14:35 | 1/4/15
Τι αποτυπώνουν τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας
Μειωμένος είναι φέτος ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ παρά το γεγονός ότι τα τμήματα στο μηχανογραφικό αυξήθηκαν κατά δύο (Μηχανικών Περιβάλλοντος Κοζάνη, Αρχιτεκτονική Ιωαννίνων).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας ο αριθμός στα ΑΕΙ είναι μειωμένος κατά 2.535 θέσεις ήτοι κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το 2014-15. Προς ενημέρωση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων προχώρησε σε μια ανάλυση του αριθμού των εισακτέων συγκρίνοντας τον αριθμό ανά τμήμα του 2014 με το 2015.
Όπως διαπιστώνει κανείς από τον πίνακα που ακολουθεί την μεγαλύτερη αύξηση την έχει το τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας καθώς οι 100 εισακτέοι του 2014 έγιναν 210. Μεγάλη αύξηση έχουμε σε τμήματα Ιερατικών Σχολών ενώ και στο τμήμα Θεολογίας του ΕΚΠΑ έχουμε αύξηση 20% συγκριτικά με το 2014.
Τα περισσότερα τμήματα στα οποία αυξάνονται οι εισακτέοι εντάσσονται στο 1ο επιστημονικό πεδίο. Από την άλλη ελάχιστα είναι τα τμήματα των άλλων επιστημονικών πεδίων όπου σημειώνεται αύξηση των πρωτοετών. Το τμήμα Μαθηματικών Εισαγωγική Κατεύθυνση Μαθηματικών είναι ένα από τα τμήματα που αύξησε τους εισακτέους κατά 53% ενώ και στην άλλη εισαγωγική κατεύθυνση έχουμε μικρότερη αύξηση.
Στο 3ο και στο 4ο πεδίο μόλις δυο τμήματα αυξάνουν τους εισακτέους τους. Πρόκειται για τα τμήματα Ιατρικής Αθηνών (3ο πεδίο), Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου (3ο πεδίο), Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Μετσόβιο και Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Σημειώνουμε ότι η αύξηση των εισακτέων συνδέεται με συγκράτηση των βάσεων ακόμα και με μείωση ανάλογα βέβαια και με τα θέματα που θα τεθούν.
Σημείωση: Συμπεριλαμβάνονται και οι εκκλησιαστικές ακαδημίες όχι όμως τα κοινά τμήματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας ο αριθμός στα ΑΕΙ είναι μειωμένος κατά 2.535 θέσεις ήτοι κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το 2014-15. Προς ενημέρωση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων προχώρησε σε μια ανάλυση του αριθμού των εισακτέων συγκρίνοντας τον αριθμό ανά τμήμα του 2014 με το 2015.
Όπως διαπιστώνει κανείς από τον πίνακα που ακολουθεί την μεγαλύτερη αύξηση την έχει το τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας καθώς οι 100 εισακτέοι του 2014 έγιναν 210. Μεγάλη αύξηση έχουμε σε τμήματα Ιερατικών Σχολών ενώ και στο τμήμα Θεολογίας του ΕΚΠΑ έχουμε αύξηση 20% συγκριτικά με το 2014.
Τα περισσότερα τμήματα στα οποία αυξάνονται οι εισακτέοι εντάσσονται στο 1ο επιστημονικό πεδίο. Από την άλλη ελάχιστα είναι τα τμήματα των άλλων επιστημονικών πεδίων όπου σημειώνεται αύξηση των πρωτοετών. Το τμήμα Μαθηματικών Εισαγωγική Κατεύθυνση Μαθηματικών είναι ένα από τα τμήματα που αύξησε τους εισακτέους κατά 53% ενώ και στην άλλη εισαγωγική κατεύθυνση έχουμε μικρότερη αύξηση.
Στο 3ο και στο 4ο πεδίο μόλις δυο τμήματα αυξάνουν τους εισακτέους τους. Πρόκειται για τα τμήματα Ιατρικής Αθηνών (3ο πεδίο), Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου (3ο πεδίο), Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Μετσόβιο και Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Σημειώνουμε ότι η αύξηση των εισακτέων συνδέεται με συγκράτηση των βάσεων ακόμα και με μείωση ανάλογα βέβαια και με τα θέματα που θα τεθούν.
ΑΥΞΗΣΗ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ
|
|
ΠΕΔΙΟ | ΤΜΗΜΑΤΑ |
1Ο | 421 |
2Ο | 4 |
3Ο | 2 |
4ο | 2 |
5ο | 4 |
ΑΕΙ
|
ΠΕΔΙΟ
|
ΤΜΗΜΑ
|
2015
|
ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΕΙΣΑΚΤΕΟΥΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΞΗΣΗΣ
|
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
|
1
|
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ |
210
|
110
|
110,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
1
|
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ |
200
|
75
|
60,00%
|
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
|
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
80
|
30
|
60,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
2
|
ΜΑΘΗMΑΤΙΚΩΝ - ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ |
230
|
80
|
53,33%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
|
1
|
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
180
|
55
|
44,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
1
|
ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ |
280
|
80
|
40,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
1
|
ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
140
|
40
|
40,00%
|
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΑΣ
|
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
70
|
20
|
40,00%
|
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
70
|
20
|
40,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
|
1
|
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ |
170
|
45
|
36,00%
|
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
|
1
|
ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ |
200
|
50
|
33,33%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
|
1
|
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ |
220
|
45
|
25,71%
|
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝ. ΘΡΑΚΗΣ
|
1
|
ΓΛΩΣΣΑΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΩΝ ΧΩΡΩΝ |
150
|
25
|
20,00%
|
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
|
1
|
ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ |
180
|
30
|
20,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
2
|
ΜΑΘΗMΑΤΙΚΩΝ - ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ - ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ |
180
|
30
|
20,00%
|
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
|
1
|
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ |
300
|
50
|
20,00%
|
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΒΕΛΛΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΑΛΤΙΚΗΣ |
60
|
10
|
20,00%
|
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΒΕΛΛΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
60
|
10
|
20,00%
|
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
|
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΑΛΤΙΚΗΣ |
90
|
15
|
20,00%
|
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
|
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΙΜΗΛΙΩΝ |
60
|
10
|
20,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
1
|
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ |
230
|
30
|
15,00%
|
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
|
1
|
ΙΣΤΟΡΙΑΣ |
170
|
20
|
13,33%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
1
|
ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ |
170
|
20
|
13,33%
|
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
|
1
|
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ |
170
|
20
|
13,33%
|
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
|
2
|
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ |
90
|
10
|
12,50%
|
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
|
5
|
ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ |
90
|
10
|
12,50%
|
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
|
1
|
ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ |
140
|
15
|
12,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
1
|
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ |
140
|
15
|
12,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
1
|
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ |
140
|
15
|
12,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
1
|
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ |
140
|
15
|
12,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
5
|
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
280
|
30
|
12,00%
|
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝ. ΘΡΑΚΗΣ
|
1
|
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ - ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ |
220
|
20
|
10,00%
|
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
|
1
|
ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΑΣΙΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
110
|
10
|
10,00%
|
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
4
|
ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ |
110
|
10
|
10,00%
|
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
|
1
|
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ - ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ |
270
|
20
|
8,00%
|
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
|
1
|
ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ |
160
|
10
|
6,67%
|
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
|
1
|
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδαυπουργείο Παιδείας
Σχετικά άρθρα