Επίσκεψη Γιούνκερ σε έργα μετρό-FRONTEX | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Επίσκεψη Γιούνκερ σε έργα μετρό-FRONTEX

19:22 | 19/5/14
 Τα έργα της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά επισκέφθηκε, σήμερα, ο υποψήφιος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, συνοδευόμενος από τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστή Χατζηδάκη, και συγκεκριμένα το φρέαρ εκκίνησης του ΤΒΜ (Μετροπόντικα) στην Αγ. Βαρβάρα και το εργοτάξιο του μετρό στην Πλ. Ελευθερίας, στον Κορυδαλλό.

Τον κ. Γιούνκερ και το επιτελείο του υποδέχθηκαν στο εργοτάξιο ο γγ Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χρήστος Τσίτουρας, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για τα έργα που εκτελεί η εταιρεία και ειδικότερα για την επέκταση του μετρό προς Πειραιά.

Η κατασκευή της επέκτασης αυτής ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 και αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που υλοποιείται σήμερα στην πρωτεύουσα. Πρόκειται για επέκταση 7,6 χλμ. με 6 νέους σταθμούς, σε περιοχές που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση από τα μέσα σταθερής τροχιάς. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Πειραιά αναμένεται να εξυπηρετούνται ημερησίως περισσότεροι από 130.000 πολίτες. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 730 εκατ. ευρώ, και τη βασική σύμβαση κατασκευής του έχει αναλάβει κοινοπραξία ελληνικών και ευρωπαϊκών εταιρειών. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό το 2017 και η πρόοδός του εξελίσσεται ομαλά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ή καθυστερήσεις μέχρι σήμερα, ενώ ολοκληρώθηκαν και οι αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή των εργοταξίων.

Με την ολοκλήρωση του έργου, στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές μετρό (γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και το τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», μέσω της γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη, τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, όσο και για την εθνική οικονομία γενικότερα.


Επίσκεψη και στο υπουργείο Ναυτιλίας

Την ίδια στιγμή ο υποψήφιος πρόεδρος της Κομισιόν επισκέφθηκε το Γραφείο Συνδέσμων του Οργανισμού για τη Διαχείριση της Συνεργασίας στα Εξωτερικά Σύνορα της Ευρώπης (FRONTEX), στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και ενημερώθηκε για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών στα θαλάσσια σύνορα της χώρας και για τις κοινές επιχειρήσεις του Λιμενικού Σώματος με στελέχη της Frontex.

Τον κ. Γιούνκερ , υποδέχθηκαν οι υπουργοί Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Δημόσιας Τάξης Νίκος Δένδιας, καθώς και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναύαρχος Αθανάσιος Αθανασόπουλος.

Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος μετέβη επίσης στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του αρχηγείου του ΛΣ, όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά τη λειτουργία του κέντρου και να ενημερωθεί από στελέχη του Λιμενικού για το έργο του σώματος.

O κ. Βαρβιτσιώτης παρέδωσε στον κ. Γιούνκερ έγγραφο ενημέρωσης που απεικονίζει την πραγματικότητα που καλείται να αντιμετωπίσει καθημερινά το Λιμενικό Σώμα αναφορικά με τη διαχείριση της παράνομης μετανάστευσης στα θαλάσσια σύνορα. Στο έγγραφο περιγράφεται η επιχειρησιακή αναδιάταξη των δυνάμεων του Λιμενικού Σώματος, με επικέντρωση σε έμψυχο δυναμικό και επιχειρησιακά μέσα στα θαλάσσια σύνορα του ανατολικού Αιγαίου, καθώς και αποτύπωση της τάσης μείωσης της χρηματοδότησης από τον οργανισμό του FRONTEX και την ανάγκη αύξησης των πόρων, εν όψει του νέου προγραμματισμού των Ευρωπαϊκών Ταμείων.

Ανάλογο σημείωμα παρέδωσε στον κ. Γιούνκερ και ο κ. Δένδιας, στο οποίο περιγράφετε η συνολική αντιμετώπιση και διαχείριση από την Ελλάδα της μετανάστευσης και του ασύλου, με έμφαση στις εφαρμοζόμενες δράσεις, στο κόστος για το κρατικό προϋπολογισμό και στο κενό χρηματοδότησης που υφίσταται από τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά Ταμεία, τόσο για την τρέχουσα περίοδο, όσο και για την προσεχή επταετία (2014-2020).

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών