21:53 | 22/3/15
Άλλοι τρόποι κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών
Παρελθόν αποτελούν τα πασχαλινά μαθήματα στα οποία θα προχωρούσαν τα σχολεία όπου οι καταλήψεις είχαν διάρκεια έως και τρεις μέρες καθώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί νομοθετική ρύθμιση που προκρίνει άλλους τρόπους κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών.Το προηγούμενο σχολικό έτος δεκάδες σχολεία ανά την επικράτεια είχαν προχωρήσει σε μαθήματα κατά τη διάρκεια του Πάσχα εφαρμόζοντας το Προεδρικό Διάταγμα 170. Μαθήματα το Πάσχα του 2014 είχαμε για 500 περίπου σχολεία όταν Υπουργός Παιδείας ήταν ο κ. Αρβανιτόπουλος ενώ και ο κ. Λοβέρδος είχε δηλώσει από το βήμα της Βουλής το Νοέμβριο, όταν οι καταλήψεις ήταν σε έξαρση, πως «υπάρχει Προεδρικό Διάταγμα που ρυθμίζει, κύριε Πρόεδρε, τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις».
Σημειώνουμε ότι η ΟΛΜΕ πριν λίγες μέρες είχε στείλει επιστολή θίγοντας το όλο θέμα και με την οποία ζητούσε μεταξύ των άλλων την κατάργηση του ΠΔ 170/2013 που προέβλεπε μαθήματα το Πάσχα λόγω των καταλήψεων τονίζοντας ότι η σχετική νομοθεσία αφαιρεί τη δυνατότητα από τον Σύλλογο Διδασκόντων να αποφασίζει για τον προσφορότερο τρόπο αναπλήρωσης των χαμένων ωρών υπογραμμίζοντας ότι σ σύλλογος διδασκόντων σε κάθε σχολείο είναι αρμόδιος να αποφασίσει ποιος είναι ο καταλληλότερος τρόπος για την κάλυψη των ωρών.
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο που στάλθηκε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει δημοσιευτεί και από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ενημερώνει ότι προωθεί νομοθετική ρύθμιση για την αναπλήρωση διδακτικών ωρών στο Γυμνάσιο και στο Γενικό Λύκειο, με το ακόλουθο περιεχόμενο:
Η παράγραφος 10 του άρθρου 1 του Π.Δ. 104/1979 (Α΄ 23), η οποία προστέθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ. 170/2013 (Α΄ 274), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«10. Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους:
α) Περικοπή περιπάτων και εκδρομών.
β) Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και
γ) Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).
Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του, ο Διευθυντής συγκαλεί ανά βδομάδα το Σχολικό Συμβούλιο, προς τον σκοπό αντιμετώπισης της κατάστασης και διατύπωσης γνώμης για την προσήκουσα διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί.
Μόλις ομαλοποιηθεί η λειτουργία του σχολείου, ο Διευθυντής συγκαλεί αμέσως και εκτάκτως το σχολικό συμβούλιο. Το σχολικό συμβούλιο υποβάλει πρόταση στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα σε πέντε ημέρες από την έναρξη λειτουργίας του σχολείου, σχετικά με την διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί, με γνώμονα την όσο το δυνατόν αρτιότερη ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης.
Η διαδικασία πλήρωσης των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα τρίμηνο/τετράμηνο από την ομαλοποίηση της λειτουργίας του σχολείου. Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισηγείται τον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων και της ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Την απόφαση για την αναπλήρωση λαμβάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης».
Ειδικά για το σχολικό έτος 2014-2015, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης της διδακτέας ύλης με τους τρόπους που προβλέπονται στην παρ.10 του άρθρου 1 του Π.Δ. 104/1979 (Α΄ 23) όπως αυτή αντικαθίσταται με την παρ. 1 του παρόντος, παρέχεται επιπρόσθετα η δυνατότητα αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας με αναμόρφωση του ωρολογίου προ- γράμματος.
Σχετικά άρθρα