11:52 | 1/3/15
Γιατί το Υπουργείο επιθυμεί το ρόλο του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις
Η αναφορά στην κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού των εκπαιδευτικών αποτέλεσε πρώτο θέμα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και οδήγησε τον Υπουργό Παιδείας σε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι ο ίδιος ουδέποτε έκανε οποιαδήποτε δήλωση για κατάργηση του ΑΣΕΠ και για την όλη διαδικασία επιλογής για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.Πράγματι τις δηλώσεις για το νέο σύστημα που επεξεργάζεται το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr τις έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης ενώ ο κ. Μπαλτάς δεν ήταν παρών όταν έγινε αυτή η αναφορά από τον κ. Κουράκη.
Τα όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός δεν αποτελούν νέα είδηση καθώς είχαν διατυπωθεί από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με άμεση σχέση με την εκπαίδευση στο Σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών γεγονός που αποδεικνύει ότι αποτελούν θέση του ΣΥΡΙΖΑ.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι στο δελτίο τύπου δεν έγινε εκτενής αναφορά στα όσα ειπώθηκαν για τις σκέψεις του Υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα διορισμών σε αντίθεση με τα δελτία τύπου παρατάξεων εκπαιδευτικών.
Mπορεί το Υπουργείο Παιδείας να μην επιθυμεί τη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ ωστόσο το ΑΣΕΠ θα έχει ρόλο στην κατάρτιση του νέου πίνακα στον οποίο οι μέχρι στιγμής πληροφορίες κάνουν λόγο για μοριοδότηση των ακόλουθων κριτηρίων:
1. Προηγούμενων επιτυχιών ΑΣΕΠ2. Προϋπηρεσία
3. Κοινωνικά κριτήρια
4. Ακαδημαϊκά προσόντα
5. Παιδαγωγική κατάρτιση
Η απόφαση του ΣτΕ φαίνεται να παίζει και αυτό το ρόλο της στην επίσπευση των αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας. Η εν λόγω απόφαση χαρακτηρίζει αντισυνταγματικές μεταβατικές διατάξεις του νόμου 3848 που αφορούν διορισμούς εκπαιδευτικών από πίνακες 30μηνου, 24μηνου και προϋπηρεσίας.
Μετά από αυτή την απόφαση, εφόσον τη σεβαστεί το Υπουργείο Παιδείας, μπορούν να διοριστούν απρόσκοπτα μόνο οι επιτυχόντες διοριστέοι του ΑΣΕΠ του 2008. Σύμφωνα με πληροφορίες μας δεκάδες είναι οι εκπαιδευτικοί επιτυχόντες προηγούμενων διαγωνισμών ΑΣΕΠ (2002,2006,2008) που ετοιμάζουν προσφυγές για να ζητήσουν το διορισμό τους αφού ο αναλογικός διορισμός κρίθηκε αντισυνταγματικός. Διορισμοί από τον πίνακα αναπληρωτών με τα όσα ισχύουν έως τώρα δε μπορούν να γίνουν.
Όπως έχουμε γράψει το υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει γνωμοδότηση από το νομικό του τμήμα ώστε να δει πως θα αντιδράσεις τις εκατοντάδες προσφυγές των εκπαιδευτικών που όχι μόνο θα ζητήσουν το διορισμό τους αλλά ενδέχεται με αγωγή να ζητήσουν και δεδουλευμένα πολλών ετών.
Όπως προαναφέραμε το ΑΣΕΠ θα έχει το δικό του ρόλο στην κατάρτιση του πίνακα διορισμών-αναπληρωτών. Το άρθρο 103 του Συντάγματος αναφέρει ότι η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως νόμος ορίζει.
Άρα αν το Υπουργείο επιλέξει την επιλογή με κριτήρια αυτή θα επιβλέπεται από ανεξάρτητη αρχή που είναι ο ΑΣΕΠ. Άλλωστε το ΣτΕ φαίνεται ότι κατακεραυνώνει τις προσλήψεις που δε γίνονται υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής.
Σε μια από τις σκέψεις του στην απόφαση 527/2015 αναφέρει ότι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 3848/2010 (διορισμοί 40% μόνο με προϋπηρεσία) δεν υπόκειται στον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π., όπως απαιτείται κατά τη διάταξη του πρώτου εδαφίου της παρ. 7 του άρθρου 103 του Συντάγματος, κατά τα εκτεθέντα στην πέμπτη σκέψη.
Το Υπουργείο απ’ ότι αντιλαμβανόμαστε επιθυμεί το ΑΣΕΠ να ελέγχει τις προσλήψεις είτε αυτές πραγματοποιηθούν με γραπτό διαγωνισμό είτε με αντικειμενικά κριτήρια. Το γεγονός ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων δεν υπόκεινται στον έλεγχο του ΑΣΕΠ είναι άλλο ένα γεγονός που αναφέρεται στις σκέψεις του ΣτΕ.
«H απόκτηση όμως της προϋπηρεσίας αυτής ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής και, ενόψει και των σχετικών διάσπαρτων στη νομοθεσία διατάξεων (όπως αυτές που αφορούν τις μνημονευθείσες στις δέκατη και ενδέκατη σκέψεις περιπτώσεις των άρθρων 6 παρ. 34 του ν. 3027/2002 και 41 παρ. 4 του ν. 3762/2009), δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις [σχετ. το 82394/Δ2/27.5.2014 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προς το Δικαστήριο, στο οποίο διαλαμβάνεται, κατ’ επίκληση του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, ότι «αναφορικά με τη σύναψη συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πλήρους ή μειωμένου ωραρίου, είναι σαφές ότι αυτή δεν υπόκειται σε έλεγχο από το Α.Σ.Ε.Π.».
Αυτό που είναι σίγουρο πάντως είναι ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ και γι αυτό το Υπουργείο αναζητά ένα νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την απόφαση του ΣτΕ που όπως όλα δείχνουν επισπεύδει τις διαδικασίες.
Στο δελτίο τύπου που εκδόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας αναφέρθηκε ότι ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΠΑΙΘ Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε από την ΟΛΜΕ να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών.
Η θέση της ΟΛΜΕ για τους διορισμούς είναι κάλυψη όλων των κενών εκπαιδευτικών από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Άμεσος διορισμός όσων είναι διοριστέοι από το 2008 (ΑΣΕΠ) και οι υπόλοιποι από τους πίνακες προϋπηρεσίας αναπληρωτών, να αναγνωριστεί ολόκληρη η προϋπηρεσία αναπληρωτών-ωρομισθίων από το 2010, να καταργηθούν οι αντίστοιχες διατάξεις του ν.3848/10.
Εντός του Μαρτίου θα έχουμε νεότερα για το που καταλήγει το Υπουργείο Παιδείας όπως και για τη βαρύτητα των κριτηρίων στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας.
Σχετικές ετικέτες:Αριστείδης ΜπαλτάςΑΣΕΠδιορισμοίΕκπαίδευσηΕλλάδαπροσλήψεις εκπαιδευτικώνυπουργείο Παιδείας
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων