14:02 | 3/10/14
Αφορούν τα μαθήματα Πολιτικής Παιδείας, Εφαρμογές Πληροφορικής, Ξένων Γλωσσών, Θρησκευτικά
Οδηγίες απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας για τη διδακτέα εξεταστέα ύλη μαθημάτων όπως είναι η Πολιτική Παιδεία για την Α' Λυκείου, τα μαθήματα Ξένων Γλωσσών για τα Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά και Μουσικά Γυμνάσια καθώς και για τα Θρησκευτικά της Α' Λυκείου σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια.Οι οδηγίες στάλθηκαν στα σχολεία μετά από την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Α’ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΕΦ. 1: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.1 Άνθρωπος: κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό ον
1.2 Η πόλις και ο πολίτης
1.3 Η πολιτική τέχνη
1.4 Ο πολιτικός- Οι ιδιότητες του πολιτικού
1.5 Η οικονομία
1.5.1 Κοινωνία, πολιτεία και οικονομία: αμφίδρομες σχέσεις
1.5.2 Από την οικονομία του οίκου στην οικονομία της πόλης
ΚΕΦ. 2: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ
2.1 Από την αγροτική κοινωνία στην κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης
2.1.1 Αγροτική κοινωνία
2.1.2 Βιομηχανική κοινωνία
2.1.3 Μεταβιομηχανική κοινωνία
2.1.4 Η κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης
2.2 Βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας
ΚΕΦ. 4: Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
4.1 Το κύριο οικονομικό πρόβλημα
4.1.1 Οι ανάγκες
4.1.2 Τα αγαθά- το καταναλωτικό πρότυπο
4.2 Οι επιχειρήσεις
4.2.1 Οι συντελεστές παραγωγής
4.2.2 Το κόστος παραγωγής
4.2.3 Η τιμή των αγαθών
4.3. Τα νοικοκυριά
4.3.1 Το εισόδημα των νοικοκυριών
4.3.2 Ο οικογενειακός προϋπολογισμός
4.4 Το κράτος ως παραγωγός και ως καταναλωτής
4.5 Βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας
ΚΕΦ. 5: Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ-Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
5.1 Ο δήμος- Η τοπική κοινωνία
5.2 Η περιφέρεια- Η ευρύτερη κοινωνία
5.3 Η πολιτεία-Το κράτος
5.4 Η συμπολιτεία- Η Ευρωπαϊκή Ένωση
5.5 Η συμμετοχή του πολίτη: από τον δήμο μέχρι την Ευρωπαϊκή Ένωση
5.6 Βασικά χαρακτηριστικά της Ελληνικής Πολιτείας
ΚΕΦ.6: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
6.1 Κοινωνικοποίηση και πολιτικοποίηση
6.2 Φορείς κοινωνικοποίησης/ πολιτικοποίησης
6.2.1 Η οικογένεια: το κύτταρο της ατομικής και συλλογικής ζωής
6.2.2 Το σχολείο- η εκπαίδευση
6.2.3 Οι παρέες συνομηλίκων
6.2.4 Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
6.2.5 Τα πολιτικά κόμματα
6.2.6 Ο θεσµός των Μαθητικών Κοινοτήτων
6.3 Ο κοινωνικός έλεγχος
ΚΕΦ. 7 Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
7.1 Το αξίωμα του πολίτη: ελεύθερος, υπεύθυνος και ενεργός πολίτης
7.6 Φορολογική συνείδηση
7.7 Κοινωνική ευαισθησία:
Α)Τα δικαιώματα του παιδιού
Β) Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
7.8 Ο εθελοντισμός
7.9 Η ασφάλεια του πολίτη - Πολιτική άμυνα και Πολιτική προστασία
7.10 Ο ψηφιακός πολίτης
ΚΕΦ.10: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
10.1 Το επιχειρείν: ο επιχειρηματίας και η επιχείρηση
10.2 Η παραγωγή προϊόντων
10.2.1 Ανταγωνιστικότητα προϊόντων
10.2.2 Εξωστρέφεια των επιχειρήσεων
10.3 Η καινοτομία
10.4 Κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων
10.5 Διάκριση των επιχειρήσεων
10.5.1 Η νομική μορφή των επιχειρήσεων
10.5.2 Οι επιχειρήσεις κατά τομέα και κλάδο παραγωγής
10.6 Κοινωνικές και μεικτές επιχειρήσεις
Α) Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση
Β) Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα-ΣΔΙΤ
ΚΕΦ. 11 ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
11.1 Από τον αντιπραγματισμό στην οικονομία του χρήματος
11.2 Το χρήμα
11.2.1 Ιδιότητες και λειτουργίες του χρήματος
11.2.2 Σύγχρονες μορφές χρήματος
11.3 Οι Τράπεζες
11.3.1 Εμπορικές Τράπεζες, Κεντρική Τράπεζα.
11.3.2 Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
11.4 Αποταμίευση-Καταθέσεις- Δάνεια
11.5 Το Χρηματιστήριο-Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
ΚΕΦ.12 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ
12.1 Η μετανάστευση
12.1.1 Κατηγορίες και αίτια και μετανάστευσης
12.1.2 Κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες
12.2 Οι πρόσφυγες και η συμφωνία Schengen
12.3 Έλληνες και αλλοδαποί
12.3.1 Η Ελληνική Ιθαγένεια
12.3.2 Απόκτηση και απώλεια Ελληνικής Ιθαγένειας
12.4 Δημοκρατικές αρχές για την κοινωνική συμβίωση
12.4.1 Αλληλεγγύη και δικαιοσύνη
12.4.2 Σεβασμός του Άλλου και ανεκτικότητα
12.4.3 Πνεύμα διαλόγου και συνεργασίας
12.4.4 Ειρηνική επίλυση διαφορών (προσώπων, ομάδων, κρατών)
12.5 Ο ελληνισμός της διασποράς
12.6 Έλληνες Ευεργέτες και μεγάλες προσωπικότητες του Ελληνισμού
ΚΕΦ. 13: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
13.1 Κοινωνικά προβλήματα
13.1.1 Προσδιορισµός και αίτια
13.1.2 Συνέπειες και αντιµετώπιση
13.2 Φτώχεια, ανεργία,
13.3 Το πρόβλημα της βίας
13.3.1 Είδη βίας: ενδοσχολική, ενδοοικογενειακή, αθλητική, κτλ.
13.3.2 Αιτίες, επιπτώσεις και αντιμετώπιση της βίας
13.4 Υπερδανεισμός ιδιωτών και δημοσίου
13.5 Υπογεννητικότητα και γήρανση του πληθυσμού
13.6 Αστικοποίηση: Από το χωριό στην πόλη και στην μεγαλούπολη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Β’ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΕΦ. 1: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.1 Άνθρωπος: κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό ον
1.2 Η πόλις και ο πολίτης
1.3 Η πολιτική τέχνη
1.4 Ο πολιτικός- Οι ιδιότητες του πολιτικού
1.5 Η οικονομία
1.5.1 Κοινωνία, πολιτεία και οικονομία: αμφίδρομες σχέσεις
1.5.2 Από την οικονομία του οίκου στην οικονομία της πόλης
ΚΕΦ. 2: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ
2.1 Από την αγροτική κοινωνία στην κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης
2.1.1 Αγροτική κοινωνία
2.1.2 Βιομηχανική κοινωνία
2.1.3 Μεταβιομηχανική κοινωνία
2.1.4 Η κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης
2.2 Βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας
ΚΕΦ. 4: Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
4.1 Το κύριο οικονομικό πρόβλημα
4.1.1 Οι ανάγκες
4.1.2 Τα αγαθά - το καταναλωτικό πρότυπο
4.2 Οι επιχειρήσεις
4.2.1 Οι συντελεστές παραγωγής
4.2.2 Το κόστος παραγωγής
4.2.3 Η τιμή των αγαθών
4.3. Τα νοικοκυριά
4.3.1 Το εισόδημα των νοικοκυριών
4.3.2 Ο οικογενειακός προϋπολογισμός
4.4 Το κράτος ως παραγωγός και ως καταναλωτής
4.5 Βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας
ΚΕΦ.6: ΚΟΙΝ/ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
6.1 Κοινωνικοποίηση και πολιτικοποίηση
6.2 Φορείς κοινωνικοποίησης/ πολιτικοποίησης
6.2.1 Η οικογένεια: το κύτταρο της ατομικής και συλλογικής ζωής
6.2.2 Το σχολείο - η εκπαίδευση
6.2.3 Οι παρέες συνομηλίκων
6.2.4 Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
6.2.5 Τα πολιτικά κόμματα
6.2.6 Ο θεσµός των Μαθητικών Κοινοτήτων
6.3 Ο κοινωνικός έλεγχος
ΚΕΦ. 7 Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
7.1 Το αξίωμα του πολίτη: ελεύθερος, υπεύθυνος και ενεργός πολίτης
7.6 Φορολογική συνείδηση
7.7 Κοινωνική ευαισθησία:
Α)Τα δικαιώματα του παιδιού
Β) Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
7.8 Ο εθελοντισμός
7.9 Η ασφάλεια του πολίτη - Πολιτική άμυνα και Πολιτική προστασία
7.10 Ο ψηφιακός πολίτης
ΚΕΦ. 13: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
13.1 Κοινωνικά προβλήματα
13.1.1 Προσδιορισµός και αίτια
13.1.2 Συνέπειες και αντιµετώπιση
13.2 Φτώχεια, ανεργία,
13.3 Το πρόβλημα της βίας
13.3.1 Είδη βίας: ενδοσχολική, ενδοοικογενειακή, αθλητική, κτλ.
13.3.2 Αιτίες, επιπτώσεις και αντιμετώπιση της βίας
13.4 Υπερδανεισμός ιδιωτών και δημοσίου
13.5 Υπογεννητικότητα και γήρανση του πληθυσμού
13.6 Αστικοποίηση: Από το χωριό στην πόλη και στην μεγαλούπολη
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (μάθημα επιλογής)
Α΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ Α΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη είναι όλες οι θεματικές ενότητες εκτός των:
1.3.2 Ηλεκτρονικό εμπόριο, δημοπρασίες. Αναζήτηση, προβολή και διαφήμιση στο Διαδίκτυο
1.3.3 Εφαρμογές Ρομποτικής
1.4 Κοινωνικές επιπτώσεις
3.5 Η μάθηση στο Διαδίκτυο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ Η/Υ
Β΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη είναι όλες οι θεματικές ενότητες εκτός των:
2.2.9 Εκσφαλμάτωση σε λογικά λάθη
2.2.10 Τεκμηρίωση
2.3.3 Κύκλος ζωής εφαρμογής λογισμικού
3.2 Πληροφοριακά Συστήματα
Για τη θεματική ενότητα 3.1 να γίνει περιγραφή των βασικών λειτουργιών ενός Λ.Σ. με αναφορά στην αναγκαιότητα τους, καθώς και στα Λ.Σ. κινητών συσκευών και σε σύγχρονα περιβάλλοντα διεπαφής.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΩΝ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
ΚΕΦ. 1: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
1.1 Άνθρωπος: κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό ον
1.2 Η πόλις και ο πολίτης
1.3 Η πολιτική τέχνη
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
1.5 Η οικονομία
1.5.1 Κοινωνία, πολιτεία και οικονομία: αμφίδρομες σχέσεις
1.5.2 Από την οικονομία του οίκου στην οικονομία της πόλης
ΚΕΦ. 2: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ
2.1 Από την αγροτική κοινωνία στην κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης
2.1.1 Αγροτική κοινωνία
2.1.2 Βιομηχανική κοινωνία
2.1.3 Μεταβιομηχανική κοινωνία
2.1.4 Η κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης
2.2 Βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας
ΚΕΦ. 4: Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
4.1 Το κύριο οικονομικό πρόβλημα
4.1.1 Οι ανάγκες
4.1.2 Τα αγαθά - το καταναλωτικό πρότυπο
4.2 Οι επιχειρήσεις
4.2.1 Οι συντελεστές παραγωγής
4.2.2 Το κόστος παραγωγής
4.2.3 Η τιμή των αγαθών
4.3. Τα νοικοκυριά
4.3.1 Το εισόδημα των νοικοκυριών
4.3.2 Ο οικογενειακός προϋπολογισμός
4.4 Το κράτος ως παραγωγός και ως καταναλωτής
4.5 Βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας
ΚΕΦ.6: ΚΟΙΝ/ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
6.1 Κοινωνικοποίηση και πολιτικοποίηση
6.2 Φορείς κοινωνικοποίησης/ πολιτικοποίησης
6.2.1 Η οικογένεια: το κύτταρο της ατομικής και συλλογικής ζωής
6.2.2 Το σχολείο - η εκπαίδευση
6.2.3 Οι παρέες συνομηλίκων
6.2.4 Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
6.2.5 Τα πολιτικά κόμματα
6.2.6 Ο θεσµός των Μαθητικών Κοινοτήτων
6.3 Ο κοινωνικός έλεγχος
http://didefth.gr
ΚΕΦ. 7 Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
7.1 Το αξίωμα του πολίτη: ελεύθερος, υπεύθυνος και ενεργός πολίτης
7.6 Φορολογική συνείδηση
7.7 Κοινωνική ευαισθησία:
Α)Τα δικαιώματα του παιδιού
Β) Τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
7.8 Ο εθελοντισμός
7.9 Η ασφάλεια του πολίτη - Πολιτική άμυνα και Πολιτική προστασία
7.10 Ο ψηφιακός πολίτης
ΚΕΦ. 13: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
13.1 Κοινωνικά προβλήματα
13.1.1 Προσδιορισµός και αίτια
13.1.2 Συνέπειες και αντιµετώπιση
13.2 Φτώχεια, ανεργία,
13.3 Το πρόβλημα της βίας
13.3.1 Είδη βίας: ενδοσχολική, ενδοοικογενειακή, αθλητική, κτλ.
13.3.2 Αιτίες, επιπτώσεις και αντιμετώπιση της βίας
13.4 Υπερδανεισμός ιδιωτών και δημοσίου
13.5 Υπογεννητικότητα και γήρανση του πληθυσμού
13.6 Αστικοποίηση: Από το χωριό στην πόλη και στην μεγαλούπολη
ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
A΄ ΤΑΞΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
H επιλογή των διδακτικών βιβλίων γίνεται από τον Εγκεκριμένο Κατάλογο Ελευθέρων Βοηθημάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ. Το καθένα από τα βιβλία αυτά συνάδει μεν με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ), που είναι βασικός όρος για την έγκρισή τους, αλλά αποτελεί διαφορετική πρόταση υλοποίησης του ΑΠΣ, με διαφορετική δομή και δόμηση της ύλης, διαφορετική παρουσίαση των λεκτικών πράξεων, των μορφοσυντακτικών φαινομένων, κλπ.
Επιπροσθέτως, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να προσαρμόσει τους διδακτικούς στόχους και τη μεθοδολογική προσέγγιση στο διαφοροποιημένο επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών της τάξης, πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τα ΑΠΣ για τις ξένες γλώσσες του Λυκείου.
Το επίπεδο γλωσσομάθειας ορίζεται ως εξής:
ΤΑΞΗ
|
ΑΓΓΛΙΚΑ
|
ΓΑΛΛΙΚΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
|
Α’ τάξη
Μουσικών, Καλλιτεχνικών και Εκκλησιαστικών Λυκείων
|
Β1 έως Β1+
|
Α1- έως Α1 |
Κατά τη μαθησιακή διαδικασία, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει, αφού μελετήσουν τους δείκτες/περιγραφητές ανά επίπεδο γλωσσομάθειας, οι οποίοι αναφέρονται στην ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων, να προσδιορίσουν το επίπεδο γνώσεων των μαθητών τους (μέσω διαγνωστικής - μη βαθμολογούμενης - αξιολόγησης) ώστε να προσαρμόσουν ανάλογα το μάθημά τους. Αυτό θα τους βοηθήσει να επιλέξουν τα γλωσσικά φαινόμενα (λεξιλογικά και μορφοσυντακτικά) που θα διδάξουν στους μαθητές τους, προκειμένου να αναπτύξουν τις γλωσσικές επικοινωνιακές δεξιότητες και να πραγματώσουν τις λεκτικές πράξεις που ορίζονται για τα αντίστοιχα επίπεδα γλωσσομάθειας. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διδασκαλία/εκμάθηση της ξένης γλώσσας, πρέπει να δίνεται έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στη λειτουργική χρήση της γλώσσας και στην κοινωνικοπολιτισμική της διάσταση.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (μάθημα επιλογής)
Α΄ ΤΑΞΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Η διδακτέα - εξεταστέα ύλη στο μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» ορίζεται ως εξής:
Κεφάλαιο
|
Διδακτέα – εξεταστέα ύλη
|
Κεφάλαιο 01
|
ΟΛΟ
|
Κεφάλαιο 02
|
ΟΛΟ
|
Κεφάλαιο 03
|
3.1 και 3.2
|
Κεφάλαιο 04
|
4.1
|
Κεφάλαιο 05
|
ΟΛΟ
|
Κεφάλαιο 06
|
6.1
|
Κεφάλαιο 07
|
ΟΛΟ
|
Κεφάλαιο 08
|
8.1
|
Κεφάλαιο 09
|
ΟΛΟ
|
Κεφάλαιο 11
|
11.1
|
Κεφάλαιο 13
|
ΟΛΟ
|
Επισημάνσεις
Το επίπεδο γλωσσομάθειας για τις ξένες γλώσσες για τις Α΄ και Β’ τάξεις Εσπερινού ΓΕΛ, το οποίο έχει καθοριστεί με την με αρ. πρωτ. 152508/Γ2/24-09-2014, ορίζεται εκ νέου ως εξής:
ΤΑΞΗ
|
ΑΓΓΛΙΚΑ
|
ΓΑΛΛΙΚΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
|
Α΄ και Β’ τάξεις Εσπερινού ΓΕΛ
|
Β1 έως Β1+
|
Α1- έως Α1 |
Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ, η οποία έχει καθοριστεί με την με αρ. πρωτ. 152508/Γ2/24-09-2014, ορίζεται εκ νέου ως εξής:
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Α΄ ΤΑΞΗΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Βιβλίο: «Ορθόδοξη Πίστη και Λατρεία», Χ. Γκότση, π. Γ. Μεταλληνού, Γ. Φίλια
Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία
6. «Ποιήσωμεν άνθρωπον…»
7. Η παρουσία του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία
8. Χριστούγεννα: η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
10. «Προσκυνούμεν σου τα Πάθη Χριστέ..»
11. Η Ανάσταση του Χριστού
14. Ο Τριαδικός Θεός: οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
15. Συναγμένοι στη Θεία Ευχαριστία: η ουσία της Εκκλησίας
16. Παναγία, η μητέρα του Χριστού
18. Οι άγιες εικόνες: έκφραση της πίστης
19. Η μνήμη των αγίων, αφορμές για ένα σύγχρονο ανθρωπολογικό προβληματισμό
21. Η είσοδος και ένταξη στη Εκκλησία: τα μυστήρια του Βαπτίσματος και του Χρίσματος
23. Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας
25. Η ευλογία για μια ζωή συζυγίας: το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου του Γάμου
Για τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη θα εκδοθεί Υπουργική Απόφαση.
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδαεξεταστέα ύλημαθήματα
Σχετικά άρθρα