«Υπερωρίες» κάνουν οι διαρρήκτες στη ΒΙΠΕΘ | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

«Υπερωρίες» κάνουν οι διαρρήκτες στη ΒΙΠΕΘ

23:40 | 23/4/15
uperories-kanoun-oi-diarriktes-sti-vipeth

Για πόλη-«φάντασμα» εξαιτίας της εγκατάλειψης κάνουν λόγο οι βιοτέχνες

Με πόλη-«φάντασμα» έχει αρχίσει να μοιάζει τα τελευταία χρόνια η Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης (ΒΙΠΕΘ) στη Σίνδο, όπου οι κλοπές, οι καταστροφές, ο ελλιπής φωτισμός και φύλαξη και η έλλειψη καθαριότητας τείνουν να εξελιχθούν σε κανόνα, λόγω και της οικονομικής κρίσης, όπως υποστηρίζει η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της πόλης (ΒΕΘ).

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, επισημαίνει ότι ο φορέας δέχεται σχεδόν καθημερινά παράπονα από επιχειρήσεις-μέλη του για κλοπές και καταστροφές εντός της ΒΙΠΕΘ, η οποία (με έκταση 10.000 στρεμμάτων) αποτελεί τη μεγαλύτερη της Ελλάδας.

Πρόσθετο πρόβλημα για τις επιχειρήσεις συνιστά η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου από και προς τη ΒΙΠΕΘ, που δυσκολεύει τις μετακινήσεις τόσο των εργαζομένων από και προς την εργασία τους, όσο και των φορτηγών, τα οποία χρειάζεται να διασχίζουν -με βαρύ φορτίο- δρόμους γεμάτους με λακκούβες κι επικίνδυνα σημεία.

Με επιστολές προς τους δημάρχους Δέλτα, Ευθύμιο Φωτόπουλο και Ωραιοκάστρου, Αστέριο Γαβότση, το ΒΕΘ επισημαίνει εκ νέου το πρόβλημα, που διαρκώς επιδεινώνεται και ζητά την κινητοποίησή τους για τη βελτίωση της κατάστασης.

«Παρότι οι επιχειρήσεις που έχουν απομείνει στη ΒΙΠΕΘ συνεισφέρουν αγόγγυστα, καταβάλλοντας ανελλιπώς δημοτικά τέλη, τα οποία είναι ανταποδοτικά, ουδεμία σχεδόν υπηρεσία αναλαμβάνουν από τους δήμους σας. Ο δημοτικός φωτισμός στους δρόμους και στους κοινόχρηστους χώρους είναι σχεδόν ανύπαρκτος και η αποκομιδή των απορριμμάτων προβληματική. Αναμφίβολα η τοπική αυτοδιοίκηση έχει τα δικά της προβλήματα. Ωστόσο απαιτούμε στοιχειώδη ανταπόκριση των υπηρεσιών των δήμων Δέλτα και Ωραιοκάστρου προς τις επιχειρήσεις που εδρεύουν στη ΒΙΠΕΘ» αναφέρεται στις επιστολές.

'Οπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Παπαδόπουλος, η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε αδυναμία συντήρησης βασικών υποδομών από την οποία επηρεάζεται η ΒΙΠΕΘ και έχει μετατρέψει σε μάστιγα τις κλοπές εντός των ορίων της.

Οι διαρρήκτες ...εργάζονται όλη νύχτα

Η ανεπαρκής φύλαξη των χώρων, λόγω και οικονομικής αδυναμίας, έχει αφήσει τις επιχειρήσεις ανοχύρωτες απέναντι στους διαρρήκτες, που ...δουλεύουν με την άνεσή τους ακόμη και ολόκληρη τη νύχτα. Ως παθών και ο ίδιος (και μάλιστα περισσότερες από μία φορές), ο κ.Παπαδόπουλος εξηγεί ότι η ζημία για τις επιχειρήσεις δεν περιορίζεται στην αφαίρεση τής ιδιοκτησίας τους αλλά επεκτείνεται και στο γεγονός ότι πολλές φορές αδυνατούν να λειτουργήσουν επί μέρες λόγω των κλοπών.

Μισός μήνας για αποκατάσταση ζημιών από κλοπές στα εργοστάσια!

«Παραμονές Χριστουγέννων, μπήκαν στο εργοστάσιο στις 10 το βράδυ και προφανώς δουλεύοντας όλη τη νύχτα, αφαίρεσαν έξι τόνους καλωδίων για τον χαλκό. Χρειάστηκαν 15 ημέρες για να αποκατασταθεί η ζημία και να μπορέσει το εργοστάσιο να λειτουργήσει κανονικά» σημειώνει ο κ.Παπαδόπουλος και ισχυρίζεται ότι την κατάσταση επιδεινώνει η πλήρης αποδυνάμωση του αστυνομικού τμήματος της Σίνδου, που με ελάχιστο προσωπικό και μόλις ένα περιπολικό χρειάζεται να καλύπτει μια τεράστια έκταση, που φτάνει μέχρι το Ωραιόκαστρο και τα Διαβατά.

Τι λένε οι δήμαρχοι

Τη διαβεβαίωση ότι ο δημοτικός φωτισμός στην περιοχή τής αρμοδιότητάς του λειτουργεί κανονικά εκφράζει από την πλευρά του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμιος Φωτόπουλος, ο οποίος παραδέχεται ωστόσο ότι στον τομέα της καθαριότητας «κατανοούμε τις δυσκολίες και προσπαθούμε διαρκώς να βελτιώνουμε την αποκομιδή των απορριμμάτων». Ο ίδιος προσθέτει ότι εντός του επόμενου 15ημέρου προτίθεται να καλέσει τη διοίκηση του ΒΕΘ στο δημαρχείο, προκειμένου να τεθεί επί τάπητος το ζήτημα της ΒΙΠΕ και να συζητηθούν από κοινού τρόποι βελτίωσης της κατάστασης.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου, Αστέριος Γαβότσης, επισημαίνει ότι η δημοτική αρχή γνωρίζει και κατανοεί πλήρως τα προβλήματα των επιχειρήσεων στη ΒΙΠΕ και θα ανταποκριθεί στα αιτήματά τους αμέσως μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν αλλά προς το παρόν αυτό είναι απολύτως αδύνατο. «Τα οικονομικά των δήμων είναι πλέον τόσο άσχημα, που αντιμετωπίζουμε θέμα επιβίωσης. Είναι λοιπόν ανεπαρκέστατα για να λυθούν τέτοια προβλήματα, όταν έχουμε ν΄ αντιμετωπίσουμε επείγοντα ζητήματα που σχετίζονται με τη σχολική στέγη, το νερό, τις πλημμύρες», σημειώνει.

Προβλήματα στο οδικό δίκτυο

Στο μεταξύ, στις επιστολές του, ο πρόεδρος του ΒΕΘ ζητά ακόμη από τους δημάρχους Δέλτα και Ωραιοκάστρου να συμβάλλουν με κινήσεις τους προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να γίνει αποκατάσταση του οδοστρώματος, «το οποίο» -όπως ισχυρίζεται- «σε σχεδόν ολόκληρο το οδικό δίκτυο της περιοχής, βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, με κίνδυνο να προκληθούν ανά πάσα στιγμή τροχαία δυστυχήματα».

«Ανάσα» στην ευρύτερη περιοχή αναμένεται να δώσει πάντως -εφόσον υλοποιηθεί- το προωθούμενο έργο διασύνδεσης των εθνικών οδών Αθηνών-Θεσσαλονίκης και Θεσσαλονίκης-'Εδεσσας, από το οποίο θα ωφεληθεί ιδιαίτερα και η ΒΙΠΕΘ.

Εντός του 2016 η μελέτη για τη σύνδεση των δύο Εθνικών Οδών;

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, θα γίνει προσπάθεια για την ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ. Η σχετική μελέτη βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης και στόχος είναι να ολοκληρωθεί εντός του 2016. Εάν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, το έργο θα επιδιωχθεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Ο ίδιος διευκρινίζει ότι εντός της ΒΙΠΕ η Περιφέρεια ουδεμία αρμοδιότητα έχει, ούτε στο κομμάτι του φωτισμού ούτε σε εκείνο του οδικού δικτύου, και προσθέτει ότι προσπαθεί να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα με περικοπές προϋπολογισμού της τάξης του 70%. «Μάχη δίνουμε» λέει χαρακτηριστικά.

Από το μποτιλιάρισμα ...στην ερημιά

Εν αναμονή των εξελίξεων, η ΒΙΠΕΘ πολύ λίγο θυμίζει τις παλιές καλές εποχές περασμένων -αλλά όχι πολύ μακρινών- δεκαετιών, όταν η αποβιομηχάνιση στη Θεσσαλονίκη δεν είχε ακόμη ξεκινήσει, η οικονομική κρίση δεν ήταν ορατή ούτε στον ορίζοντα και στις εισόδους-εξόδους της βιομηχανικής περιοχής σημειωνόταν μποτιλιάρισμα από αυτοκίνητα εργαζομένων, συνεργατών και πελατών.

Σήμερα, τα πωλητήρια στα εργοστάσια είναι σύνηθες φαινόμενο, ενώ μεταξύ των εγκαταστημένων επιχειρήσεων, δεκάδες υπολογίζεται ότι παραμένουν ανενεργές -κι αυτό παρότι ποσοστό άνω του 95% των οικοπέδων της ΒΙΠΕ είναι καλυμμένο. Τη ΒΙΠΕΘ διαχειρίζεται η ΕΤΒΑ - ΒΙ.ΠΕ ΑΕ.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών