23:36 | 22/7/14
Τι δείχνει η έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen...
Στοιχεία πρόσφατης έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen αποκαλύπτουν άνοδο του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα για το δεύτερο τρίμηνο του 2014.
Ο δείκτης στην Ελλάδα αυξήθηκε για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, φτάνοντας συνολικά τις 55 μονάδες, ακολουθώντας την αυξητική τάση τόσο του Παγκόσμιου όσο και του Ευρωπαϊκού δείκτη εμπιστοσύνης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο του 2014, ο παγκόσμιος δείκτης διαμορφώθηκε στις 97 μονάδες και είναι ο υψηλότερος που έχει σημειωθεί από το πρώτο τρίμηνο του 2007.
Η Ινδία κατάφερε με μια αύξηση 7 μονάδων στον δείκτη της και φτάνοντας τις 128 μονάδες να ανακτήσει την πρώτη θέση από την Ινδονησία, η οποία την κατείχε τα τελευταία 5 συνεχόμενα τρίμηνα, ενώ την μεγαλύτερη μείωση ύψους 8 μονάδων σημείωσαν το Χονγκ-Κονγκ και η Ιαπωνία, φτάνοντας τις 103 και 73 μονάδες αντίστοιχα.
Βελτίωση σημείωσε και ο δείκτης της Ευρώπης, ο οποίος αυξήθηκε κατά 2 επιπλέον μονάδες και έφτασε συνολικά τις 77, ενώ αυτό το επίπεδο του δείκτη είναι το υψηλότερο, που έχει σημειωθεί τα τελευταία 4 χρόνια.
Γενικότερα, ο δείκτης παρουσίασε αύξηση στις 23 από τις 32 ευρωπαϊκές αγορές, γεγονός, ωστόσο, παραμένει ότι οι 9 στις 10 χώρες με τον χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως ανήκουν στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων είναι η Πορτογαλία, η Σλοβενία, η Κροατία και η Ιταλία.
Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 2 μονάδες φτάνοντας τις 55 μονάδες, ενώ σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ο δείκτης έχει συνολικά παρουσιάσει αύξηση 8 μονάδων. Ωστόσο 8 στους 10 Έλληνες εξακολουθούν να αμφιβάλουν για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να ανακάμψει σύντομα από την οικονομική κρίση και θεωρούν ότι θα παραμείνει σε ύφεση τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες. Επιπλέον, κορυφαία ανησυχία παραμένει η εργασιακή ασφάλεια σε ποσοστό 42%, σε σχέση, όμως, με το προηγούμενο τρίμηνο σημείωσε σημαντική μείωση 10 ποσοστιαίων μονάδων.
Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το 31% των Ελλήνων εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ποσοστό το οποίο έχει αυξηθεί σε σχέση με το ποσοστό του πρώτου τριμήνου του 2014 κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες.
Παρ' όλα αυτά 3 στους 10 εξακολουθούν να δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα.
Σε κάθε περίπτωση γεγονός παραμένει ότι οι Έλληνες καταναλωτές σε ποσοστό 81% έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, έχοντας γίνει περισσότερο επιφυλακτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους, ποσοστό το οποίο είναι και το υψηλότερο της Ευρώπης.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι Έλληνες σε ποσοστό 74% δηλώνουν πως έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ επίσης έχουν περιορίσει την διασκέδαση εκτός του σπιτιού σε ποσοστό 72%. Τέσσερις στους 10 δηλώνουν πως θα συνεχίσουν τις δύο παραπάνω ενέργειες, ακόμη και μετά την βελτίωση των οικονομικών συνθηκών.
Στοιχεία πρόσφατης έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen αποκαλύπτουν άνοδο του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα για το δεύτερο τρίμηνο του 2014.
Ο δείκτης στην Ελλάδα αυξήθηκε για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, φτάνοντας συνολικά τις 55 μονάδες, ακολουθώντας την αυξητική τάση τόσο του Παγκόσμιου όσο και του Ευρωπαϊκού δείκτη εμπιστοσύνης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο του 2014, ο παγκόσμιος δείκτης διαμορφώθηκε στις 97 μονάδες και είναι ο υψηλότερος που έχει σημειωθεί από το πρώτο τρίμηνο του 2007.
Η Ινδία κατάφερε με μια αύξηση 7 μονάδων στον δείκτη της και φτάνοντας τις 128 μονάδες να ανακτήσει την πρώτη θέση από την Ινδονησία, η οποία την κατείχε τα τελευταία 5 συνεχόμενα τρίμηνα, ενώ την μεγαλύτερη μείωση ύψους 8 μονάδων σημείωσαν το Χονγκ-Κονγκ και η Ιαπωνία, φτάνοντας τις 103 και 73 μονάδες αντίστοιχα.
Βελτίωση σημείωσε και ο δείκτης της Ευρώπης, ο οποίος αυξήθηκε κατά 2 επιπλέον μονάδες και έφτασε συνολικά τις 77, ενώ αυτό το επίπεδο του δείκτη είναι το υψηλότερο, που έχει σημειωθεί τα τελευταία 4 χρόνια.
Γενικότερα, ο δείκτης παρουσίασε αύξηση στις 23 από τις 32 ευρωπαϊκές αγορές, γεγονός, ωστόσο, παραμένει ότι οι 9 στις 10 χώρες με τον χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως ανήκουν στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων είναι η Πορτογαλία, η Σλοβενία, η Κροατία και η Ιταλία.
Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 2 μονάδες φτάνοντας τις 55 μονάδες, ενώ σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ο δείκτης έχει συνολικά παρουσιάσει αύξηση 8 μονάδων. Ωστόσο 8 στους 10 Έλληνες εξακολουθούν να αμφιβάλουν για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να ανακάμψει σύντομα από την οικονομική κρίση και θεωρούν ότι θα παραμείνει σε ύφεση τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες. Επιπλέον, κορυφαία ανησυχία παραμένει η εργασιακή ασφάλεια σε ποσοστό 42%, σε σχέση, όμως, με το προηγούμενο τρίμηνο σημείωσε σημαντική μείωση 10 ποσοστιαίων μονάδων.
Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το 31% των Ελλήνων εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ποσοστό το οποίο έχει αυξηθεί σε σχέση με το ποσοστό του πρώτου τριμήνου του 2014 κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες.
Παρ' όλα αυτά 3 στους 10 εξακολουθούν να δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα.
Σε κάθε περίπτωση γεγονός παραμένει ότι οι Έλληνες καταναλωτές σε ποσοστό 81% έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, έχοντας γίνει περισσότερο επιφυλακτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους, ποσοστό το οποίο είναι και το υψηλότερο της Ευρώπης.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι Έλληνες σε ποσοστό 74% δηλώνουν πως έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ επίσης έχουν περιορίσει την διασκέδαση εκτός του σπιτιού σε ποσοστό 72%. Τέσσερις στους 10 δηλώνουν πως θα συνεχίσουν τις δύο παραπάνω ενέργειες, ακόμη και μετά την βελτίωση των οικονομικών συνθηκών.
Σχετικά άρθρα