Μια πρόταση για τη βελτίωση του νέου εξεταστικού συστήματος | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Μια πρόταση για τη βελτίωση του νέου εξεταστικού συστήματος

15:22 | 9/4/15
Μια πρόταση για τη βελτίωση του νέου εξεταστικού συστήματος

Οι επισημάνσεις της Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. χαιρετίζει την ανακοίνωση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για ένα μεταβατικό εξεταστικό σύστημα, που έχει βασικό στόχο τη βελτίωση των υπαρκτών στρεβλώσεων του Νέου Λυκείου, όπως τις κατέγραψε και ανέλυσε η επιτροπή του Υπουργείου αλλά και οι Επιστημονικές Ενώσεις. Θεωρούμε επίσης ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, η εισαγωγή της Πληροφορικής στη Θετική Κατεύθυνση μαζί με τις άλλες συναφείς επιστήμες, προκειμένου να διδάσκεται στο σύνολο των μαθητών που ακολουθούν τη συγκεκριμένη Ομάδα Προσανατολισμού. Αδυνατούμε ωστόσο, να αντιληφθούμε την επιστημολογική προσέγγιση των συντακτών του νέου εξεταστικού συστήματος που αποκόπτει τις Σχολές Πληροφορικής (ΦΕΚ 315/τΑ/2003) από τον μητρικό τους χώρο, τη Θετική Κατεύθυνση και τις εξοστρακίζει σε μια άλλη που αποκαλείται Σπουδές Πληροφορικής και Οικονομικών.

Σύμφωνα με την ΠΕΚΑΠ υπάρχουν περιπτώσεις που το προτεινόμενο εξεταστικό σύστημα, περιορίζει αντί να διανοίγει τη δυνατότητα των μαθητών να επιλέξουν επιστημονικά πεδία με αντικείμενα μεγάλης συνάφειας, ενώ δύνανται να επιλέξουν άλλα μικρής συνάφειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στρέβλωσης, αποτελεί η ομάδα του 5ου επιστημονικού πεδίου (Οικονομίας και Πληροφορικής), που δεν έχει διασυνδεθεί με το 2ο επιστημονικό πεδίο (Θετικές – Τεχνολογικές σχολές), αλλά με το 3ο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής), χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις Χημείας.

Θεωρώντας πως είναι καταφανής η παράλειψη που χαρακτηρίζει τον προτεινόμενο σχεδιασμό, όσον αφορά στην Πληροφορική, η ΠΕΚΑΠ παραθέτει συγκεκριμένη πρόταση βελτίωσης του εξεταστικού συστήματος, ώστε να παρέχεται πράγματι η δυνατότητα επιλογής περισσότερων και καταλληλότερων συναφών επιστημονικών πεδίων, στους μαθητές:

1. Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών:

Αντικατάσταση του μαθήματος Ιστορία Γενικής Παιδείας που διανοίγει σχολές Επιστημών Εκπαίδευσης, με το μάθημα Πληροφορικής (Α.Ε.Π.Π.) ώστε να δώσει στους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού τη δυνατότητα πρόσβασης στις Τεχνολογικές Επιστήμες (Τμήματα Πληροφορικής). Διαφορετικά, αποκόπτονται συναφή Τμήματα, ανατρέποντας το σχεδιασμό των μαθητών και δεν συνάδει με τις εξαγγελίες του υπουργείου.

2. Στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής:

Αντικατάσταση του μαθήματος Κατεύθυνσης Ιστορία που δεν είναι εξεταζόμενο με το μάθημα Φυσική Κατεύθυνσης, ώστε οι μαθητές της να έχουν πρόσβαση στις Σχολές των Θετικών Επιστημών, βασιζόμενοι στα μαθήματα Ν. Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική και Φυσική, Ο μαθητής με αυτόν τον τρόπο μπορεί να εισέλθει και να φοιτήσει με επιτυχία σε όλες τις σχολές των Θετικών Σπουδών, εκτός από τα Τμήματα Χημείας και τις Τμήματα Υγείας και Ζωής.

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών