15:58 | 12/2/14
Τι αποκαλύπτει έρευνα...
Οι Έλληνες αγαπούν να αγοράζουν μάρκες και να υπάρχει ανταμοιβή στις αγορές τους (διαφημιστικά δώρα, εκδηλώσεις, πόντοι κλπ), μετά από πέντε χρόνια κρίσης, αλλά περισσότεροι από τους μισούς σχεδιάζουν να μειώσουν τις δαπάνες τους. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από αυτό του 2012.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, αυτά προκύπτουν από έρευνα της Boston Consulting Group για την ψυχολογία των καταναλωτών στην Ελλάδα της συνεχιζόμενης ύφεσης. Όπως σημείωσε ο κ. Β. Αντωνιάδης επικεφαλής της BCG στην Ελλάδα υπάρχει μια συγκρατημένη υποβόσκουσα αισιοδοξία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Η κ. Καμίλ Εγκλοφ-Γκίκα, επικεφαλής των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο λιανεμπόριο και τα καταναλωτικά είδη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που είναι από τους συγγραφείς της έρευνας, ανέφερε ότι υγεία, ηρεμία, οικογένεια, παιδεία και σταθερότητα είναι οι αξίες που κυριαρχούν και αμέσως μετά ακολουθεί το σπίτι.
Δίνουν λιγότερη αξία στην αποταμίευση, την ευκολία και την καλοζωία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2012 στις πέντε πρώτες θέσεις ήταν η ευκολία, η υγεία, η ηρεμία, το περιβάλλον και η καλοζωία και το 2011 στις αντίστοιχες θέσεις ήταν η αποταμίευση, η καλοζωία, η ευθυμία, η ηρεμία και το σπίτι μου.
Σχετικά με τον σχεδιασμό των δαπανών των Ελλήνων καταναλωτών, η έρευνα έδειξε ότι τα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνουν μείωση εξόδων αλλά με αρκετά λιγότερους Έλληνες να δηλώνουν ότι θα περιορίσουν σε κάποιο βαθμό τις δαπάνες τους (55%) συγκριτικά με το 2012 (68%).
Οι Έλληνες σκοπεύουν μεν να ξοδέψουν λιγότερα, αλλά οι δαπάνες τους θα είναι στοχευμένες σε σχέση με το παρελθόν. Συγκεκριμένα, 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους στα λιγότερα σημαντικά προϊόντα, ενώ το 66% δήλωσαν ότι στα προϊόντα που θεωρούν βασικά δεν θα κάνουν περικοπές, όπως είναι τα φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά και οι βρεφικές τροφές, ενώ σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες σε ταχυφαγία και εστιατόρια.
Αρκετοί επίσης δήλωσαν ότι θα μειώσουν τις δαπάνες σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και αγοράς κοσμημάτων, αλλά λίγοι σκέφτονται να μειώσουν τα έξοδα σε παιδικά ρούχα, προϊόντα για την υγεία και τη γυμναστική.
Θέλουν ελληνικά προϊόντα αλλά αν είναι πιο ακριβό δεν το αγοράζουν ενώ η ψηφιακή κατανάλωση μέσω ηλεκτρονικών συσκευών είναι περιορισμένη στη χώρα μας παρά το γεγονός ότι το διαδίκτυο αποτελεί σημαντικό εργαλείο, κυρίως της νέας γενιάς, για τη διαδικασία αγορών.
Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια, ηλεκτρονικές συσκευές και ρούχα και ελάχιστα για φαγητό, αλκοολούχα ποτά, βιταμίνες και προϊόντα σπιτιού.
Σχετικά με τη διαφοροποιημένη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών λόγω της κρίσης η έρευνα τονίζει την ανάγκη καλύτερης και καινοτόμου προώθησης των προϊόντων για την τόνωση της κατανάλωσης.
Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα, δημιουργώντας ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους καταναλωτές ανταμείβοντας τους πιστούς τους πελάτες, χτίζοντας ένα κύκλο υποστηρικτών, δημιουργώντας αμφίδρομα κανάλια επικοινωνίας και συνδέοντας τα προϊόντα τους με ενέργειες κοινωνικού σκοπού.
Οι Έλληνες αγαπούν να αγοράζουν μάρκες και να υπάρχει ανταμοιβή στις αγορές τους (διαφημιστικά δώρα, εκδηλώσεις, πόντοι κλπ), μετά από πέντε χρόνια κρίσης, αλλά περισσότεροι από τους μισούς σχεδιάζουν να μειώσουν τις δαπάνες τους. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από αυτό του 2012.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, αυτά προκύπτουν από έρευνα της Boston Consulting Group για την ψυχολογία των καταναλωτών στην Ελλάδα της συνεχιζόμενης ύφεσης. Όπως σημείωσε ο κ. Β. Αντωνιάδης επικεφαλής της BCG στην Ελλάδα υπάρχει μια συγκρατημένη υποβόσκουσα αισιοδοξία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Η κ. Καμίλ Εγκλοφ-Γκίκα, επικεφαλής των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο λιανεμπόριο και τα καταναλωτικά είδη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που είναι από τους συγγραφείς της έρευνας, ανέφερε ότι υγεία, ηρεμία, οικογένεια, παιδεία και σταθερότητα είναι οι αξίες που κυριαρχούν και αμέσως μετά ακολουθεί το σπίτι.
Δίνουν λιγότερη αξία στην αποταμίευση, την ευκολία και την καλοζωία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2012 στις πέντε πρώτες θέσεις ήταν η ευκολία, η υγεία, η ηρεμία, το περιβάλλον και η καλοζωία και το 2011 στις αντίστοιχες θέσεις ήταν η αποταμίευση, η καλοζωία, η ευθυμία, η ηρεμία και το σπίτι μου.
Σχετικά με τον σχεδιασμό των δαπανών των Ελλήνων καταναλωτών, η έρευνα έδειξε ότι τα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνουν μείωση εξόδων αλλά με αρκετά λιγότερους Έλληνες να δηλώνουν ότι θα περιορίσουν σε κάποιο βαθμό τις δαπάνες τους (55%) συγκριτικά με το 2012 (68%).
Οι Έλληνες σκοπεύουν μεν να ξοδέψουν λιγότερα, αλλά οι δαπάνες τους θα είναι στοχευμένες σε σχέση με το παρελθόν. Συγκεκριμένα, 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους στα λιγότερα σημαντικά προϊόντα, ενώ το 66% δήλωσαν ότι στα προϊόντα που θεωρούν βασικά δεν θα κάνουν περικοπές, όπως είναι τα φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά και οι βρεφικές τροφές, ενώ σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες σε ταχυφαγία και εστιατόρια.
Αρκετοί επίσης δήλωσαν ότι θα μειώσουν τις δαπάνες σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και αγοράς κοσμημάτων, αλλά λίγοι σκέφτονται να μειώσουν τα έξοδα σε παιδικά ρούχα, προϊόντα για την υγεία και τη γυμναστική.
Θέλουν ελληνικά προϊόντα αλλά αν είναι πιο ακριβό δεν το αγοράζουν ενώ η ψηφιακή κατανάλωση μέσω ηλεκτρονικών συσκευών είναι περιορισμένη στη χώρα μας παρά το γεγονός ότι το διαδίκτυο αποτελεί σημαντικό εργαλείο, κυρίως της νέας γενιάς, για τη διαδικασία αγορών.
Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια, ηλεκτρονικές συσκευές και ρούχα και ελάχιστα για φαγητό, αλκοολούχα ποτά, βιταμίνες και προϊόντα σπιτιού.
Σχετικά με τη διαφοροποιημένη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών λόγω της κρίσης η έρευνα τονίζει την ανάγκη καλύτερης και καινοτόμου προώθησης των προϊόντων για την τόνωση της κατανάλωσης.
Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα, δημιουργώντας ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους καταναλωτές ανταμείβοντας τους πιστούς τους πελάτες, χτίζοντας ένα κύκλο υποστηρικτών, δημιουργώντας αμφίδρομα κανάλια επικοινωνίας και συνδέοντας τα προϊόντα τους με ενέργειες κοινωνικού σκοπού.
Σχετικά άρθρα