18:11 | 28/8/14
Δηλώσεις Χρυσοχοΐδη για την αναδιοργάνωση του Ομίλου ΟΑΣΑ...
Σε ισχύ τίθενται από τη Δευτέρα οι νέες μειωμένες τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, με το ενιαίο εισιτήριο να κοστίζει 1,20 ευρώ από 1,40 ευρώ, αλλά να μειώνεται η διάρκεια του εισιτηρίου από τη μιάμιση ώρα που είναι σήμερα, στα 70 λεπτά.
Παρουσιάζοντας τη νέα καμπάνια των αστικών συγκοινωνιών, ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η ηγεσία των συγκοινωνιακών φορέων έκαναν λόγο για εισιτήριο ένα ευρώ το 24ωρο, με αφορμή τη μείωση της τιμής της κάρτας απεριορίστων διαδρομών -για όλα τα μέσα- στα 30 ευρώ τον μήνα. Αυτός μάλιστα είναι και ο τίτλος της σχετικής καμπάνιας «Με 1 ευρώ την ημέρα κινούμαι απεριόριστα στην πόλη».
Με το νέο σύστημα καταργείται η δεύτερη επικύρωση του εισιτηρίου, γεγονός που σημαίνει πως αν ένας επιβάτης μετεπιβιβαστεί σε δεύτερο μέσο μεταφοράς και δεν έχει φτάσει ακόμα στον προορισμό του μέσα στα 70 λεπτά της ώρας, θα πρέπει να ακυρώσει και δεύτερο εισιτήριο.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε την ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών προς τους σταθμούς πρόσβασης στο μετρό, αλλά και μέτρα πάταξης της λαθρεπιβίβασης. «Ένα κράτος που θέλει να είναι δίκαιο, που προσπαθεί να είναι δίκαιο ακόμη και στις δύσκολες στιγμές, πρέπει να προσφέρει φθηνότερες υπηρεσίες στους πολίτες» τόνισε ο υπουργός. Όπως υπογραμμίστηκε στη συνέντευξη, στόχος της αναδιοργάνωσης του Ομίλου ΟΑΣΑ είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική του θέση καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, με βάση συγκριτικά κριτήρια της Ε.Ε.
Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες:
Α. Αύξηση των εσόδων
Ανάπτυξη της εμπορικής πολιτικής του Ομίλου για:
Αύξηση της διείσδυσης της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα.
Προσέλκυση περισσότερων επιβατών στις αστικές συγκοινωνίες.
Καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.
Αποτελεσματική διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων Ομίλου.
Β. Εξορθολογισμό των εξόδων
Μέσω της χρήσης κοινών υπηρεσιών σε επίπεδο Ομίλου με στόχο τη:
Στήριξη βασικών δραστηριοτήτων θυγατρικών εταιριών.
Προσαρμογή εσωτερικών διεργασιών στα πρότυπα της ΕΕ.
Γ. Στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης
Νέα εταιρική ταυτότητα, νέο brand, νέα εταιρική φιλοσοφία.
Φιλικές προς το περιβάλλον δημόσιες μετακινήσεις επί ίσοις όροις για όλους τους πολίτες.
Η αναδιοργάνωση του Ομίλου ΟΑΣΑ έχει ως στόχο να μειώσει τη βάση κόστους του Ομίλου σε χρονικό ορίζοντα διετίας (2016) και να διατηρήσει ένα συμφωνημένο ποσοστό κόστους επί του κύκλου εργασιών μετά την αναδιοργάνωση.
Οι πρωτοβουλίες για τη μείωση του κόστους περιλαμβάνουν:
Εξορθολογισμό των εσωτερικών διαδικασιών του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών οικονομικού, προμηθειών, ανθρώπινου δυναμικού και μάρκετινγκ.
Ενοποίηση δράσεων του Ομίλου και συνέργειες για βέλτιστη επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.
Επανασχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ, βελτιστοποίηση αξιοποίησης του στόλου και των ανθρώπινων πόρων, καλύτερη αξιοποίηση του μετρό ως ραχοκοκαλιά για την προώθηση των συνδυασμένων μετακινήσεων (διαλειτουργικότητα).
Πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των εσόδων περιλαμβάνουν:
Re-branding του Ομίλου ΟΑΣΑ και αλλαγή της στρατηγικής επικοινωνίας: Νέα στρατηγική επικοινωνίας, προκειμένου να προσεγγίσουμε το νεανικό κοινό και σύνδεση με τη βιομηχανία τουρισμού.
Μπάρες εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία, επέκταση της εφαρμογής του μέτρου «είσοδος-μόνο-από-τη-μπροστινή-πόρτα»: σταδιακή εφαρμογή του μέτρου μέσα στους επόμενους μήνες.
Δημιουργία Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών του Ομίλου. Ήδη έχει ξεκινήσει η εκπαίδευση ελεγκτών από το ΚΕ.ΜΕ.Α. Επίσης, προωθείται η ιδέα της δημιουργίας ειδικού σώματος Urban Transport Police για τον καλύτερο έλεγχο και την ασφάλεια του δικτύου.
Ανασχεδιασμό του συστήματος παραγωγής και διανομής εισιτηρίων και καρτών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής του εισιτηρίου e -voucher (θερμικό εισιτήριο) και mobile ticketing.
Τα δύο έργα ΣΔΙΤ, της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, εντάσσονται επίσης στον ευρύτερο σχεδιασμό του Ομίλου και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός δύο ετών, όση και η διάρκεια της αναδιοργάνωσης.
Η διαδικασία αναδιοργάνωσης έχει ήδη αρχίσει, από την 1η Ιουνίου.
Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, καθιερώνονται τύποι κομίστρου (εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών).
Μειώνονται:
Καθιερώνονται:
Καταργούνται:
Εξακολουθούν να ισχύουν:
Νέος σχεδιασμός του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ
Η μελέτη επανασχεδιασμού του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ εκπονείται από συγκοινωνιακό γραφείο, υπό την εποπτεία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και την επίβλεψη του Ομίλου ΟΑΣΑ. Ξεκίνησε τον Μάρτιο 2014 και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο 2014.
Η συγκεκριμένη μελέτη εξετάζει την αναδιοργάνωση του δικτύου των επιφανειακών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ) με βάση τη λειτουργική απόδοση των γραμμών, τη συνεργασία με τα μέσα σταθερής τροχιάς, την πλήρη συγκοινωνιακή κάλυψη όλων των περιοχών, τις υπάρχουσες δυνατότητες των συγκοινωνιακών φορέων κα. Στόχος είναι ένα νέο δίκτυο, προσαρμοσμένο στις τρέχουσες συγκοινωνιακές απαιτήσεις του επιβάτη, όπου τελικά θα απαιτείται μικρότερος χρόνος για τις μετακινήσεις με τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:
Εξυπηρέτηση νέων αναγκών μετακινήσεων:
Οι κάτοικοι του δήμου Πετρούπολης, Ιλίου, Καματερού θα μπορούν να μετακινούνται πλέον, από και προς τον σταθμό Ανθούπολης, μέσω τροποποίησης της διαδρομής των υπαρχουσών γραμμών 704 και 747. Οι γραμμές αυτές καταλήγουν σήμερα περίπου στο κέντρο της Αθήνας (σταθμός μετρό Αττική). Με τον νέο σχεδιασμό θα καταλήγουν στον σταθμό μετρό Ανθούπολης, ώστε με τη συνδυασμένη χρήση λεωφορείων και μετρό να επιτυγχάνεται γρήγορη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας, καθώς και σε όλες τις περιοχές που εξυπηρετούνται από το δίκτυο μετρό.
Ιδρύεται γραμμή από Αχαρνές προς το νοσοκομείο Αγ. Αναργύρων Κηφισιάς, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση των κατοίκων των περιοχών Αχαρνών, Θρακομακεδόνων, Α. Λιοσίων, Αγ. Αναργύρων με το νοσοκομείο.
Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 444 ώστε να συνδέεται απευθείας η περιοχή Άνω Πατησίων, Γαλατσίου, Ν. Ιωνίας με το σταθμό Ειρήνη και το ΟΑΚΑ.
Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 420 ώστε να συνδέει τον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων Κηφισού με τον σταθμό μετρό Αγ. Αντωνίου για τη ταχύτερη μετακίνηση των ταξιδιωτών. Η τροποποίηση αυτή της γραμμής 420 θα έχει επιπλέον ως αποτέλεσμα την απευθείας σύνδεση του άξονα της λεωφ. Κηφισού (Δυτ. Αθήνα) με το δίκτυο μετρό.
Μετατροπές υπαρχουσών γραμμών, οι οποίες καταλήγουν στο κέντρο της Αθήνας σε τοπικές τροφοδοτικές γραμμές προς σταθμούς μετρό:
Τροποποιούνται οι διαδρομές των γραμμών Α4, Β8, Γ10, Γ12, Α16 οι οποίες συνδέουν σήμερα διάφορες περιοχές με το κέντρο της Αθήνας και μετατρέπονται σε τροφοδοτικές γραμμές, με καλύτερη συχνότητα δρομολογίων, προς τους πλησιέστερους σταθμούς μετρό, για να επιτευχθεί η ταχύτερη μετακίνηση των κατοίκων των περιοχών αυτών και η μείωση του συνολικού χρόνου ταξιδιού του επιβάτη.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό:
Παράλληλα η γραμμή 154, η οποία συνδέει σήμερα τη περιοχή της Βούλας- Άνω Γλυφάδας με τον σταθμό μετρό Αγ. Δημητρίου, τροποποιείται και θα καταλήγει στον σταθμό μετρό Ελληνικού (μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής), ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη πρόσβαση των κατοίκων των περιοχών αυτών στο δίκτυο μετρό.
Νέες περιμετρικές γραμμές στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας:
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων περιμετρικών λεωφορειακών γραμμών στα ίχνη του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας, μίας αριστερόστροφης και μίας δεξιόστροφης, οι οποίες θα λειτουργούν για να εξυπηρετούν τις περιφερειακές μετακινήσεις του κέντρου, για όσους επιβάτες δεν επιθυμούν να μετακινηθούν εντός της κεντρικής ζώνης της Αθήνας. Οι γραμμές αυτές θα διέρχονται από σταθμούς μετρό και θα διασταυρώνονται σε κεντρικούς άξονες με λεωφορειακές γραμμές κορμού, ώστε να λειτουργούν συνδυασμένα στο νέο δίκτυο.
Α. ΑΡΙΣΤΕΡΟΣΤΡΟΦΗ (19,6 χλμ)
Π.ΡΑΛΛΗ- ΛΕΩΦ.ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ- ΧΑΜΟΣΤΕΡΝΑΣ- ΚΑΛΛΙΡΟΗΣ- ΑΡΔΗΤΤΟΥ- ΛΕΩΦ.ΒΑΣ.ΚΩΝ/ΝΟΥ- ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΕΩΦ.ΒΑΣ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ- ΕΥΦΡΟΝΙΟΥ- ΟΥΛΩΦ ΠΑΛΜΕ- ΛΕΩΦ.Γ.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ- ΚΟΚΚΙΝΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΕΩΦ.Π.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΕΩΦ.ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ- ΦΕΙΔΙΠΠΙΔΟΥ- ΛΕΩΦ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ- ΠΑΤΗΣΙΩΝ- ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ- ΔΗΛΗΓΙΑΝΝΗ- ΛΕΩΦ.ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ- Π.ΡΑΛΛΗ.
Β. ΔΕΞΙΟΣΤΡΟΦΗ (20,3 χλμ)
Π.ΡΑΛΛΗ- ΛΕΩΦ.ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ- ΔΗΛΗΓΙΑΝΝΗ- ΜΕΤΑΞΑ- ΗΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΤΗΣΙΩΝ- Λ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ- ΖΑΧΑΡΩΦ- ΛΕΩΦ.ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ- ΛΕΩΦ.Π.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΚΟΚΚΙΝΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΕΩΦ.Γ.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ- ΟΥΛΩΦ ΠΑΛΜΕ- ΕΥΦΡΟΝΙΟΥ- ΡΙΖΑΡΗ- ΛΕΩΦ.ΒΑΣ.ΚΩΝ/ΝΟΥ- ΑΡΔΗΤΤΟΥ- ΚΑΛΛΙΡΟΗΣ- ΧΑΜΟΣΤΕΡΝΑΣ- ΛΕΩΦ.ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ- Π.ΡΑΛΛΗ.
Σε ισχύ τίθενται από τη Δευτέρα οι νέες μειωμένες τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, με το ενιαίο εισιτήριο να κοστίζει 1,20 ευρώ από 1,40 ευρώ, αλλά να μειώνεται η διάρκεια του εισιτηρίου από τη μιάμιση ώρα που είναι σήμερα, στα 70 λεπτά.
Παρουσιάζοντας τη νέα καμπάνια των αστικών συγκοινωνιών, ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η ηγεσία των συγκοινωνιακών φορέων έκαναν λόγο για εισιτήριο ένα ευρώ το 24ωρο, με αφορμή τη μείωση της τιμής της κάρτας απεριορίστων διαδρομών -για όλα τα μέσα- στα 30 ευρώ τον μήνα. Αυτός μάλιστα είναι και ο τίτλος της σχετικής καμπάνιας «Με 1 ευρώ την ημέρα κινούμαι απεριόριστα στην πόλη».
Με το νέο σύστημα καταργείται η δεύτερη επικύρωση του εισιτηρίου, γεγονός που σημαίνει πως αν ένας επιβάτης μετεπιβιβαστεί σε δεύτερο μέσο μεταφοράς και δεν έχει φτάσει ακόμα στον προορισμό του μέσα στα 70 λεπτά της ώρας, θα πρέπει να ακυρώσει και δεύτερο εισιτήριο.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε την ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών προς τους σταθμούς πρόσβασης στο μετρό, αλλά και μέτρα πάταξης της λαθρεπιβίβασης. «Ένα κράτος που θέλει να είναι δίκαιο, που προσπαθεί να είναι δίκαιο ακόμη και στις δύσκολες στιγμές, πρέπει να προσφέρει φθηνότερες υπηρεσίες στους πολίτες» τόνισε ο υπουργός. Όπως υπογραμμίστηκε στη συνέντευξη, στόχος της αναδιοργάνωσης του Ομίλου ΟΑΣΑ είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική του θέση καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, με βάση συγκριτικά κριτήρια της Ε.Ε.
Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες:
Α. Αύξηση των εσόδων
Ανάπτυξη της εμπορικής πολιτικής του Ομίλου για:
Αύξηση της διείσδυσης της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα.
Προσέλκυση περισσότερων επιβατών στις αστικές συγκοινωνίες.
Καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.
Αποτελεσματική διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων Ομίλου.
Β. Εξορθολογισμό των εξόδων
Μέσω της χρήσης κοινών υπηρεσιών σε επίπεδο Ομίλου με στόχο τη:
Στήριξη βασικών δραστηριοτήτων θυγατρικών εταιριών.
Προσαρμογή εσωτερικών διεργασιών στα πρότυπα της ΕΕ.
Γ. Στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης
Νέα εταιρική ταυτότητα, νέο brand, νέα εταιρική φιλοσοφία.
Φιλικές προς το περιβάλλον δημόσιες μετακινήσεις επί ίσοις όροις για όλους τους πολίτες.
Η αναδιοργάνωση του Ομίλου ΟΑΣΑ έχει ως στόχο να μειώσει τη βάση κόστους του Ομίλου σε χρονικό ορίζοντα διετίας (2016) και να διατηρήσει ένα συμφωνημένο ποσοστό κόστους επί του κύκλου εργασιών μετά την αναδιοργάνωση.
Οι πρωτοβουλίες για τη μείωση του κόστους περιλαμβάνουν:
Εξορθολογισμό των εσωτερικών διαδικασιών του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών οικονομικού, προμηθειών, ανθρώπινου δυναμικού και μάρκετινγκ.
Ενοποίηση δράσεων του Ομίλου και συνέργειες για βέλτιστη επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.
Επανασχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ, βελτιστοποίηση αξιοποίησης του στόλου και των ανθρώπινων πόρων, καλύτερη αξιοποίηση του μετρό ως ραχοκοκαλιά για την προώθηση των συνδυασμένων μετακινήσεων (διαλειτουργικότητα).
Πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των εσόδων περιλαμβάνουν:
Re-branding του Ομίλου ΟΑΣΑ και αλλαγή της στρατηγικής επικοινωνίας: Νέα στρατηγική επικοινωνίας, προκειμένου να προσεγγίσουμε το νεανικό κοινό και σύνδεση με τη βιομηχανία τουρισμού.
Μπάρες εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία, επέκταση της εφαρμογής του μέτρου «είσοδος-μόνο-από-τη-μπροστινή-πόρτα»: σταδιακή εφαρμογή του μέτρου μέσα στους επόμενους μήνες.
Δημιουργία Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών του Ομίλου. Ήδη έχει ξεκινήσει η εκπαίδευση ελεγκτών από το ΚΕ.ΜΕ.Α. Επίσης, προωθείται η ιδέα της δημιουργίας ειδικού σώματος Urban Transport Police για τον καλύτερο έλεγχο και την ασφάλεια του δικτύου.
Ανασχεδιασμό του συστήματος παραγωγής και διανομής εισιτηρίων και καρτών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής του εισιτηρίου e -voucher (θερμικό εισιτήριο) και mobile ticketing.
Τα δύο έργα ΣΔΙΤ, της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, εντάσσονται επίσης στον ευρύτερο σχεδιασμό του Ομίλου και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός δύο ετών, όση και η διάρκεια της αναδιοργάνωσης.
Η διαδικασία αναδιοργάνωσης έχει ήδη αρχίσει, από την 1η Ιουνίου.
Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, καθιερώνονται τύποι κομίστρου (εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών).
Μειώνονται:
- Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 1,40 ευρώ (μειωμένο 0,70 ευρώ), σε 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ). Το νέο ενιαίο εισιτήριο ισχύει για 70 λεπτά από την επικύρωσή του και δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
- Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριόριστων διαδρομών που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 45 ευρώ (μειωμένη 23 ευρώ), σε 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ). Με τη νέα μηνιαία κάρτα, η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80, οι επιβάτες– μόνιμοι χρήστες των «Συγκοινωνιών Αθηνών» θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα, με ένα ευρώ την ημέρα.
- Η τιμή της ετήσιας κάρτας απεριόριστων διαδρομών που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 450 ευρώ σε 320 ευρώ. Η νέα ετήσια κάρτα, η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80, διατίθεται και με μειωμένη τιμή 160 ευρώ για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων μετακίνησης με μειωμένους τύπους κομίστρου.
- Η τιμή της μηνιαίας κάρτας Αεροδρομίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express (εκτός Χ80) και το Μετρό, από 140 ευρώ (μειωμένη 70 ευρώ), σε 45 ευρώ (μειωμένη 23 ευρώ).
- Η τιμή της ετήσιας κάρτας Αεροδρομίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express (εκτός Χ80) και το Μετρό, από 1000 ευρώ σε 450 ευρώ. Η νέα ετήσια κάρτα διατίθεται και με μειωμένη τιμή 225 ευρώ για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων μετακίνησης με μειωμένους τύπους κομίστρου.
Καθιερώνονται:
- Εισιτήριο πέντε ημερών το οποίο ισχύει για πέντε πλήρη 24ωρα, αξίας 10 ευρώ, το οποίο δεν ισχύει για μετακινήσεις με τις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
- Τρίμηνη Κάρτα για όλα τα μέσα, αξίας 85 ευρώ (43 ευρώ, μειωμένη), η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
- Τρίμηνη Κάρτα Αεροδρομίου, αξίας 130 ευρώ (μειωμένη 65 ευρώ), για όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express και το Μετρό. Δεν ισχύει στην ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
- Εξάμηνη Κάρτα για όλα τα μέσα, αξίας 165 ευρώ (83 ευρώ, μειωμένη), η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80. Η μειωμένη εξάμηνη κάρτα δεν διατίθεται με επιπλέον έκπτωση σε περιπτώσεις μαζικής πώλησης.
- Εξάμηνη Κάρτα Αεροδρομίου αξίας 230 ευρώ (115 ευρώ, μειωμένη), για όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express και το Μετρό. Δεν ισχύει στην ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80. Η μειωμένη εξάμηνη κάρτα Αεροδρομίου δεν διατίθεται με επιπλέον έκπτωση σε περιπτώσεις μαζικής πώλησης.
Καταργούνται:
- Το εισιτήριο μίας διαδρομής με λεωφορείο, τρόλεϊ ή τραμ αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ).
- Το εβδομαδιαίο εισιτήριο αξίας 14 ευρώ.
- Η Μηνιαία Κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ αξίας 20 ευρώ (μειωμένη 10 ευρώ).
- Η Ετήσια Κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ, και τραμ, αξίας 200 ευρώ.
- Η δυνατότητα δεύτερης επικύρωσης των ενιαίων εισιτηρίων.
Εξακολουθούν να ισχύουν:
- Το ημερήσιο εισιτήριο αξίας 4 ευρώ, το οποίο ισχύει και για μετακινήσεις με την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
- Το εισιτήριο των λεωφορειακών γραμμών express του Αεροδρομίου, αξίας 5 ευρώ (μειωμένο 2,50 ευρώ).
- Τα εισιτήρια του μετρό προς και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Δ.Α.Α.) 8 ευρώ - μειωμένο 4 ευρώ και δύο και τριών ατόμων 14 ευρώ και 20 ευρώ αντίστοιχα και μετ’ επιστροφής σε διάστημα μίας εβδομάδας (από 48 ώρες) αξίας 14 ευρώ. Τα εισιτήρια αυτά ισχύουν και στα λοιπά μέσα του Ομίλου ΟΑΣΑ για 70 λεπτά, τόσο μετά την πρώτη επικύρωση στην πρώτη διαδρομή, όσο και μετά τη δεύτερη επικύρωση κατά την επιστροφή, όσον αφορά το μετ’ επιστροφής εισιτήριο.
- Το εισιτήριο του μετρό από τους σταθμούς Παλλήνη- Κάντζα- Κορωπί προς και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αξίας 6 ευρώ (μειωμένο 3 ευρώ).
- Το «3ημερο Τουριστικό Εισιτήριο», αξίας 20 ευρώ, το οποίο ισχύει και για μετακινήσεις με την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
- Το «7ημερο εισιτήριο Αεροδρομίου» αξίας 50 ευρώ.
Νέος σχεδιασμός του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ
Η μελέτη επανασχεδιασμού του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ εκπονείται από συγκοινωνιακό γραφείο, υπό την εποπτεία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και την επίβλεψη του Ομίλου ΟΑΣΑ. Ξεκίνησε τον Μάρτιο 2014 και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο 2014.
Η συγκεκριμένη μελέτη εξετάζει την αναδιοργάνωση του δικτύου των επιφανειακών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ) με βάση τη λειτουργική απόδοση των γραμμών, τη συνεργασία με τα μέσα σταθερής τροχιάς, την πλήρη συγκοινωνιακή κάλυψη όλων των περιοχών, τις υπάρχουσες δυνατότητες των συγκοινωνιακών φορέων κα. Στόχος είναι ένα νέο δίκτυο, προσαρμοσμένο στις τρέχουσες συγκοινωνιακές απαιτήσεις του επιβάτη, όπου τελικά θα απαιτείται μικρότερος χρόνος για τις μετακινήσεις με τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:
Εξυπηρέτηση νέων αναγκών μετακινήσεων:
Οι κάτοικοι του δήμου Πετρούπολης, Ιλίου, Καματερού θα μπορούν να μετακινούνται πλέον, από και προς τον σταθμό Ανθούπολης, μέσω τροποποίησης της διαδρομής των υπαρχουσών γραμμών 704 και 747. Οι γραμμές αυτές καταλήγουν σήμερα περίπου στο κέντρο της Αθήνας (σταθμός μετρό Αττική). Με τον νέο σχεδιασμό θα καταλήγουν στον σταθμό μετρό Ανθούπολης, ώστε με τη συνδυασμένη χρήση λεωφορείων και μετρό να επιτυγχάνεται γρήγορη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας, καθώς και σε όλες τις περιοχές που εξυπηρετούνται από το δίκτυο μετρό.
Ιδρύεται γραμμή από Αχαρνές προς το νοσοκομείο Αγ. Αναργύρων Κηφισιάς, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση των κατοίκων των περιοχών Αχαρνών, Θρακομακεδόνων, Α. Λιοσίων, Αγ. Αναργύρων με το νοσοκομείο.
Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 444 ώστε να συνδέεται απευθείας η περιοχή Άνω Πατησίων, Γαλατσίου, Ν. Ιωνίας με το σταθμό Ειρήνη και το ΟΑΚΑ.
Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 420 ώστε να συνδέει τον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων Κηφισού με τον σταθμό μετρό Αγ. Αντωνίου για τη ταχύτερη μετακίνηση των ταξιδιωτών. Η τροποποίηση αυτή της γραμμής 420 θα έχει επιπλέον ως αποτέλεσμα την απευθείας σύνδεση του άξονα της λεωφ. Κηφισού (Δυτ. Αθήνα) με το δίκτυο μετρό.
Μετατροπές υπαρχουσών γραμμών, οι οποίες καταλήγουν στο κέντρο της Αθήνας σε τοπικές τροφοδοτικές γραμμές προς σταθμούς μετρό:
Τροποποιούνται οι διαδρομές των γραμμών Α4, Β8, Γ10, Γ12, Α16 οι οποίες συνδέουν σήμερα διάφορες περιοχές με το κέντρο της Αθήνας και μετατρέπονται σε τροφοδοτικές γραμμές, με καλύτερη συχνότητα δρομολογίων, προς τους πλησιέστερους σταθμούς μετρό, για να επιτευχθεί η ταχύτερη μετακίνηση των κατοίκων των περιοχών αυτών και η μείωση του συνολικού χρόνου ταξιδιού του επιβάτη.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό:
- Η γραμμή Α4 θα συνδέει τις περιοχές Άνω Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Κ. Ηλιούπολης με τον σταθμό Αγ. Δημητρίου.
- Η γραμμή Β8 τις περιοχές Ν. Φιλαδέλφειας, Μεταμόρφωσης με τον σταθμό Άνω Πατησίων.
- Η γραμμή Γ10 τις περιοχές Ανάκασας, Αγ. Αναργύρων με τον σταθμό Κάτω Πατησίων.
- Η γραμμή Α16 τη περιοχή Ελευσίνας με τον σταθμό Αιγάλεω μέσω της Ιεράς οδού.
Παράλληλα η γραμμή 154, η οποία συνδέει σήμερα τη περιοχή της Βούλας- Άνω Γλυφάδας με τον σταθμό μετρό Αγ. Δημητρίου, τροποποιείται και θα καταλήγει στον σταθμό μετρό Ελληνικού (μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής), ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη πρόσβαση των κατοίκων των περιοχών αυτών στο δίκτυο μετρό.
Νέες περιμετρικές γραμμές στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας:
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων περιμετρικών λεωφορειακών γραμμών στα ίχνη του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας, μίας αριστερόστροφης και μίας δεξιόστροφης, οι οποίες θα λειτουργούν για να εξυπηρετούν τις περιφερειακές μετακινήσεις του κέντρου, για όσους επιβάτες δεν επιθυμούν να μετακινηθούν εντός της κεντρικής ζώνης της Αθήνας. Οι γραμμές αυτές θα διέρχονται από σταθμούς μετρό και θα διασταυρώνονται σε κεντρικούς άξονες με λεωφορειακές γραμμές κορμού, ώστε να λειτουργούν συνδυασμένα στο νέο δίκτυο.
Α. ΑΡΙΣΤΕΡΟΣΤΡΟΦΗ (19,6 χλμ)
Π.ΡΑΛΛΗ- ΛΕΩΦ.ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ- ΧΑΜΟΣΤΕΡΝΑΣ- ΚΑΛΛΙΡΟΗΣ- ΑΡΔΗΤΤΟΥ- ΛΕΩΦ.ΒΑΣ.ΚΩΝ/ΝΟΥ- ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΕΩΦ.ΒΑΣ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ- ΕΥΦΡΟΝΙΟΥ- ΟΥΛΩΦ ΠΑΛΜΕ- ΛΕΩΦ.Γ.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ- ΚΟΚΚΙΝΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΕΩΦ.Π.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΕΩΦ.ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ- ΦΕΙΔΙΠΠΙΔΟΥ- ΛΕΩΦ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ- ΠΑΤΗΣΙΩΝ- ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ- ΔΗΛΗΓΙΑΝΝΗ- ΛΕΩΦ.ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ- Π.ΡΑΛΛΗ.
Β. ΔΕΞΙΟΣΤΡΟΦΗ (20,3 χλμ)
Π.ΡΑΛΛΗ- ΛΕΩΦ.ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ- ΔΗΛΗΓΙΑΝΝΗ- ΜΕΤΑΞΑ- ΗΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΤΗΣΙΩΝ- Λ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ- ΖΑΧΑΡΩΦ- ΛΕΩΦ.ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ- ΛΕΩΦ.Π.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΚΟΚΚΙΝΟΠΟΥΛΟΥ- ΛΕΩΦ.Γ.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ- ΟΥΛΩΦ ΠΑΛΜΕ- ΕΥΦΡΟΝΙΟΥ- ΡΙΖΑΡΗ- ΛΕΩΦ.ΒΑΣ.ΚΩΝ/ΝΟΥ- ΑΡΔΗΤΤΟΥ- ΚΑΛΛΙΡΟΗΣ- ΧΑΜΟΣΤΕΡΝΑΣ- ΛΕΩΦ.ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ- Π.ΡΑΛΛΗ.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων