11:27 | 21/6/14
Διπλάσιο το ποσοστό στην Ευρώπη...
Αρκετό δρόμο έχει να διανύσει η Ελλάδα μέχρι να φθάσει τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη στον τομέα της Ειδικής Αγωγής.
Με βάση τις εκθέσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τις Ειδικές Ανάγκες και την Εκπαίδευση της Ένταξης ο αριθμός των μαθητών που λαμβάνουν υποστήριξη μέσα από τις δομές της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα ανέρχεται στο 3.28% επί του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού, σύμφωνα και με σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου Αποφοίτων Τμ. Ειδικής Αγωγής. Σε άλλες χώρες τα αντίστοιχα ποσοστά ανέρχονται στο 7-10%.
Ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμ. Ειδικής Αγωγής υποστηρίζει ότι τα πιο πάνω στοιχεία αποδεικνύουν ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες βρίσκεται ακόμα χωρίς διάγνωση και πιθανότατα εκτός σχολικής δομής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το αρμόδιο τμήμα Ειδικής Αγωγής στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για τις Ειδικές Ανάγκες στην Ελλάδα οι μαθητές που λάμβανα υποστήριξη το σχολικό έτος 2011-12 ανέρχονταν σε 36.011 ενώ ο συνολικός μαθητικός πληθυσμός της χώρας μας ανέρχονταν σε 1.131.901. Σε άλλες χώρες όπως η Ιρλανδία το ποσοστό των μαθητών που λαμβάνουν υποστήριξη είναι πιο υψηλό. Στην Ιρλανδία ανέρχεται στο 6.22% ενώ στην Κύπρο φθάνει το 7.47%. Χαμηλότερο ποσοστό από την Ελλάδα έχει η Ιταλία με το 2.67% να λαμβάνουν υποστήριξη ενώ στα ίδια επίπεδα με τη χώρα μας βρίσκεται η Πορτογαλία με το 3.3% να υποστηρίζεται.
Ο ΣΑΤΕΑ υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του που κατατέθηκε ως αναφορά στη Βουλή ότι η τελευταία χαρτογράφηση της Ειδικής Αγωγής έγινε το 2003 και δεν είναι έγκυρη ενώ μεταξύ των άλλων τονίζει ότι ο αριθμός των σχολείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι μικρός συγκριτικά με τις ανάγκες που παρουσιάζονται.
Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είχε υποστηρίξει ότι η Ειδική Αγωγή αποτελεί προτεραιότητα και είχε προχωρήσει σε χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.
Αν και η Ειδική Αγωγή αποτελεί προτεραιότητα παρόλα αυτά δεν έχει διενεργηθεί ακόμα διαγωνισμός για προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό να καλύπτονται με αναπληρωτές.
Αρκετό δρόμο έχει να διανύσει η Ελλάδα μέχρι να φθάσει τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη στον τομέα της Ειδικής Αγωγής.
Με βάση τις εκθέσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τις Ειδικές Ανάγκες και την Εκπαίδευση της Ένταξης ο αριθμός των μαθητών που λαμβάνουν υποστήριξη μέσα από τις δομές της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα ανέρχεται στο 3.28% επί του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού, σύμφωνα και με σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου Αποφοίτων Τμ. Ειδικής Αγωγής. Σε άλλες χώρες τα αντίστοιχα ποσοστά ανέρχονται στο 7-10%.
Ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμ. Ειδικής Αγωγής υποστηρίζει ότι τα πιο πάνω στοιχεία αποδεικνύουν ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες βρίσκεται ακόμα χωρίς διάγνωση και πιθανότατα εκτός σχολικής δομής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το αρμόδιο τμήμα Ειδικής Αγωγής στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για τις Ειδικές Ανάγκες στην Ελλάδα οι μαθητές που λάμβανα υποστήριξη το σχολικό έτος 2011-12 ανέρχονταν σε 36.011 ενώ ο συνολικός μαθητικός πληθυσμός της χώρας μας ανέρχονταν σε 1.131.901. Σε άλλες χώρες όπως η Ιρλανδία το ποσοστό των μαθητών που λαμβάνουν υποστήριξη είναι πιο υψηλό. Στην Ιρλανδία ανέρχεται στο 6.22% ενώ στην Κύπρο φθάνει το 7.47%. Χαμηλότερο ποσοστό από την Ελλάδα έχει η Ιταλία με το 2.67% να λαμβάνουν υποστήριξη ενώ στα ίδια επίπεδα με τη χώρα μας βρίσκεται η Πορτογαλία με το 3.3% να υποστηρίζεται.
Ο ΣΑΤΕΑ υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του που κατατέθηκε ως αναφορά στη Βουλή ότι η τελευταία χαρτογράφηση της Ειδικής Αγωγής έγινε το 2003 και δεν είναι έγκυρη ενώ μεταξύ των άλλων τονίζει ότι ο αριθμός των σχολείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι μικρός συγκριτικά με τις ανάγκες που παρουσιάζονται.
Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είχε υποστηρίξει ότι η Ειδική Αγωγή αποτελεί προτεραιότητα και είχε προχωρήσει σε χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.
Αν και η Ειδική Αγωγή αποτελεί προτεραιότητα παρόλα αυτά δεν έχει διενεργηθεί ακόμα διαγωνισμός για προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό να καλύπτονται με αναπληρωτές.
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα