π.Α στην Ελλάδα, Ντέιβιντ Πιρς.
Με βάση την έρευνα, στη χώρα μας το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η κοινωνία είναι «κάπως φιλική» απέναντι στην αυτοαπασχόληση και μόλις το 9% θεωρεί ότι είναι «πολύ φιλική».
Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, τα κυριότερα ευρήματα της έκθεσης είναι ότι κατά μέσο όρο, περισσότερα από 2 στα 3 ερωτηθέντα άτομα (70%) σε 24 χώρες έχουν θετική στάση απέναντι στην αυτοαπασχόληση. Ο αριθμός αυτός αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα παραμένει δημοφιλής (69%:2012). Οι χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά είναι οι: Δανία (89%), Φιλανδία (87%), Αυστραλία (84%), ενώ στις: Αυστρία (40%), Ουγγαρία (40%), Πορτογαλία (37%) και Γερμανία (34%) παρατηρήθηκαν τα μικρότερα ποσοστά. Το ίδιο ισχύει και για την πιθανότητα αυτοαπασχόλησης: 39% των ερωτηθέντων μπορούν να φανταστούν τον εαυτό του ως επιχειρηματίες. Παρόλα αυτά, πολλά άτομα δεν υλοποιούν τα σχέδιά τους. Ένα σημαντικό εμπόδιο για την ανάληψη επιχειρηματικής πρωτοβουλίας είναι ο φόβος της αποτυχίας: 70% των ερωτηθέντων νιώθουν να απειλούνται από αυτόν. Από την άλλη μεριά, μέτρα όπως η κρατική επιχορήγηση, δάνεια σε νέες επιχειρήσεις και εκπαίδευση γύρω από την επιχειρηματικότητα ενθαρρύνουν τα άτομα για τη λήψη της απόφασης.
Ο Παναγιώτης Πετράκης, καθηγητής Οικονομικών Επιστημών, Ε.Κ.Π.Α. ανέφερε στην ομιλία του ότι η επίδραση της χρηματοοικονομικής κρίσης στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι καταλυτική ως προς την μείωση του αριθμού των επιχειρήσεων, αλλά και του απασχολούμενου προσωπικού.
Όπως ανέφερε, με βάση τα ίδια στοιχεία, την τριετία 2011-13 ιδρύθηκαν συνολικά 116.016 νέες επιχειρήσεις, από τις οποίες οι 81.610 έκλεισαν και οι 34.406 επέζησαν. Συγκεκριμένα το 2012 στην Ελλάδα ιδρύθηκαν συνολικά 42.347 νέες επιχειρήσεις, από τις οποίες, οι 10.003 ήταν στο χώρο της εστίασης, μπαρ και κέτερινγκ.
Ακολουθεί με 2.046 επιχειρήσεις ο τομέας παροχής λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, με 1.628 ιδρύσεις ο κατασκευαστικός κλάδος, ενώ 1.621 ιδρύσεις είχαμε στο χώρο της παραγωγής και εμπορίας ενέργειας και 1.185 επιχειρήσεις στον κλάδο της πληροφορικής. Με μικρά νούμερα ακολουθούν ο τουρισμός, η επεξεργασία τροφίμων και η μεταποίηση.
Ο Ευάγγελος Αχιλλόπουλος, επικεφαλής της Επιτροπής Θεσμικών Παρεμβάσεων της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε.), υπογράμμισε τα ευεργετικά αποτελέσματα της λήψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και της αύξησης της αυτοαπασχόλησης για την οικονομία της χώρας μας.
Στη διάρκεια της ομιλίας του «Πώς επηρεάζουν οι Απευθείας Πωλήσεις την επιχειρηματικότητα» ο γενικός διευθυντής, Amway Hellas κ. Γιώργος Αποστολόπουλος αναφέρθηκε στο επιχειρηματικό μοντέλο των απευθείας πωλήσεων και πώς μπορεί αυτό να συμβάλλει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας.
Χαρακτηριστικά είπε: «Σε ένα περιβάλλον που, όπως μας δείχνουν τα ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έρευνας, συνυπάρχει η ανασφάλεια και ο φόβος της αποτυχίας με τη διάθεση για επιχειρηματικότητα, το μοντέλο των απευθείας πωλήσεων αποτελεί μία ιδανική πρόταση: Είναι μια εξαιρετικά ευέλικτη επιχειρηματική ευκαιρία χαμηλού ρίσκου και επένδυσης για όλους, ενώ προσφέρει επαγγελματική ανεξαρτησία, που την καθιστά ιδανική για τις σημερινές δύσκολες συνθήκες, δεδομένου ότι προωθεί την ανάγκη για καινοτομία και ανάπτυξη.
Εμείς στην Amway, χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τη θετική στάση των Ελλήνων απέναντι στην αυτοαπασχόληση. Συνεχίζοντας τη δραστηριότητά μας στην Ελλάδα σκοπεύουμε να στηρίξουμε τους Έλληνες που αναζητούν μία εναλλακτική λύση στη συμβατική απασχόληση».
Περισσότεροι από 2 στους 3 Έλληνες (69%) διατηρούν θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα, ποσοστό που παραμένει στα ίδια επίπεδα με τον παγκόσμιο μέσο όρο του 70% παρά την ελαφριά υποχώρηση εν μέσω κρίσης, από το προηγούμενο έτος.
Ένας στους δύο Έλληνες (53%) φαντάζεται τον εαυτό του ως επιχειρηματία, όμως η «απειλή της οικονομικής κρίσης» συνδέεται με τον φόβο της αποτυχίας σύμφωνα με το 54% των ερωτηθέντων Ελλήνων και τελικά, η πλειοψηφία των Ελλήνων (85%) θεωρούν ως εμπόδιο για την έναρξη μιας επιχείρησης τον φόβο της αποτυχίας.
Αυτά προκύπτουν από παγκόσμια έρευνα για την επιχειρηματικότητα (Amway Global Entrepreneurship Report 2013) που πραγματοποίησε η GFK SE, για λογαριασμό της Amway. Η έρευνα διεξήχθη μέσα στο 2013 και παρουσιάσθηκε σήμερα, σε εκδήλωση που οργάνωσε η Amway Hellas στην πρεσβεία των H.Π.Α. Την εκδήλωση χαιρέτισε ο πρέσβης των Η.Π.Α στην Ελλάδα, Ντέιβιντ Πιρς.
Με βάση την έρευνα, στη χώρα μας το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η κοινωνία είναι «κάπως φιλική» απέναντι στην αυτοαπασχόληση και μόλις το 9% θεωρεί ότι είναι «πολύ φιλική».
Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, τα κυριότερα ευρήματα της έκθεσης είναι ότι κατά μέσο όρο, περισσότερα από 2 στα 3 ερωτηθέντα άτομα (70%) σε 24 χώρες έχουν θετική στάση απέναντι στην αυτοαπασχόληση. Ο αριθμός αυτός αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα παραμένει δημοφιλής (69%:2012). Οι χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά είναι οι: Δανία (89%), Φιλανδία (87%), Αυστραλία (84%), ενώ στις: Αυστρία (40%), Ουγγαρία (40%), Πορτογαλία (37%) και Γερμανία (34%) παρατηρήθηκαν τα μικρότερα ποσοστά. Το ίδιο ισχύει και για την πιθανότητα αυτοαπασχόλησης: 39% των ερωτηθέντων μπορούν να φανταστούν τον εαυτό του ως επιχειρηματίες. Παρόλα αυτά, πολλά άτομα δεν υλοποιούν τα σχέδιά τους. Ένα σημαντικό εμπόδιο για την ανάληψη επιχειρηματικής πρωτοβουλίας είναι ο φόβος της αποτυχίας: 70% των ερωτηθέντων νιώθουν να απειλούνται από αυτόν. Από την άλλη μεριά, μέτρα όπως η κρατική επιχορήγηση, δάνεια σε νέες επιχειρήσεις και εκπαίδευση γύρω από την επιχειρηματικότητα ενθαρρύνουν τα άτομα για τη λήψη της απόφασης.
Ο Παναγιώτης Πετράκης, καθηγητής Οικονομικών Επιστημών, Ε.Κ.Π.Α. ανέφερε στην ομιλία του ότι η επίδραση της χρηματοοικονομικής κρίσης στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι καταλυτική ως προς την μείωση του αριθμού των επιχειρήσεων, αλλά και του απασχολούμενου προσωπικού.
Όπως ανέφερε, με βάση τα ίδια στοιχεία, την τριετία 2011-13 ιδρύθηκαν συνολικά 116.016 νέες επιχειρήσεις, από τις οποίες οι 81.610 έκλεισαν και οι 34.406 επέζησαν. Συγκεκριμένα το 2012 στην Ελλάδα ιδρύθηκαν συνολικά 42.347 νέες επιχειρήσεις, από τις οποίες, οι 10.003 ήταν στο χώρο της εστίασης, μπαρ και κέτερινγκ.
Ακολουθεί με 2.046 επιχειρήσεις ο τομέας παροχής λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, με 1.628 ιδρύσεις ο κατασκευαστικός κλάδος, ενώ 1.621 ιδρύσεις είχαμε στο χώρο της παραγωγής και εμπορίας ενέργειας και 1.185 επιχειρήσεις στον κλάδο της πληροφορικής. Με μικρά νούμερα ακολουθούν ο τουρισμός, η επεξεργασία τροφίμων και η μεταποίηση.
Ο Ευάγγελος Αχιλλόπουλος, επικεφαλής της Επιτροπής Θεσμικών Παρεμβάσεων της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε.), υπογράμμισε τα ευεργετικά αποτελέσματα της λήψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και της αύξησης της αυτοαπασχόλησης για την οικονομία της χώρας μας.
Στη διάρκεια της ομιλίας του «Πώς επηρεάζουν οι Απευθείας Πωλήσεις την επιχειρηματικότητα» ο γενικός διευθυντής, Amway Hellas κ. Γιώργος Αποστολόπουλος αναφέρθηκε στο επιχειρηματικό μοντέλο των απευθείας πωλήσεων και πώς μπορεί αυτό να συμβάλλει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας.
Χαρακτηριστικά είπε: «Σε ένα περιβάλλον που, όπως μας δείχνουν τα ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έρευνας, συνυπάρχει η ανασφάλεια και ο φόβος της αποτυχίας με τη διάθεση για επιχειρηματικότητα, το μοντέλο των απευθείας πωλήσεων αποτελεί μία ιδανική πρόταση: Είναι μια εξαιρετικά ευέλικτη επιχειρηματική ευκαιρία χαμηλού ρίσκου και επένδυσης για όλους, ενώ προσφέρει επαγγελματική ανεξαρτησία, που την καθιστά ιδανική για τις σημερινές δύσκολες συνθήκες, δεδομένου ότι προωθεί την ανάγκη για καινοτομία και ανάπτυξη.
Εμείς στην Amway, χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τη θετική στάση των Ελλήνων απέναντι στην αυτοαπασχόληση. Συνεχίζοντας τη δραστηριότητά μας στην Ελλάδα σκοπεύουμε να στηρίξουμε τους Έλληνες που αναζητούν μία εναλλακτική λύση στη συμβατική απασχόληση».
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα