14:59 | 17/3/14
Τη θέση ότι το εργασιακό κόστος έχει μειωθεί στη χώρα μας ήδη σημαντικά και συνεπώς η περαιτέρω μείωση δεν είναι αυτή που θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της οικονομίας, διατύπωσε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης,
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μίλησε σήμερα στη συνάντηση των προέδρων των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Θαλασσίων Υποθέσεων των Κοινοβουλίων της ΕΕ, που γίνεται στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας.
Αξιοποιώντας τη συζήτηση που γίνεται στη Βουλή, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια οι εργασιακές σχέσεις στην Ελλάδα έχουν γίνει πάρα πολύ ευέλικτες εξαιτίας μιας σειράς ρυθμίσεων που ήταν αναγκασμένη να προωθήσει η χώρα λόγω της κρίσης.
«Το εργασιακό κόστος έχει μειωθεί σημαντικά. Ωστόσο δεν είναι αυτό που καθιστά μια οικονομία ανταγωνιστική. Διότι υπάρχουν άλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν το κόστος στην οικονομία συνολικά, και το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή είναι το ενεργειακό κόστος.
Η Ελλάδα οφείλει να πληρώνει περίπου το 10% του ΑΕΠ κάθε χρόνο για εισαγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί με αυτές τις υψηλότατες τιμές. Άρα, κατά τη γνώμη μου, δεν θα ωφελήσει η περαιτέρω μείωση του εργασιακού κόστους» είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Κατά τη διάρκεια της διακοινοβουλευτικής συνάντησης, ο υπουργός Υποδομών, αναφέρθηκε στο Πρόγραμμα «Διασυνδέοντας την Ευρώπη» και την ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές.
Ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για τα οδικά έργα, τα έργα στα λιμάνια και τα αεροδρόμια, τονίζοντας ότι η Ελλάδα δημιουργεί σήμερα τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες για τη διασύνδεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και με σημεία του πλανήτη που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν πολύ μεγάλη ανάπτυξη (Ασία, Άπω Ανατολή, Ανατολική Ευρώπη).
«Αυτήν τη στιγμή το πρόγραμμα "Διασυνδέοντας την Ευρώπη" περνάει στη χώρα μας μέσα από την κατασκευή και την ολοκλήρωση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων.
Σε 1,5 περίπου χρόνο από σήμερα ολοκληρώνονται 5 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, που συνδέουν τη χώρα με τα πιο σημαντικά λιμάνια της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν και κόμβους προς την Ευρώπη, όπως η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα, και διασυνδέουν, επίσης τη χώρα με τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της Βαλκανικής», ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Η δεύτερη παρέμβαση στην Ελλάδα για την ενοποίηση των δικτύων Ελλάδας-Ευρώπης αλλά και Βαλκανικής, όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, αφορά στα λιμάνια της χώρας.
Ειδικά για τον Πειραιά, που τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά το συνολικό φορτίο που διακινείται, είπε ότι η επόμενη πρόκληση είναι η διασύνδεση (σ.σ. κυρίως Πειραιάς και Θεσσαλονίκη) με το τρένο, και στη συνέχεια το τρένο με τις χώρες της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης.
Όπως εξάλλου ανέφερε ο υπουργός, η πρωτοβουλία που παίρνει η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση αυτών των λιμανιών, σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ, θα ενισχύσει σημαντικά τις υποδομές για τη μεταφορά προϊόντων με γρήγορο και ασφαλή τρόπο από τη Μεσόγειο προς την Κεντρική, Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη.
«Είναι ένα τεράστιο σχέδιο το οποίο διασυνδέει και δημιουργεί συνέργειες με τις βαλκανικές χώρες και τα πολύ μεγάλα κέντρα logistics στην Νότια, Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, και δημιουργεί νέες συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης, εξήγησε ο υπουργός.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στα έργα που προωθούνται στις υποδομές στα αεροδρόμια, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην Κρήτη.
Είπε ότι προετοιμάζεται project με στόχο δημιουργία αεροδρομίου που θα αποτελέσει σημαντικό διαμετακομιστικό σταθμό για πτήσεις προς την Ευρώπη και από την Ευρώπη προς την Ασία.
Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κινητικότητα και τις μεταφορές, Φώτης Καραμήτσος, υπογράμμισε ότι οι μεταφορές είναι απαραίτητο εργαλείο για την ευρωπαϊκή ενιαία αγορά και γι’ αυτό απαιτούνται ενωμένα δίκτυα μεταφορών υψηλής ποιότητας.
Αναφερόμενος στο νέο πακέτο μέτρων για την ανάπτυξη διευρωπαϊκών δικτύων, ο κ. Καραμήτσος είπε ότι αυτό θα διασφαλίζει ότι η Ευρώπη θα λειτουργήσει έως ένα ενιαίο δίκτυο μεταφορών, για πρώτη φορά με βάση κοινή μεθοδολογία.
Ενημέρωσε, εξάλλου, ότι πέρα από τις υποδομές, θεσπίζονται συστήματα ανταλλαγής πληροφοριών που εξασφαλίζουν τη διαλειτουργικότητα των δικτύων, και ότι τα λιμάνια εντάσσονται ως κύριοι κόμβοι με στόχο την ενσωμάτωσή τους στο ευρωπαϊκό δίκτυο.
Στο ρόλο της χώρας του στις μεταφορές στη Βαλτική, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Λιθουανίας Remigijus Zemaitaitis.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μίλησε σήμερα στη συνάντηση των προέδρων των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και Θαλασσίων Υποθέσεων των Κοινοβουλίων της ΕΕ, που γίνεται στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας.
Αξιοποιώντας τη συζήτηση που γίνεται στη Βουλή, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια οι εργασιακές σχέσεις στην Ελλάδα έχουν γίνει πάρα πολύ ευέλικτες εξαιτίας μιας σειράς ρυθμίσεων που ήταν αναγκασμένη να προωθήσει η χώρα λόγω της κρίσης.
«Το εργασιακό κόστος έχει μειωθεί σημαντικά. Ωστόσο δεν είναι αυτό που καθιστά μια οικονομία ανταγωνιστική. Διότι υπάρχουν άλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν το κόστος στην οικονομία συνολικά, και το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή είναι το ενεργειακό κόστος.
Η Ελλάδα οφείλει να πληρώνει περίπου το 10% του ΑΕΠ κάθε χρόνο για εισαγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί με αυτές τις υψηλότατες τιμές. Άρα, κατά τη γνώμη μου, δεν θα ωφελήσει η περαιτέρω μείωση του εργασιακού κόστους» είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Κατά τη διάρκεια της διακοινοβουλευτικής συνάντησης, ο υπουργός Υποδομών, αναφέρθηκε στο Πρόγραμμα «Διασυνδέοντας την Ευρώπη» και την ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές.
Ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για τα οδικά έργα, τα έργα στα λιμάνια και τα αεροδρόμια, τονίζοντας ότι η Ελλάδα δημιουργεί σήμερα τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες για τη διασύνδεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και με σημεία του πλανήτη που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν πολύ μεγάλη ανάπτυξη (Ασία, Άπω Ανατολή, Ανατολική Ευρώπη).
«Αυτήν τη στιγμή το πρόγραμμα "Διασυνδέοντας την Ευρώπη" περνάει στη χώρα μας μέσα από την κατασκευή και την ολοκλήρωση του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων.
Σε 1,5 περίπου χρόνο από σήμερα ολοκληρώνονται 5 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, που συνδέουν τη χώρα με τα πιο σημαντικά λιμάνια της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν και κόμβους προς την Ευρώπη, όπως η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα, και διασυνδέουν, επίσης τη χώρα με τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της Βαλκανικής», ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Η δεύτερη παρέμβαση στην Ελλάδα για την ενοποίηση των δικτύων Ελλάδας-Ευρώπης αλλά και Βαλκανικής, όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, αφορά στα λιμάνια της χώρας.
Ειδικά για τον Πειραιά, που τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά το συνολικό φορτίο που διακινείται, είπε ότι η επόμενη πρόκληση είναι η διασύνδεση (σ.σ. κυρίως Πειραιάς και Θεσσαλονίκη) με το τρένο, και στη συνέχεια το τρένο με τις χώρες της Βαλκανικής και της Κεντρικής Ευρώπης.
Όπως εξάλλου ανέφερε ο υπουργός, η πρωτοβουλία που παίρνει η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση αυτών των λιμανιών, σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ, θα ενισχύσει σημαντικά τις υποδομές για τη μεταφορά προϊόντων με γρήγορο και ασφαλή τρόπο από τη Μεσόγειο προς την Κεντρική, Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη.
«Είναι ένα τεράστιο σχέδιο το οποίο διασυνδέει και δημιουργεί συνέργειες με τις βαλκανικές χώρες και τα πολύ μεγάλα κέντρα logistics στην Νότια, Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, και δημιουργεί νέες συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης, εξήγησε ο υπουργός.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στα έργα που προωθούνται στις υποδομές στα αεροδρόμια, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην Κρήτη.
Είπε ότι προετοιμάζεται project με στόχο δημιουργία αεροδρομίου που θα αποτελέσει σημαντικό διαμετακομιστικό σταθμό για πτήσεις προς την Ευρώπη και από την Ευρώπη προς την Ασία.
Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κινητικότητα και τις μεταφορές, Φώτης Καραμήτσος, υπογράμμισε ότι οι μεταφορές είναι απαραίτητο εργαλείο για την ευρωπαϊκή ενιαία αγορά και γι’ αυτό απαιτούνται ενωμένα δίκτυα μεταφορών υψηλής ποιότητας.
Αναφερόμενος στο νέο πακέτο μέτρων για την ανάπτυξη διευρωπαϊκών δικτύων, ο κ. Καραμήτσος είπε ότι αυτό θα διασφαλίζει ότι η Ευρώπη θα λειτουργήσει έως ένα ενιαίο δίκτυο μεταφορών, για πρώτη φορά με βάση κοινή μεθοδολογία.
Ενημέρωσε, εξάλλου, ότι πέρα από τις υποδομές, θεσπίζονται συστήματα ανταλλαγής πληροφοριών που εξασφαλίζουν τη διαλειτουργικότητα των δικτύων, και ότι τα λιμάνια εντάσσονται ως κύριοι κόμβοι με στόχο την ενσωμάτωσή τους στο ευρωπαϊκό δίκτυο.
Στο ρόλο της χώρας του στις μεταφορές στη Βαλτική, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Λιθουανίας Remigijus Zemaitaitis.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικές ετικέτες:Πολιτική
Σχετικά άρθρα