Τι προβλέπεται για την παράλληλη στήριξη των μαθητών για το νέο έτος | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Τι προβλέπεται για την παράλληλη στήριξη των μαθητών για το νέο έτος

11:57 | 5/6/14
Μέχρι τις 20 Οκτωβρίου οι αιτήσεις γονέων...

Μέχρι τις 20 Οκτωβρίου θα πρέπει οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών να καταθέσουν αίτηση για την έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης στο σχολείο φοίτησης όπου φοιτούν τα παιδιά τους.

Μαζί με την αίτηση ο γονέας καταθέτει και γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ. Τονίζεται ότι αρμόδιο όργανο για την εισήγηση της παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ. Στη γνωμάτευση θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη και καθημερινή βάση.

Σε έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας τονίζεται ότι στην περίπτωση που λειτουργεί τμήμα ένταξης στο σχολείο ή στην περιοχή υπάρχει Ειδικό Σχολείο τότε η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν κρίνεται κατάλληλη η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης ή η φοίτησή του στο Ειδικό Σχολείο.

Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Οι εγκεκριμένες αιτήσεις Παράλληλης Στήριξης προηγουμένων ετών, για μαθητές, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, καθώς και για μαθητές με κάθε άλλη αναπηρία ή ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, ανανεώνονται αυτόματα.


Απαραίτητα δικαιολογητικά για την ανανέωση αυτών των εγκεκριμένων αιτήσεων Παράλληλης Στήριξης είναι τα εξής:

α) Σχετική εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ και β) σύμφωνη γνώμη του γονέα ή κηδεμόνα. Σε περίπτωση διαφωνίας γονέα ή κηδεμόνα των μαθητών και οικείου ΚΕΔΔΥ, αποφασίζει η Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ και η απόφαση είναι οριστική.

β) σύμφωνη γνώμη του γονέα ή κηδεμόνα. Σε περίπτωση διαφωνίας γονέα ή κηδεμόνα των μαθητών και οικείου ΚΕΔΔΥ, αποφασίζει η Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ και η απόφαση είναι οριστική.


Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, στα οποία φοιτούν μαθητές με εγκεκριμένη Παράλληλη Στήριξη θα πρέπει αμέσως μετά την εγγραφή του μαθητή στην επομένη τάξη να καλέσουν τους γονείς να δηλώσουν εγγράφως, αν επιθυμούν την συνέχιση ή την διακοπή της Παράλληλης Στήριξης. Τις δηλώσεις αυτές οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, μαζί με τις εισηγήσεις του οικείου ΚΕΔΔΥ και τις βεβαιώσεις φοίτησης των μαθητών, τις αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να στείλουν στηνΔιεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. τις σχετικές εισηγήσεις των ΚΕΔΔΥ καθώς και τα στοιχεία των μαθητών, για τους οποίους ανανεώνεται η Παράλληλη Στήριξη το αργότερο μέχρι την 15η Ιουλίου 2014.


Στα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρεται απαραίτητα:

α) ο αριθμός πρωτοκόλλου της Εγκριτικής Υπουργικής Απόφασης και β) η τάξη, στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2014.


Στήριξη σε μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση

Για τους μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση οι διατάξεις του άρθρου 6§2 του ν.3699/2008(ΦΕΚ 199Α) προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π.).

1. Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στην αυτοεξυπηρέτηση, υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής έως και την 31η Ιουλίου 2014, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π. προκύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.

2. Με την αίτησή του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕΔΔΥ ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, από δημόσια υγειονομική επιτροπή ή από Δημόσιο Νοσοκομείο.

3.Οι ανωτέρω αιτήσεις, οι γνωματεύσεις καθώς και οι βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. μέσω της αντίστοιχης Περιφερειακής Δ/νσης αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης.

4. Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς και στήριξης από Ε.Β.Π.

5. Σε περίπτωση που στο ίδιο σχολείο εγκριθεί στήριξη με ειδικό βοηθητικό προσωπικό για δύο μαθητές τότε το ΚΕΔΔΥ με εισήγησή του θα μπορεί να προβλέπει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών αυτών από έναν ειδικό βοηθό.


Στήριξη μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή

Προβλέπεται επίσης, σύμφωνα με τον νόμο 4186/2013, άρθρο 28, παρ. 16, η δυνατότητα Στήριξης μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της Στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή είναι οι εξής: α) αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή στο σχολείο φοίτησης, β) βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης του μαθητή στο σχολείο(θα πρέπει να αναφέρεται ακριβώς η τάξη, στην οποία θα φοιτήσει ο μαθητής τον Σεπτέμβριο του 2014) και γ) γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο.

Τα δικαιολογητικά αποστέλλονται από τον Διευθυντή του Σχολείου στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ., μέσω των αρμοδίων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.


Στήριξη μαθητών από Ειδικό Βοηθό

Σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.18 του νόμου 4186/2013 (ΦΕΚ 193Α) η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων.


Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της Στήριξης των μαθητών από ειδικό βοηθό ( ιδιώτη) είναι:

1. Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Διεύθυνση του Σχολείου.

2. Βιογραφικό και Ποινικό Μητρώο του προτεινόμενου από την οικογένεια του μαθητή για την υλοποίηση της υποστήριξης.

3. Σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του Σχολείου φοίτησης και του Συλλόγου Διδασκόντων.

Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση της υποστήριξης από Ιδιώτη Βοηθό και ο Διευθυντής του Σχολείου θα πρέπει να γνωστοποιεί την ύπαρξη του ιδιώτη ειδικού βοηθού στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο φοίτησης του μαθητή.

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών