19:40 | 20/2/14
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με το λαθρεμπόριο καυσίμων:
«Η ουσιαστική εξάρθρωση του λαθρεμπορίου προϋποθέτει πολιτική βούληση»
Η πρόσφατη εξάρθρωση δικτύου λαθρεμπορίας καυσίμων που επικοινωνιακά διαφημίστηκε από την κυβέρνηση σαν νίκη στον πόλεμο κατά της λαθρεμπορίας, παρά τα θετικά της στοιχεία, έρχεται να αποκαλύψει με τον πιο ωμό τρόπο τη θλιβερή πραγματικότητα που χρόνια τώρα δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.
Την ύπαρξη δηλαδή, ενός παράλληλου σαθρού συστήματος νοθείας και λαθρεμπορίας καυσίμων με πλοκάμια σε παράγοντες της αγοράς, διωκτικές αρχές, κρατικούς λειτουργούς και «συνδικαλιστές».
Ένα κύκλωμα που δημιουργήθηκε, λειτούργησε και δυστυχώς συνεχίζει να λειτουργεί, όχι απλά με την ανοχή, αλλά ουσιαστικά και με την προστασία διεφθαρμένων νησίδων, του κρατικού μηχανισμού.
Επί χρόνια οι υπουργοί κηρύσσουν, τάχα, τον πόλεμο κατά της λαθρεμπορίας και εξαγγέλλουν μέτρα προσπαθώντας να αποκρύψουν την συνειδητή ανυπαρξία πολιτικής βούλησης ενάντια στη διαφθορά και τη σήψη.
Όπως γνωρίζουμε, στο όνομα της εξυγίανσης της αγοράς, δεν διστάζουν ακόμα και να νομοθετούν υπέρ της παραβατικότητας, όπως για παράδειγμα ο νόμος περί δυνατότητας τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας πετρελαιοειδών στο εξωτερικό, νόμος που ουσιαστικά πριμοδοτεί τον παραβατισμό έναντι της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Αλήθεια, πώς αναδείχθηκαν οι λαθρέμποροι σε παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου, ξεφεύγοντας από τελωνειακούς και φορολογικούς ελέγχους, ελέγχους πόθεν έσχες, πώς αλλά και πού αποθηκεύουν τα κλεμμένα καύσιμα, τα αποχρωματίζουν από ιχνηθέτες, τα διακινούν με βυτιοφόρα και πλοία, και τα διοχετεύουν στην αγορά σε πρατήρια εξαγοράζοντας διωκτικές αρχές και κρατικούς υπαλλήλους. Αλήθεια, πώς δανειοδοτήθηκαν επί σειρά ετών;
Οι υπηρεσίες δίωξης λαθρεμπορίας καυσίμων, αποστελεχωμένες, χωρίς μέσα και κατευθύνσεις, διαβρωμένες με «επιλεγμένες» τοποθετήσεις, λειτουργούν μόνο χάρη στην ευσυνειδησία μερικών κρατικών λειτουργών ταγμένων στο καθήκον τους.
Όχι μόνο δεν υπάρχει η πολιτική βούληση αλλά το φαινόμενο αυτό αφέθηκε να γιγαντωθεί επειδή κάποιοι είχαν όφελος διαχρονικά από τις συναλλαγές με τους μεγαλολαθρέμπορους.
Ενδεικτικό της έλλειψης πολιτικής βούλησης είναι το γεγονός ότι αγοράστηκαν δύο πλοιάρια για τη δίωξη της λαθρεμπορίας που παραμένουν αγκυροβολημένα, χωρίς να έχουν χρησιμοποιηθεί.
Ποιος θα πίστευε ότι το 2014 δεν υπάρχει σωστό μητρώο πρατηρίων και δεξαμενών. Ότι δεν υπάρχουν πλωτά μέσα ελέγχου, ότι διακινούνται ελεύθερα παράνομα βυτιοφόρα και ότι δεν υπάρχουν κινητά μέσα ελέγχου ποιότητας καυσίμων; Μήπως οι αποσπασματικές επιτυχίες είναι άλλοθι συγκάλυψης της ωμής πραγματικότητας, για να δικαιολογηθεί η μακρόχρονη ένοχη σιωπή;
Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι η εξάρθρωση του παρόντος δικτύου δεν είναι αρκετή, εφόσον ακόμη δεν έχει εφαρμοσθεί πλήρως το σύστημα εισροών εκροών σε όλα τα στάδια (γενικά η διαδρομή του μαύρου χρήματος…) και δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα εξαγωγών. Αν υπήρχε πολιτική βούληση θα ήταν εφικτή η εισροή σημαντικών εσόδων στα ταμεία του κράτους.
Θα μπορούσε δε, να αποτελέσει θετική ενέργεια το προαναφερθέν γεγονός, εφόσον υπάρξει συνέχεια και κλιμάκωση. Να επανδρωθούν, δηλαδή, οι διωκτικές αρχές, να παρασχεθούν όλα τα αναγκαία μέσα για την πραγματοποίηση των ελέγχων και οι γνωστοί λαθρέμποροι να πάψουν να είναι παράγοντες της οικονομικής ζωής του τόπου και «συνδαιτυμόνες» της κυβέρνησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Η ουσιαστική εξάρθρωση του λαθρεμπορίου προϋποθέτει πολιτική βούληση»
Η πρόσφατη εξάρθρωση δικτύου λαθρεμπορίας καυσίμων που επικοινωνιακά διαφημίστηκε από την κυβέρνηση σαν νίκη στον πόλεμο κατά της λαθρεμπορίας, παρά τα θετικά της στοιχεία, έρχεται να αποκαλύψει με τον πιο ωμό τρόπο τη θλιβερή πραγματικότητα που χρόνια τώρα δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.
Την ύπαρξη δηλαδή, ενός παράλληλου σαθρού συστήματος νοθείας και λαθρεμπορίας καυσίμων με πλοκάμια σε παράγοντες της αγοράς, διωκτικές αρχές, κρατικούς λειτουργούς και «συνδικαλιστές».
Ένα κύκλωμα που δημιουργήθηκε, λειτούργησε και δυστυχώς συνεχίζει να λειτουργεί, όχι απλά με την ανοχή, αλλά ουσιαστικά και με την προστασία διεφθαρμένων νησίδων, του κρατικού μηχανισμού.
Επί χρόνια οι υπουργοί κηρύσσουν, τάχα, τον πόλεμο κατά της λαθρεμπορίας και εξαγγέλλουν μέτρα προσπαθώντας να αποκρύψουν την συνειδητή ανυπαρξία πολιτικής βούλησης ενάντια στη διαφθορά και τη σήψη.
Όπως γνωρίζουμε, στο όνομα της εξυγίανσης της αγοράς, δεν διστάζουν ακόμα και να νομοθετούν υπέρ της παραβατικότητας, όπως για παράδειγμα ο νόμος περί δυνατότητας τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας πετρελαιοειδών στο εξωτερικό, νόμος που ουσιαστικά πριμοδοτεί τον παραβατισμό έναντι της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Αλήθεια, πώς αναδείχθηκαν οι λαθρέμποροι σε παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου, ξεφεύγοντας από τελωνειακούς και φορολογικούς ελέγχους, ελέγχους πόθεν έσχες, πώς αλλά και πού αποθηκεύουν τα κλεμμένα καύσιμα, τα αποχρωματίζουν από ιχνηθέτες, τα διακινούν με βυτιοφόρα και πλοία, και τα διοχετεύουν στην αγορά σε πρατήρια εξαγοράζοντας διωκτικές αρχές και κρατικούς υπαλλήλους. Αλήθεια, πώς δανειοδοτήθηκαν επί σειρά ετών;
Οι υπηρεσίες δίωξης λαθρεμπορίας καυσίμων, αποστελεχωμένες, χωρίς μέσα και κατευθύνσεις, διαβρωμένες με «επιλεγμένες» τοποθετήσεις, λειτουργούν μόνο χάρη στην ευσυνειδησία μερικών κρατικών λειτουργών ταγμένων στο καθήκον τους.
Όχι μόνο δεν υπάρχει η πολιτική βούληση αλλά το φαινόμενο αυτό αφέθηκε να γιγαντωθεί επειδή κάποιοι είχαν όφελος διαχρονικά από τις συναλλαγές με τους μεγαλολαθρέμπορους.
Ενδεικτικό της έλλειψης πολιτικής βούλησης είναι το γεγονός ότι αγοράστηκαν δύο πλοιάρια για τη δίωξη της λαθρεμπορίας που παραμένουν αγκυροβολημένα, χωρίς να έχουν χρησιμοποιηθεί.
Ποιος θα πίστευε ότι το 2014 δεν υπάρχει σωστό μητρώο πρατηρίων και δεξαμενών. Ότι δεν υπάρχουν πλωτά μέσα ελέγχου, ότι διακινούνται ελεύθερα παράνομα βυτιοφόρα και ότι δεν υπάρχουν κινητά μέσα ελέγχου ποιότητας καυσίμων; Μήπως οι αποσπασματικές επιτυχίες είναι άλλοθι συγκάλυψης της ωμής πραγματικότητας, για να δικαιολογηθεί η μακρόχρονη ένοχη σιωπή;
Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι η εξάρθρωση του παρόντος δικτύου δεν είναι αρκετή, εφόσον ακόμη δεν έχει εφαρμοσθεί πλήρως το σύστημα εισροών εκροών σε όλα τα στάδια (γενικά η διαδρομή του μαύρου χρήματος…) και δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα εξαγωγών. Αν υπήρχε πολιτική βούληση θα ήταν εφικτή η εισροή σημαντικών εσόδων στα ταμεία του κράτους.
Θα μπορούσε δε, να αποτελέσει θετική ενέργεια το προαναφερθέν γεγονός, εφόσον υπάρξει συνέχεια και κλιμάκωση. Να επανδρωθούν, δηλαδή, οι διωκτικές αρχές, να παρασχεθούν όλα τα αναγκαία μέσα για την πραγματοποίηση των ελέγχων και οι γνωστοί λαθρέμποροι να πάψουν να είναι παράγοντες της οικονομικής ζωής του τόπου και «συνδαιτυμόνες» της κυβέρνησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικές ετικέτες:Πολιτική
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων