Το νηπιαγωγείο που δεν είχε παραμύθια | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Το νηπιαγωγείο που δεν είχε παραμύθια

18:04 | 11/9/14
Το νηπιαγωγείο που δεν είχε παραμύθια
Συγκινεί η έκκληση μιας εκπαιδευτικού στη Σκόπελο Λέσβου...

«Αγαπητοί κύριοι, λέγομαι Μαριέττα Αγιοπετρίτη και τοποθετήθηκα πριν από μερικές ημέρες στο νηπιαγωγείο Σκοπέλου της Λέσβου. Το σχολείο αυτό αντιμετωπίζει (εκτός από σοβαρότατο κτιριακό πρόβλημα) σχεδόν παντελή έλλειψη παιδαγωγικού υλικού και βιβλίων. Χρειαζόμαστε άμεσα βιβλία για την παιδική μας βιβλιοθήκη, δεν έχουμε σχεδόν ούτε ένα παραμύθι σε καλή κατάσταση και η σχολική χρονιά ξεκινά σε δύο ημέρες».

Έτσι ξεκινούσε η επιστολή που έφτασε στο library4all, τη μη κερδοσκοπική οργάνωση που μεταξύ άλλων βοηθά σχολεία και ιδρύματα να δημιουργήσουν μια βιβλιοθήκη ή να διευρύνουν την υπάρχουσα συλλογή από βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό.

«Συγκλονίστηκα από αυτό το μήνυμα», δηλώνει στην «Καθημερινή» η Ξένια Παπασταύρου, εκ των ιδρυτών του library4all. «Δεν μπορώ να δεχτώ ότι στη χώρα που αναπτύχθηκε για πρώτη φορά με συστηματικό τρόπο η επιστημονική και η φιλοσοφική αναζήτηση θα αντιμετωπίζαμε αυτήν την πραγματικότητα. Τι μέλλον θα έχει η περιφέρεια χωρίς βιβλία; Τι θα κάνουν οι δάσκαλοι χωρίς τα βασικά;».

Η Σκόπελος Λέσβου είναι ένα μικρό χωριό, με πληθυσμό κυρίως ανθρώπους της γης. Το νηπιαγωγείο, που από σήμερα θα γεμίσει με 18 παιδιά, στεγάζεται σε μια ημιυπόγεια αίθουσα στο κτίριο του δημοτικού σχολείου. Ο μισογκρεμισμένος τοίχος είναι το λιγότερο. «Το πρόβλημα είναι ότι το υλικό είναι ανύπαρκτο», σημειώνει στην εφημερίδα η κ. Αγιοπετρίτη, μία από τις δύο δασκάλες του νηπιαγωγείου. Η ίδια έχει γυρίσει την Ελλάδα διδάσκοντας (Κέρκυρα, Χίο, Ξάνθη, Γαύδο, Χανιά, Σύρο) και βρίσκεται στη Μυτιλήνη για δεύτερη χρονιά.

«Αυτή τη στιγμή έχουμε δύο ράφια με βιβλία. Έχουμε κάποια παραμύθια, αλλά όχι σε καλή κατάσταση. Δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα σχολείο έτσι. Στους στόχους του αναλυτικού προγράμματος είναι η ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας, ένα κομμάτι στηρίζεται στη γραφή και την ανάγνωση. Ειδικά παραμύθια πρέπει να υπάρχουν». Δίχως να το πολυσκεφτεί, έστειλε μήνυμα σε όλους τους φορείς που θα μπορούσαν να προμηθεύσουν το νηπιαγωγείο με βιβλία. «Τα σχολεία δυσκολεύονται τα καημένα να υπάρξουν», λέει καταλήγοντας. «Ναι, να αξιολογηθεί η εκπαίδευση, αλλά τα σχολεία πολλές φορές χτίζονται από τον δάσκαλο».

Το library4all ανταποκρίθηκε στην έκκληση. Παραμύθια και άλλο εκπαιδευτικό υλικό θα ταξιδέψουν σύντομα προς τη Μυτιλήνη.

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών