Χατζηδάκης: Τυχόν ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων θα μας κοστίσει δισεκατομμύρια ευρώ | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Χατζηδάκης: Τυχόν ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων θα μας κοστίσει δισεκατομμύρια ευρώ

17:18 | 22/4/15
xatzhdakhs-tyxon-akurwsh-idiwtikopoihsewn-tha-mas-kostisei-disekatommuria-eyrw

Ο πρώην υπουργός Ανάπτυξης προειδοποιεί ότι σε ενδεχόμενη ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ - Rosco το ελληνικό κράτος θα υποχρεωθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. κονδύλια που ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ

Σοβαρός κίνδυνος υφίσταται από μια ενδεχόμενη ματαίωση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ - Rosco), επισημαίνει  ο πρώην υπουργός, βουλευτής Β’ Αθήνας, Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτηση που κατέθεσε προς τους υπουργούς Οικονομικών Γιάννη Βαρουφάκη και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη.

Ο βουλευτής της ΝΔ σημειώνει ότι οποιαδήποτε μονομερής ενέργεια στο θέμα αυτό μπορεί να οδηγήσει τις Βρυξέλλες στην απόφαση για ανάκτηση αθροιστικών επιδοτήσεων ύψους ως 3,1 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα στην ερώτηση υπογραμμίζεται ότι η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση έχει μια ιδιαίτερη διάσταση, η οποία υπερβαίνει τη συζήτηση περί χρησιμότητας ή μη των αποκρατικοποιήσεων: στον παλαιό όμιλο ΟΣΕ είχε εγερθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέμα κρατικών ενισχύσεων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχτηκε να μη συνεχίσει να εγείρει θέμα επιστροφής κρατικών ενισχύσεων εφόσον προχωρήσουν οι δυο αποκρατικοποιήσεις. Σε περίπτωση όμως που  δεν προχωρήσουν, τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδυνεύει να επιστρέψει κρατικές ενισχύσεις ύψους τουλάχιστον 600 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, καθώς το θέμα συνδέεται και με την αναδιάρθρωση της εταιρίας ΟΣΕ, στην οποία η Κομισιόν εντοπίζει άλλα 2,5 δισ. ευρώ κρατικών ενισχύσεων, οποιαδήποτε μονομερής ενέργεια θα οδηγούσε τις Βρυξέλλες στην απόφαση για ανάκτηση αθροιστικών επιδοτήσεων ύψους ως 3,1 δισ. ευρώ.  Επομένως το γεγονός αυτό θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε αναστολή της λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών.

Ο Κωστής Χατζηδάκης  επισημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός για την πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου των δύο εταιρειών είναι στην τελική του φάση, έχει προκληθεί σύγχυση σε σχέση με τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για τις δύο αποκρατικοποιήσεις, οι οποίες θα έχουν θετική επίδραση στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρα.

Ο πρώην υπουργός της ΝΔ σημειώνει ότι προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εκδηλώσει την αντίθεση του στην πρόθεση της Κυβέρνησης Σαμαρά για ιδιωτικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco. Μάλιστα, το τμήμα Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ (Ομάδα ΔΕΚΟ) έκανε λόγο για «απόκρουση των άμεσα προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων και ανάλογα με τις κεφαλαιουχικές δυνατότητες η επανάκτηση του δημοσίου ελέγχου των στρατηγικής σημασίας Δημοσίων Επιχειρήσεων (ΔΕΗ, ΔΕΣΦΑ, ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΟΣΕ κλπ)».

Μετεκλογικά, αναφέρει ο Κωστής Χατζηδάκης, υπουργοί της κυβέρνησης έχουν προχωρήσει σε αντιφατικές δηλώσεις που περιπλέκουν  παρά ξεκαθαρίζουν τις προθέσεις της Κυβέρνησης. Συγκεκριμένα:

- Ο Υπουργός Οικονομικών Γ. Βαρουφάκης, στις 2 Μαρτίου,  σε τηλεοπτική εκπομπή και σε ερώτηση του δημοσιογράφου για τις ιδιωτικοποιήσεις, δηλώνει πως η πώληση του ΟΣΕ (εννοώντας την ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ) σε ιδιώτες συνιστά «μονόδρομο» για τη χώρα. Είπε χαρακτηριστικά: «δεν είμαστε δογματικοί. Η είσοδος ιδιωτών στον ΟΣΕ είναι απαραίτητη, για να μπορέσει η Ελλάδα να πάει από τον 19ο στον 21ο αιώνα».

- Ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Λαφαζάνης, στις 21 Μαρτίου, σε σε συνέντευξη του στην Εφημερίδα ΕΠΕΝΔΥΣΗ, δηλώνει κατηγορηματικά: «Ό,τι λέγαμε προεκλογικά ως αντιπολίτευση ισχύουν απολύτως και τώρα που είμαστε Κυβέρνηση. Ο ΟΣΕ δεν πωλείται. Αντίθετα θέλουμε να ανασυγκροτήσουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο».

- Ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, στις 16 Απριλίου 2015, δήλωσε πως «για όσους διαγωνισμούς δεν έχουν ολοκληρωθεί, θα υπάρξει διαπραγμάτευση των όρων που περιλαμβάνουν προκειμένου να βελτιωθούν προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος». Ειδικότερα για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO ανέφερε πως «θα ξαναδούμε εξαρχής το μοντέλο ΤΡΑΙΝΟΣΕ».


Επιπλέον, κατά το τελευταίο ταξίδι του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα μαζί με κλιμάκιο της Κυβέρνησης (παρόντος του κ. Λαφαζάνη) στη Μόσχα για επίσημες επαφές με την ρωσική Κυβέρνηση, φέρεται να υπήρξαν συζητήσεις σε ανώτατο διακρατικό επίπεδο σχετικά με τους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη και στις οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι.

Ο Κωστής Χατζηδάκης με την ερώτησή του απευθύνει τα ακόλουθα ερωτήματα προς την κυβέρνηση:

1. Η Κυβέρνηση επιμένει στις προεκλογικές της θέσεις περί ενός ενιαίου δημόσιου σιδηροδρομικού Οργανισμού;

2. Σκοπεύει να συνεχίσει τον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη; Και αν ναι, αυτό θα συμβεί με αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού; Σε αυτή την περίπτωση ποιες θα είναι αυτές οι αλλαγές;

3. Ποιες εξελίξεις έχουν σημειωθεί για το συγκεκριμένο θέμα τόσο στις συζητήσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τη ρωσική πλευρά, όσο και άλλες συζητήσεις που ενδεχομένως έχουν λάβει χώρα;

4. Σε περίπτωση που σταματήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, τότε ποια πολιτική σκοπεύει να ακολουθήσει η Κυβέρνηση για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας;

5. Τι προτίθεται να πράξει η Κυβέρνηση στην περίπτωση που οι ιδιωτικοποιήσεις σταματήσουν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαιτήσει την επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων;
Περισσότερα: 

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών