Ουραγός η Ελλάδα στη συμμετοχή ενηλίκων σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Ουραγός η Ελλάδα στη συμμετοχή ενηλίκων σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης

13:15 | 19/7/14
Το ποσοστό συμμετοχής κυμαίνεται από 1,8% έως 2,9%...

Ουραγός είναι η Ελλάδα στη συμμετοχή των ενηλίκων σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης όπως προκύπτει από σχετική ερώτηση της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ κα Ξηροτύρη, η οποία επικαλείται στοιχεία της Eurostat και στατιστικές μελέτες του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας.

Η κα Ξηροτύρη τονίζει ότι η χώρα μας κατέχει μια από τις τελευταίες θέσεις όχι μόνο στην Κεντρική αλλά και στη Νότια Ευρώπη με το ποσοστό των ενηλίκων από 25 έως 64 ετών που συμμετέχουν σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης στην Ελλάδα να κυμαίνεται από 1,8% το 2004 έως 2,9% το 2013. Την ίδια περίοδο ο μέσος ευρωπαϊκός όρος βρίσκεται στο 8,4% (2003) και το 10,4% (2013), όταν ο ευρωπαϊκός στόχος είναι 15%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την έκθεση της ΕΙΕ και αντίθετα με το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι άνεργοι είναι η ομάδα του πληθυσμού που καταγράφει τη μεγαλύτερη συμμετοχή στις δραστηριότητες Δια Βίου Μάθησης στην Ελλάδα, ενώ ακόμη και οι πόροι του ΛΑΕΚ κατευθύνονται κυρίως σε προγράμματα για ανέργους και ελάχιστα για το ήδη απασχολούμενο προσωπικό των επιχειρήσεων. Μετά το 2013 παρατηρήθηκε μεν αύξηση της συμμετοχής των εργαζομένων, με τις ηλικίες όμως να περιορίζονται στους νέους ηλικίας έως 34 ετών.

Η κα Ξηροτύρη τονίζει ότι χώρες με υψηλά ποσοστά ανεργίας όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, διατήρησαν τα υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής του πληθυσμού σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης ιδιαίτερα τα χρόνια της κρίσης. Μάλιστα στην Πορτογαλία τα ποσοστά όχι μόνο διπλασιάζονται αλλά αγγίζουν ανέργους και εν ενεργεία απασχολούμενους.

Η κα Ξηροτύρη απευθυνόμενη στους Υπουργούς Παιδείας, Εργασίας, Ανάπτυξης ζητά να μάθει , μεταξύ των άλλων, τις ενέργειες για την αύξηση της συμμετοχής στα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης καθώς και τους τρόπους για την άρση των εμποδίων που συναντούν οι ενήλικες στην πρόσβαση σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης.

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών