10:18 | 3/9/14
Για σκάνδαλο κάνει λόγo η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης...
Καταργούνται οι Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) του υπουργείου Παιδείας και δίνεται παράταση σε ιδιωτικές ΕΠΑΣ και ΕΠΑΣ άλλων υπουργείων, μέσα από ρύθμιση η οποία υπάρχει στην πολυτροπολογία που κατατίθεται σήμερα για ψήφιση στη Βουλή. Η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Εκπαίδευσης κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για σκάνδαλο μεγατόνων.
Συγκεκριμένα οι ΕΠΑΣ όλων των άλλων υπουργείων εξακολουθούν να λειτουργούν μέχρι και το 2016 και οι ιδιωτικές ΕΠΑΣ μέχρι και το 2015. Οι μόνες που καταργούνται είναι οι ΕΠΑΣ του υπουργείου Παιδείας και μάλιστα η ΟΛΤΕΕ τονίζει ότι «ξηλώνονται επί τόπου τα στελέχη της».
Η ΟΛΤΕΕ καταγγέλλει το γεγονός ότι δεν προηγήθηκε συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ενώ δεν κλήθηκαν οι φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους. Η ΟΛΤΕΕ απέστειλε επείγουσα επιστολή στον Υπουργό Παιδείας, στον πρώην Πρόεδρο της Βουλής κ. Απόστολο Κακλαμάνη και σε βουλευτές που μετέχουν στο Γ΄ Θερινό Τμήμα της Βουλής επί του θέματος (βλ.: http://www.oltee.gr/?p=3242).
Η ΟΛΤΕΕ ζητά να παραταθεί η λειτουργία και των δημοσίων ΕΠΑ.Σ. του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2016 και να ανασταλεί η λειτουργία των Σ.Ε.Κ. του Ν. 4186/2013 μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2016. Επίσης ζητά να διατηρήσουν οι Δ/ντές και Υποδ/ντές των ΕΠΑΣ στις θέσεις τους, μέχρι τη λήξη της θητείας τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην επιστολή που απέστειλε η ΟΛΤΕΕ στον Υπουργό Παιδείας και βουλευτές υποστηρίζει ότι οι ΣΕΚ αποτελούν σχολές φαντάσματα και ότι το Υπουργείο είναι παντελώς ανέτοιμο να τις λειτουργήσει.
Χαρακτηριστικά αναφέρει:
Δεν λειτούργησαν πέρσι, δεν θα λειτουργήσουν ούτε και φέτος, για αντικειμενικούς λόγους:
- Πού βρίσκονται αυτά τα σχολεία;
- Ποιες είναι οι εγκαταστάσεις τους, οι αίθουσες, τα εργαστήρια, ο εξοπλισμός τους;
- Με ποια ωρολόγια προγράμματα;
- Με ποια αναλυτικά προγράμματα;
- Με ποια βιβλία;
- Με ποιες αναθέσεις μαθημάτων και σε ποιους; (Εκπαιδευτικοί, Εκπαιδευτές Ενηλίκων, Επιτηδευματίες της αγοράς…).
- Ποιοι είναι οι Διευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό τους;
- Ποιες Διευθύνσεις Δια Βίου Μάθησης (ΔΔΒΜ) θα εποπτεύουν τις λειτουργία τους; Υπάρχουν; Που βρίσκονται; Έχουν έδρα; Είναι στελεχωμένες;
Αντίθετα, οι ΕΠΑ.Σ., τονίζει η ΟΛΤΕΕ, είναι πλήρως συγκροτημένες και έτοιμες να λειτουργήσουν, με όλο τους τον εξοπλισμό, τις δομές, την οργάνωση, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, τα βιβλία, τους διευθυντές. Το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό βρίσκεται ήδη διαθέσιμο μετά την αυτοδίκαιη τοποθέτησή του στα ΕΠΑ.Λ., και θα αποσπαστεί σε αυτές για να καλύψει τις ανάγκες τους, όπως έγινε στη χρονιά που μας πέρασε. Τα κενά των καταργημένων ειδικοτήτων θα καλυφθούν από τους Εκπαιδευτικούς σε Διαθεσιμότητα που θα τοποθετηθούν στις ΔΔΒΜ και θα αποσπαστούν ομοίως.
Ακόμη, και μόνο για λόγους ίσης μεταχείρισης προς τις ΕΠΑ.Σ. του ΟΑΕΔ και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, υπογραμμίζει η ΟΛΤΕΕ, είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΑΙΟ και ΑΝΑΓΚΑΙΟ να λειτουργήσουν οι ΕΠΑ.Σ. για τα επόμενα δύο χρόνια και για το ίδιο χρονικό διάστημα να ανασταλεί η λειτουργία των Σ.Ε.Κ.
Η ΟΛΤΕΕ θίγει και άλλα άρθρα της τροπολογίας όπως αυτό που αναφέρεται στη λήξη της θητείας των στελεχών των ΕΠΑΣ στις 15-9-2014 το οποίο δημιουργεί αδικίες ως προς αυτά τα στελέχη αλλά και κενό διοίκησης. Επίσης δεν αφήνει ασχολίαστο και το άρθρο για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΣ στα ΕΠΑΛ που αναφέρει:
«…Αν η τοποθέτηση γίνεται σε ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας σχολείων, κατά την έννοια του άρθρου 5 πδ 50/96, αυτή ανατρέχει στο χρόνο της με οποιοδήποτε τρόπο αρχικής οργανικής τοποθέτησής τους σε ΤΕ.Λ., ΤΕ.Σ., Ε.Π.Λ., Τ.Ε.Ε, από την μετατροπή ή την κατάργηση των οποίων προέκυψε η καταργούμενη ΕΠΑ.Σ.».
Η ΟΛΤΕΕ ζητά τις ακόλουθες αλλαγές:
1. Να απαλειφθούν από την τελευταία πρόταση οι λέξεις: «Αν…» «…γίνεται σε ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας σχολείων, κατά την έννοια του άρθρου 5 πδ 50/96,…» και
2. Να διαμορφωθεί η τελευταία πρόταση στο ορθό ως εξής: «Η τοποθέτηση αυτή ανατρέχει στο χρόνο της με οποιοδήποτε τρόπο αρχικής οργανικής τοποθέτησής τους σε ΤΕ.Λ., ΤΕ.Σ., Ε.Π.Λ., Τ.Ε.Ε, από την μετατροπή ή την κατάργηση των οποίων προέκυψε η καταργούμενη ΕΠΑ.Σ.».
Καταργούνται οι Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) του υπουργείου Παιδείας και δίνεται παράταση σε ιδιωτικές ΕΠΑΣ και ΕΠΑΣ άλλων υπουργείων, μέσα από ρύθμιση η οποία υπάρχει στην πολυτροπολογία που κατατίθεται σήμερα για ψήφιση στη Βουλή. Η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Εκπαίδευσης κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για σκάνδαλο μεγατόνων.
Συγκεκριμένα οι ΕΠΑΣ όλων των άλλων υπουργείων εξακολουθούν να λειτουργούν μέχρι και το 2016 και οι ιδιωτικές ΕΠΑΣ μέχρι και το 2015. Οι μόνες που καταργούνται είναι οι ΕΠΑΣ του υπουργείου Παιδείας και μάλιστα η ΟΛΤΕΕ τονίζει ότι «ξηλώνονται επί τόπου τα στελέχη της».
Η ΟΛΤΕΕ καταγγέλλει το γεγονός ότι δεν προηγήθηκε συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ενώ δεν κλήθηκαν οι φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους. Η ΟΛΤΕΕ απέστειλε επείγουσα επιστολή στον Υπουργό Παιδείας, στον πρώην Πρόεδρο της Βουλής κ. Απόστολο Κακλαμάνη και σε βουλευτές που μετέχουν στο Γ΄ Θερινό Τμήμα της Βουλής επί του θέματος (βλ.: http://www.oltee.gr/?p=3242).
Η ΟΛΤΕΕ ζητά να παραταθεί η λειτουργία και των δημοσίων ΕΠΑ.Σ. του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2016 και να ανασταλεί η λειτουργία των Σ.Ε.Κ. του Ν. 4186/2013 μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2016. Επίσης ζητά να διατηρήσουν οι Δ/ντές και Υποδ/ντές των ΕΠΑΣ στις θέσεις τους, μέχρι τη λήξη της θητείας τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην επιστολή που απέστειλε η ΟΛΤΕΕ στον Υπουργό Παιδείας και βουλευτές υποστηρίζει ότι οι ΣΕΚ αποτελούν σχολές φαντάσματα και ότι το Υπουργείο είναι παντελώς ανέτοιμο να τις λειτουργήσει.
Χαρακτηριστικά αναφέρει:
Δεν λειτούργησαν πέρσι, δεν θα λειτουργήσουν ούτε και φέτος, για αντικειμενικούς λόγους:
- Πού βρίσκονται αυτά τα σχολεία;
- Ποιες είναι οι εγκαταστάσεις τους, οι αίθουσες, τα εργαστήρια, ο εξοπλισμός τους;
- Με ποια ωρολόγια προγράμματα;
- Με ποια αναλυτικά προγράμματα;
- Με ποια βιβλία;
- Με ποιες αναθέσεις μαθημάτων και σε ποιους; (Εκπαιδευτικοί, Εκπαιδευτές Ενηλίκων, Επιτηδευματίες της αγοράς…).
- Ποιοι είναι οι Διευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό τους;
- Ποιες Διευθύνσεις Δια Βίου Μάθησης (ΔΔΒΜ) θα εποπτεύουν τις λειτουργία τους; Υπάρχουν; Που βρίσκονται; Έχουν έδρα; Είναι στελεχωμένες;
Αντίθετα, οι ΕΠΑ.Σ., τονίζει η ΟΛΤΕΕ, είναι πλήρως συγκροτημένες και έτοιμες να λειτουργήσουν, με όλο τους τον εξοπλισμό, τις δομές, την οργάνωση, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, τα βιβλία, τους διευθυντές. Το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό βρίσκεται ήδη διαθέσιμο μετά την αυτοδίκαιη τοποθέτησή του στα ΕΠΑ.Λ., και θα αποσπαστεί σε αυτές για να καλύψει τις ανάγκες τους, όπως έγινε στη χρονιά που μας πέρασε. Τα κενά των καταργημένων ειδικοτήτων θα καλυφθούν από τους Εκπαιδευτικούς σε Διαθεσιμότητα που θα τοποθετηθούν στις ΔΔΒΜ και θα αποσπαστούν ομοίως.
Ακόμη, και μόνο για λόγους ίσης μεταχείρισης προς τις ΕΠΑ.Σ. του ΟΑΕΔ και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, υπογραμμίζει η ΟΛΤΕΕ, είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΑΙΟ και ΑΝΑΓΚΑΙΟ να λειτουργήσουν οι ΕΠΑ.Σ. για τα επόμενα δύο χρόνια και για το ίδιο χρονικό διάστημα να ανασταλεί η λειτουργία των Σ.Ε.Κ.
Η ΟΛΤΕΕ θίγει και άλλα άρθρα της τροπολογίας όπως αυτό που αναφέρεται στη λήξη της θητείας των στελεχών των ΕΠΑΣ στις 15-9-2014 το οποίο δημιουργεί αδικίες ως προς αυτά τα στελέχη αλλά και κενό διοίκησης. Επίσης δεν αφήνει ασχολίαστο και το άρθρο για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΣ στα ΕΠΑΛ που αναφέρει:
«…Αν η τοποθέτηση γίνεται σε ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας σχολείων, κατά την έννοια του άρθρου 5 πδ 50/96, αυτή ανατρέχει στο χρόνο της με οποιοδήποτε τρόπο αρχικής οργανικής τοποθέτησής τους σε ΤΕ.Λ., ΤΕ.Σ., Ε.Π.Λ., Τ.Ε.Ε, από την μετατροπή ή την κατάργηση των οποίων προέκυψε η καταργούμενη ΕΠΑ.Σ.».
Η ΟΛΤΕΕ ζητά τις ακόλουθες αλλαγές:
1. Να απαλειφθούν από την τελευταία πρόταση οι λέξεις: «Αν…» «…γίνεται σε ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας σχολείων, κατά την έννοια του άρθρου 5 πδ 50/96,…» και
2. Να διαμορφωθεί η τελευταία πρόταση στο ορθό ως εξής: «Η τοποθέτηση αυτή ανατρέχει στο χρόνο της με οποιοδήποτε τρόπο αρχικής οργανικής τοποθέτησής τους σε ΤΕ.Λ., ΤΕ.Σ., Ε.Π.Λ., Τ.Ε.Ε, από την μετατροπή ή την κατάργηση των οποίων προέκυψε η καταργούμενη ΕΠΑ.Σ.».
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων