15:15 | 18/2/14
Πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας εναλλακτικής πύλης εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην Ελλάδα και περαιτέρω προώθησής τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ανέλαβε το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος.
Το προτεινόμενο σχέδιο αποσκοπεί στη σύνδεση των τουρκικών λιμένων της Ραιδεστού (Tekirdag) και της Καλλίπολης (Gelibolu) με τα λιμάνια της Κεραμωτής στην Καβάλα και της Θεσσαλονίκης, για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματικών φορτίων.
Το αίτημα των επιχειρηματικών φορέων έθεσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Δημήτρης Συμεωνίδης, στο πλαίσιο συζήτησης για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, στο συνέδριο του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου θα έχει ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση της μεγάλης κίνησης στον τελωνειακό σταθμό Κήπων, στον Έβρο, που σήμερα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των τουρκικών φορτίων.
"Τα φορτηγά σήμερα περιμένουν στα ελληνικά τελωνεία 2-3 μέρες, ενώ μέσω της εναλλακτικής αυτής διαδρομής θα κάνουν 8-10 ώρες" σημείωσε ο κ. Συμεωνίδης, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι για την προώθηση του σχεδίου απαιτείται η συνδρομή της ελληνικής κυβέρνησης.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι η πρωτοβουλία μπορεί να αντιμετωπισθεί θετικά, υπό προϋποθέσεις ισότιμης ανάπτυξης.
Από την πλευρά του, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κουμουτσάκος επισήμανε ότι, αν και το θέμα είναι εθνικής αρμοδιότητας, το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο προσφέρει εύφορο έδαφος για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και κάλεσε τους εμπνευστές του σχεδίου να το παρουσιάσουν στην αρμόδια διεύθυνση μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίησή του.
Το λιμάνι του Ηρακλείου
Για την εποχή της αξιοποίησης των ενεργειακών κοιτασμάτων στη θάλασσα της Κρήτης προετοιμάζεται το λιμάνι του Ηρακλείου:
Ηδη, σήμερα, 800 πλοία διαπλέουν καθημερινά τα ύδατα μεταξύ Αφρικής και Κρήτης και η κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί σημαντικά, όταν φτάσει η ώρα της αξιοποίησης των ενεργειακών αποθεμάτων, γεγονός που απαιτεί εγρήγορση.
Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ), Ιωάννης Μπρας, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
«Η ενέργεια έρχεται και πρέπει να μελετήσουμε σοβαρά ποιες άλλες δυνατότητες έχουμε -αν έχουμε. Θα πρέπει να δημιουργηθούν νέα εμπορικά κέντρα και υποδομές μεταφορών, ενώ ο ΟΛΗ στηρίζει και τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη διαχείριση κινδύνων από θαλάσσιες και παράκτιες δραστηριότητες» σημείωσε.
Πρόσθεσε δε, ότι ο ΟΛΗ έχει ήδη ξεκινήσει πρόγραμμα μελέτης και ανάλυσης κινδύνων για τη λειτουργία πλωτών εξεδρών άντλησης ενεργειακών αποθεμάτων στην ανατολική Μεσόγειο.
Συν 20% η κρουαζιέρα το 2014
Στο μεταξύ, πάνω από 270.000 άτομα κατέφθασαν στο Ηράκλειο με κρουαζιερόπλοια το 2013, ενώ το 2014 αναμένεται περαιτέρω αύξηση, της τάξης του 20%, στην κρουαζιέρα, σημείωσε ο κ.Μπρας.
Συνολικά, η επιβατική κίνηση στο λιμάνι του Ηρακλείου έφτασε πέρυσι τα 8 εκατ., άτομα, γεγονός που έχει αρχίσει να εξελίσσεται σε ευχάριστο… βραχνά για την περιοχή, αφού -όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο κ.Μπρας- «θα πρέπει να δούμε τι θα τον κάνουμε όλον αυτό τον κόσμο στην Κρήτη».
Αύξηση απόδοσης 15,5% για την οικονομία του Ηρακλείου με επένδυση μόλις 150.000 ευρώ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΗ, αν και η επένδυση του Οργανισμού στην κρουαζιέρα ήταν σχετικά χαμηλή, το όφελος ήταν μεγάλο: «με επένδυση μόλις 150.000 ευρώ, ο ΟΛΗ πέτυχε αύξηση 15,5% στις αποδόσεις για την οικονομία του Ηρακλείου», ενώ η ανάδειξη του λιμένα σε «home port» για δύο εταιρείες, «έδωσε» στην πόλη επιπλέον 50.000 διανυκτερεύσεις στα τουριστικά καταλύματα.
Επενδύσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ για ανάπτυξη του λιμένα της Ηγουμενίτσας
Επενδύσεις άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ υλοποιούνται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το πλησιέστερο, γεωγραφικά, λιμάνι της Ελλάδας με την Ιταλία και τις βαλκανικές χώρες της Αδριατικής Θάλασσας.
Αυτό δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ ΑΕ), Βασίλειος Διαμαντής, στο περιθώριο των εργασιών του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Πρόκειται για την υλοποίηση έργων της δεύτερης και της τρίτης φάσης ανάπτυξης του λιμένα, προϋπολογισμού 66,250 εκ. ευρώ και 73,700 εκ. ευρώ αντίστοιχα, που αναμένεται να δώσουν ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, τόνισε.
Ένα από τα σημαντικά στοιχεία της δεύτερης φάσης (σ.σ. το σημαντικότερο τμήμα του έργου έχει, ήδη, ολοκληρωθεί και αναμένεται να είναι διαθέσιμο, χρηστικά, μέσα στο 2014) είναι και το κτίριο του τερματικού σταθμού 3, (2.324,80 τ.μ) που θα εξυπηρετεί ελέγχους που υπαγορεύει η Συνθήκη Σένγκεν και θα αποτελεί τερματικό σταθμό υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, συμπλήρωσε.
Εξάλλου, έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται και η τρίτη φάση ανάπτυξης του λιμένα, η οποία περιλαμβάνει το εμπορευματικό κομμάτι των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Στο μεταξύ, "στοίχημα" για τον ΟΛΗΓ αποτελεί και η ενδυνάμωση της κρουαζιέρας στην περιοχή, καθώς το 2013 ήταν μια πολύ καλή χρονιά, που δημιούργησε σταθερές συνεργασίες με σημαντικές εταιρείες κρουαζιέρας.
Πέρυσι, στο λιμάνι «έδεσαν» 16 κρουαζιερόπλοια (αύξηση 50% έναντι του 2012) και για το 2014 αναμένεται να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι η κίνηση των κρουαζιερόπλοιων, διευκρίνισε ο κ. Διαμαντής.
Για το τρέχον έτος, οι προσπάθειες της ΟΛΗΓ ΑΕ έχουν στο επίκεντρό τους την προσέλκυση όλο και περισσότερων εταιρειών κρουαζιέρας και, ήδη, πέρα από τις πρώτες επαφές που έχουν γίνει, έχουν επιβεβαιωθεί δρομολόγια (όπως της εταιρείας Seabourn), σημείωσε.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Διαμαντής στη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο, η δυναμική που καταγράφεται στη δραστηριότητα του λιμένα αποτυπώνεται και στην αύξηση των επιβατών που καταγράφηκε το 2013 (+ 5,7% για τους επιβάτες του εξωτερικού και +11,28% για τους επιβάτες εσωτερικού).
Ετησίως διακινούνται από το λιμάνι 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 230.000 φορτηγά από και προς λιμένες εσωτερικού και εξωτερικού και κύριες συνδέσεις του λιμένα αποτελούν οι ιταλικοί λιμένες (Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα) καθώς και η Κέρκυρα.
Στο μεταξύ, ο ΟΛΗΓ συμμετέχει, σε συνεργασία με την Λιμενική Αρχή της Βενετίας, στο έργο ADRIAMOS, το οποίο εγκρίθηκε από την ΕΕ και βρίσκεται στη φάση της υλοποίησης. Αντικείμενο του έργου είναι η χρηματοδότηση όλων των μελετών κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου Θεσπρωτίας.
Στο έργο εντάχθηκαν οι οριστικές μελέτες ανάπτυξης του διχωρικού Εμπορευματικού Κέντρου καθώς και οι μελέτες κατασκευής των κτιρίων και έργων υποδομής. Το έργο συγχρηματοδοτείται 50% από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και 50% από εθνικούς πόρους. Ο συνολικός προϋπολογισμός για την ΟΛΗΓ ΑΕ είναι 3.050.000,00 ευρώ.
Σύμφωνα με το διχωρικό σύστημα, προτείνεται η αποθήκευση, διαλογή και διαχείριση των προϊόντων να πραγματοποιείται στο Εμπορευματικό Κέντρο στη θέση ή θέσεις που θα επιλεχθεί ως ο κύριος «πόλος», ενώ η εξυπηρέτηση των ασυνόδευτων φορτίων και η προσωρινή εναπόθεση θα πραγματοποιείται εντός της λιμενικής ζώνης.
Ήδη, λειτουργεί πιλοτικά ένας χώρος ασυνόδευτων φορτίων εντός της ζώνης λιμένα, όπου η έκταση για την απόθεση των φορτίων αυτών είναι διαθέσιμη από τον ΟΛΗΓ χωρίς ενόχληση της λειτουργίας του λιμένα.
Προς στιγμήν έχει επιλεγεί ο τεχνικός σύμβουλος, όπως προέκυψε από τη διαγωνιστική διαδικασία, και άμεσα θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την προκήρυξη των επιμέρους μελετών.
Εξάλλου, ο Οργανισμός συμμετέχει σε δώδεκα ευρωπαϊκά προγράμματα (σε έργα που εντάσσονται στο Interreg Ελλάδα-Ιταλία και Ελλάδα - Αλβανία κ.ά.), με τον προϋπολογισμό για τον ΟΛΗΓ, για το σύνολο αυτών, να διαμορφώνεται στα 3.033.857,00 ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το προτεινόμενο σχέδιο αποσκοπεί στη σύνδεση των τουρκικών λιμένων της Ραιδεστού (Tekirdag) και της Καλλίπολης (Gelibolu) με τα λιμάνια της Κεραμωτής στην Καβάλα και της Θεσσαλονίκης, για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματικών φορτίων.
Το αίτημα των επιχειρηματικών φορέων έθεσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Δημήτρης Συμεωνίδης, στο πλαίσιο συζήτησης για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, στο συνέδριο του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου θα έχει ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση της μεγάλης κίνησης στον τελωνειακό σταθμό Κήπων, στον Έβρο, που σήμερα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των τουρκικών φορτίων.
"Τα φορτηγά σήμερα περιμένουν στα ελληνικά τελωνεία 2-3 μέρες, ενώ μέσω της εναλλακτικής αυτής διαδρομής θα κάνουν 8-10 ώρες" σημείωσε ο κ. Συμεωνίδης, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι για την προώθηση του σχεδίου απαιτείται η συνδρομή της ελληνικής κυβέρνησης.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι η πρωτοβουλία μπορεί να αντιμετωπισθεί θετικά, υπό προϋποθέσεις ισότιμης ανάπτυξης.
Από την πλευρά του, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κουμουτσάκος επισήμανε ότι, αν και το θέμα είναι εθνικής αρμοδιότητας, το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο προσφέρει εύφορο έδαφος για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και κάλεσε τους εμπνευστές του σχεδίου να το παρουσιάσουν στην αρμόδια διεύθυνση μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίησή του.
Το λιμάνι του Ηρακλείου
Για την εποχή της αξιοποίησης των ενεργειακών κοιτασμάτων στη θάλασσα της Κρήτης προετοιμάζεται το λιμάνι του Ηρακλείου:
Ηδη, σήμερα, 800 πλοία διαπλέουν καθημερινά τα ύδατα μεταξύ Αφρικής και Κρήτης και η κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί σημαντικά, όταν φτάσει η ώρα της αξιοποίησης των ενεργειακών αποθεμάτων, γεγονός που απαιτεί εγρήγορση.
Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ), Ιωάννης Μπρας, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
«Η ενέργεια έρχεται και πρέπει να μελετήσουμε σοβαρά ποιες άλλες δυνατότητες έχουμε -αν έχουμε. Θα πρέπει να δημιουργηθούν νέα εμπορικά κέντρα και υποδομές μεταφορών, ενώ ο ΟΛΗ στηρίζει και τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη διαχείριση κινδύνων από θαλάσσιες και παράκτιες δραστηριότητες» σημείωσε.
Πρόσθεσε δε, ότι ο ΟΛΗ έχει ήδη ξεκινήσει πρόγραμμα μελέτης και ανάλυσης κινδύνων για τη λειτουργία πλωτών εξεδρών άντλησης ενεργειακών αποθεμάτων στην ανατολική Μεσόγειο.
Συν 20% η κρουαζιέρα το 2014
Στο μεταξύ, πάνω από 270.000 άτομα κατέφθασαν στο Ηράκλειο με κρουαζιερόπλοια το 2013, ενώ το 2014 αναμένεται περαιτέρω αύξηση, της τάξης του 20%, στην κρουαζιέρα, σημείωσε ο κ.Μπρας.
Συνολικά, η επιβατική κίνηση στο λιμάνι του Ηρακλείου έφτασε πέρυσι τα 8 εκατ., άτομα, γεγονός που έχει αρχίσει να εξελίσσεται σε ευχάριστο… βραχνά για την περιοχή, αφού -όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο κ.Μπρας- «θα πρέπει να δούμε τι θα τον κάνουμε όλον αυτό τον κόσμο στην Κρήτη».
Αύξηση απόδοσης 15,5% για την οικονομία του Ηρακλείου με επένδυση μόλις 150.000 ευρώ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΗ, αν και η επένδυση του Οργανισμού στην κρουαζιέρα ήταν σχετικά χαμηλή, το όφελος ήταν μεγάλο: «με επένδυση μόλις 150.000 ευρώ, ο ΟΛΗ πέτυχε αύξηση 15,5% στις αποδόσεις για την οικονομία του Ηρακλείου», ενώ η ανάδειξη του λιμένα σε «home port» για δύο εταιρείες, «έδωσε» στην πόλη επιπλέον 50.000 διανυκτερεύσεις στα τουριστικά καταλύματα.
Επενδύσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ για ανάπτυξη του λιμένα της Ηγουμενίτσας
Επενδύσεις άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ υλοποιούνται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το πλησιέστερο, γεωγραφικά, λιμάνι της Ελλάδας με την Ιταλία και τις βαλκανικές χώρες της Αδριατικής Θάλασσας.
Αυτό δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ ΑΕ), Βασίλειος Διαμαντής, στο περιθώριο των εργασιών του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Πρόκειται για την υλοποίηση έργων της δεύτερης και της τρίτης φάσης ανάπτυξης του λιμένα, προϋπολογισμού 66,250 εκ. ευρώ και 73,700 εκ. ευρώ αντίστοιχα, που αναμένεται να δώσουν ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, τόνισε.
Ένα από τα σημαντικά στοιχεία της δεύτερης φάσης (σ.σ. το σημαντικότερο τμήμα του έργου έχει, ήδη, ολοκληρωθεί και αναμένεται να είναι διαθέσιμο, χρηστικά, μέσα στο 2014) είναι και το κτίριο του τερματικού σταθμού 3, (2.324,80 τ.μ) που θα εξυπηρετεί ελέγχους που υπαγορεύει η Συνθήκη Σένγκεν και θα αποτελεί τερματικό σταθμό υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, συμπλήρωσε.
Εξάλλου, έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται και η τρίτη φάση ανάπτυξης του λιμένα, η οποία περιλαμβάνει το εμπορευματικό κομμάτι των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Στο μεταξύ, "στοίχημα" για τον ΟΛΗΓ αποτελεί και η ενδυνάμωση της κρουαζιέρας στην περιοχή, καθώς το 2013 ήταν μια πολύ καλή χρονιά, που δημιούργησε σταθερές συνεργασίες με σημαντικές εταιρείες κρουαζιέρας.
Πέρυσι, στο λιμάνι «έδεσαν» 16 κρουαζιερόπλοια (αύξηση 50% έναντι του 2012) και για το 2014 αναμένεται να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι η κίνηση των κρουαζιερόπλοιων, διευκρίνισε ο κ. Διαμαντής.
Για το τρέχον έτος, οι προσπάθειες της ΟΛΗΓ ΑΕ έχουν στο επίκεντρό τους την προσέλκυση όλο και περισσότερων εταιρειών κρουαζιέρας και, ήδη, πέρα από τις πρώτες επαφές που έχουν γίνει, έχουν επιβεβαιωθεί δρομολόγια (όπως της εταιρείας Seabourn), σημείωσε.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Διαμαντής στη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο, η δυναμική που καταγράφεται στη δραστηριότητα του λιμένα αποτυπώνεται και στην αύξηση των επιβατών που καταγράφηκε το 2013 (+ 5,7% για τους επιβάτες του εξωτερικού και +11,28% για τους επιβάτες εσωτερικού).
Ετησίως διακινούνται από το λιμάνι 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 230.000 φορτηγά από και προς λιμένες εσωτερικού και εξωτερικού και κύριες συνδέσεις του λιμένα αποτελούν οι ιταλικοί λιμένες (Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα) καθώς και η Κέρκυρα.
Στο μεταξύ, ο ΟΛΗΓ συμμετέχει, σε συνεργασία με την Λιμενική Αρχή της Βενετίας, στο έργο ADRIAMOS, το οποίο εγκρίθηκε από την ΕΕ και βρίσκεται στη φάση της υλοποίησης. Αντικείμενο του έργου είναι η χρηματοδότηση όλων των μελετών κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου Θεσπρωτίας.
Στο έργο εντάχθηκαν οι οριστικές μελέτες ανάπτυξης του διχωρικού Εμπορευματικού Κέντρου καθώς και οι μελέτες κατασκευής των κτιρίων και έργων υποδομής. Το έργο συγχρηματοδοτείται 50% από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και 50% από εθνικούς πόρους. Ο συνολικός προϋπολογισμός για την ΟΛΗΓ ΑΕ είναι 3.050.000,00 ευρώ.
Σύμφωνα με το διχωρικό σύστημα, προτείνεται η αποθήκευση, διαλογή και διαχείριση των προϊόντων να πραγματοποιείται στο Εμπορευματικό Κέντρο στη θέση ή θέσεις που θα επιλεχθεί ως ο κύριος «πόλος», ενώ η εξυπηρέτηση των ασυνόδευτων φορτίων και η προσωρινή εναπόθεση θα πραγματοποιείται εντός της λιμενικής ζώνης.
Ήδη, λειτουργεί πιλοτικά ένας χώρος ασυνόδευτων φορτίων εντός της ζώνης λιμένα, όπου η έκταση για την απόθεση των φορτίων αυτών είναι διαθέσιμη από τον ΟΛΗΓ χωρίς ενόχληση της λειτουργίας του λιμένα.
Προς στιγμήν έχει επιλεγεί ο τεχνικός σύμβουλος, όπως προέκυψε από τη διαγωνιστική διαδικασία, και άμεσα θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την προκήρυξη των επιμέρους μελετών.
Εξάλλου, ο Οργανισμός συμμετέχει σε δώδεκα ευρωπαϊκά προγράμματα (σε έργα που εντάσσονται στο Interreg Ελλάδα-Ιταλία και Ελλάδα - Αλβανία κ.ά.), με τον προϋπολογισμό για τον ΟΛΗΓ, για το σύνολο αυτών, να διαμορφώνεται στα 3.033.857,00 ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικά άρθρα