18:58 | 2/12/14
Η αντιπολίτευση καταγγέλει ότι το ποσοστό της αποτυχίας αρχικά άγγιξε το 23%
Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αποφυγή ανακοίνωσης επίσημων αναλυτικών στοιχείων για τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών της Α΄ Λυκείου του διδακτικού έτους 2013-2014 κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Αμανατίδης, Τζένη Βαμβακά, Μαρία Κανελλοπούλου, Γιώργος Πάντζας, Τάσος Κουράκης, Παναγιώτα Δριτσέλη, Απόστολος Αλεξόπουλος, Θεανώ Φωτίου, Χρήστος Μαντάς, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, Μιχάλης Κριτσωτάκης και Έφη Γεωργοπούλου- Σαλταρή.Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουν ότι το υπουργείο εσκεμμένα καθυστερεί την ανακοίνωση των επίσημων στοιχείων, καθώς με τα έως τώρα γνωστά ανεπίσημα στοιχεία το ποσοστό αποτυχίας στις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου άγγιξε αρχικά το 23%, ενώ αν εξειδικεύσει κανείς τα ποσοστά μετεξεταστέων ανά περιοχή αποδεικνύεται περίτρανα ότι στις λαϊκές περιοχές του λεκανοπεδίου και όλης της χώρας η σχολική απόρριψη είναι τουλάχιστον διπλάσια από τον μέσο όρο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αντιταχθεί ριζικά στο νόμο 4186/2013 «με τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία και με βάση τα πορίσματα των επιστημών της αγωγής», καταγγέλλοντας ότι μετατρέπει το Λύκειο σε ένα εξεταστικό Γολγοθά, επισημαίνοντας παράλληλα την προχειρότητα και το βεβιασμένο της εφαρμογής των νέων μέτρων.
Ακολουθεί η ερώτηση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ:
Η κυβέρνηση, με την απόφαση της να υλοποιήσει τον νόμο 4186/2013 για το Νέο Λύκειο και να θέσει σε εφαρμογή τις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις στην Α΄ Λυκείου μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων προκάλεσε σύγχυση και αγανάκτηση τόσο στους μαθητές όσο και στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Η ολοένα αυξανόμενη συρρίκνωση του εκπαιδευτικού δυναμικού, τα τεράστια κενά σε όλη τη χώρα, η εμμονή του Υπουργείου στην άρνηση προσλήψεων εκπαιδευτικών, καθώς και ο μεγάλος όγκος της εξεταστέας ύλης σε συνδυασμό με τις αυξημένες δυσκολίες που προκαλεί το νέο σύστημα σε ό, τι αφορά την προαγωγή των μαθητών / μαθητριών και την απόλυσή τους, είχαν ως αποτέλεσμα την αδυναμία ολοκλήρωσης της με παιδαγωγικούς όρους, την εξουθένωση των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που ξεκινούν από δυσμενή κοινωνική αφετηρία και στην εκπαίδευση τους και εν τέλει την εξεταστική αποτυχία (παραπομπή σε επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου), η οποία με τα έως τώρα γνωστά ανεπίσημα στοιχεία άγγιξε αρχικά το 23%, ποσοστό το οποίο σε ορισμένα σχολεία προσεγγίζει το 40% ή και παραπάνω.
Άλλωστε, σε συνέντευξη Τύπου στη Ρόδο στο πλαίσιο της Συνόδου των πρυτάνεων στις 26/06/2014, ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Λοβέρδος ανέφερε ότι το Υπουργείο βιάστηκε να εφαρμόσει το νέο σύστημα εξετάσεων, με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν προβλήματα.
Επίσης, σε συνέντευξη του στη ΝΕΡΙΤ στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο» στις 28/06/2014 ο Υπουργός δήλωσε ότι με την Τράπεζα Θεμάτων, όπως αυτή εφαρμόστηκε, οι μαθητές απευθύνθηκαν στη συντριπτική πλειονότητά τους στα φροντιστήρια και αντί το μέτρο να επιτελέσει τον ρόλο του που ήταν η παράκαμψη του φροντιστηρίου, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η προσφυγή των μαθητών/μαθητριών της Α΄ Λυκείου στα φροντιστήρια δυσανάλογα σε σχέση με προηγούμενα έτη.
Ακόμη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά τη συνεδρίαση της Βουλής των Εφήβων στις 07/07/2014, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε: «Δεν είναι δική μου πρωτοβουλία, αλλά την κρίνω σωστή αυτή την πρωτοβουλία των προηγουμένων. Δεν εφαρμόστηκε, όμως, σωστά στην πρώτη περίπτωση στην Α΄ Λυκείου».
Ωστόσο, παρά τον προφανή αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα του νέου εξεταστικού θεσμού, τη λανθασμένη εφαρμογή του νέου εξεταστικού θεσμού, τις παλινωδίες του υπουργείου στον υπολογισμό του βαθμού προαγωγής από την Α’ στη Β’ Λυκείου και συνακόλουθα τον υψηλό βαθμό αποτυχίας των μαθητών ο κ. Λοβέρδος, σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 στις 05/11/2014 υπογράμμισε ότι δε θα γίνουν αλλαγές και υπερασπίστηκε το σύστημα λέγοντας ότι «η τράπεζα θεμάτων προσπαθεί να αναπτύξει το κριτικό πνεύμα. Είναι θέματα που προσαρμόζονται στη διδακτέα ύλη».
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αντιταχθεί ριζικά στο συγκεκριμένο νόμο «με τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία και με βάση τα πορίσματα των επιστημών της αγωγής» καταγγέλλοντας ότι μετατρέπει το Λύκειο σε ένα εξεταστικό Γολγοθά, επισημαίνοντας παράλληλα την προχειρότητα και το βεβιασμένο της εφαρμογής των νέων μέτρων.
Επειδή με τα έως τώρα γνωστά ανεπίσημα στοιχεία το ποσοστό αποτυχίας στις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου άγγιξε αρχικά το 23%, ποσοστό το οποίο ανά σχολείο ή μάθημα προσεγγίζει το 40% ή και παραπάνω και τελικά οι μετεξεταστέοι, παρά τις αλλαγές, παρέμειναν στο υψηλό ποσοστό του 17% περίπου.
Επειδή αν εξειδικεύσει κανείς τα ποσοστά μετεξεταστέων ανά περιοχή της χώρας αποδεικνύεται περίτρανα ότι στις λαϊκές περιοχές του λεκανοπεδίου και όλης της χώρας η σχολική απόρριψη είναι τουλάχιστον διπλάσια από τον μέσο όρο.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεται το Υπουργείο να εξακολουθήσει να εφαρμόζει το νέο σύστημα προαγωγής και απόλυσης στο Λύκειο με την «Τράπεζα Θεμάτων» για τους μαθητές της Α΄ και Β’ Λυκείου του τρέχοντος διδακτικού έτους;2. Για ποιους λόγους το Υπουργείο αποφεύγει την ανακοίνωση των επίσημων στοιχείων σχετικά με τα τελικά αποτελέσματα της Α΄ Λυκείου μετά και τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου;
3. Θα συνυπολογιστεί ο βαθμός των μαθητών της Α’ Λυκείου τους διδακτικού έτους 2013-2014 στον βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως προβλέπεται στο ν. 4186-2013 (Α 193);
Αίτηση κατάθεσης εγγράφων
Παρακαλούμε όπως καταθέσατε στο Εθνικό Κοινοβούλιο:α) Τον ακριβή αριθμό των μετεξεταστέων της Α’ Λυκείου σχολικού έτους 2013-2014, τον ακριβή αριθμό όσων τελικά δεν προήχθησαν μετά τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καθώς και τα αντίστοιχα ποσοστά των προηγούμενων ετών, ώστε να είναι δυνατή η σύγκρισή τους,
β) τον αριθμό αυτών που μετακινήθηκαν στην επαγγελματική εκπαίδευση καθώς και εκείνων που διέκοψαν την περαιτέρω φοίτησή τους σε οποιοδήποτε τύπο σχολείου της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης.
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδαμετεξεταστέοιΣΥΡΙΖΑ
Σχετικά άρθρα