19:19 | 8/4/15
Η υλοποίηση του οδικού άξονα Πάτρας-Πύργου αποτελεί δέσμευση και προτεραιότητα της κυβέρνησης και του υπουργείου τόνισε ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρ. Σπίρτζης στους εκπροσώπους της Δυτικής Ελλάδας
Η υλοποίηση του οδικού έργου Πάτρας-Πύργου αποτελεί βασική και άμεση προτεραιότητα της Κυβέρνησης και του Υπουργείου. Τους προσεχείς δύο έως τρεις μήνες αρχίζει τμηματικά η προκήρυξη των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών για την ανάθεση της κατασκευής του. Παράλληλα προωθείται η ολοκλήρωση ένταξης του συγκεκριμένου έργου στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014-2020, προκειμένου να υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση του. Στο μεταξύ οι σχετικές διαδικασίες προετοιμασίας των νέων διαγωνισμών έχουν ήδη δρομολογηθεί με εντολές της πολιτικής ηγεσίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, ώστε το έργο να προωθηθεί σε νέες υγιείς βάσεις, με διαφάνεια, προστασία του δημόσιου συμφέροντος και αναπτυξιακό όφελος της χώρας και των τοπικών κοινωνιών.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, προς τους βουλευτές των νομών Αχαΐας και Ηλείας και τους εκπροσώπους της Περιφέρειας των Δήμων και Φορέων της Δυτικής Ελλάδας. Οι ανακοινώσεις έγιναν στη διάρκεια της πολύωρης σύσκεψης, που συγκάλεσε υπό την προεδρία του ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Χρ. Σπίρτζης, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε και των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων σήμερα στο Υπουργείο. Στη διάρκεια της σύσκεψης έγινε αρμοδίως υπεύθυνη και αναλυτική ενημέρωση των εκπροσώπων της Δυτικής Ελλάδας, για τις έως τώρα ενέργειες και τον προγραμματισμό του Υπουργείου για την υλοποίηση του έργου, καθώς επίσης και κατάθεση σχετικών προτάσεων από τους φορείς, στο πλαίσιο διαδικασίας διαβούλευσης και δημοκρατικού διαλόγου.
Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης και του Υπουργείου είναι να σταματήσουμε να έχουμε συσσώρευση των έργων σε λίγους τόνισε ο κ Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι για αυτό το λόγο προωθούνται οι τμηματικές διαγνωστικές διαδικασίες, ο τελικός αριθμός των οποίων αποτελεί αντικείμενο της σχετικής μελέτης και προετοιμασίας των υπηρεσιών του Υπουργείου.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε ότι οι νέες δημοπρασίες, σε κάθε περίπτωση θα εξελιχθούν παράλληλα , για το σύνολο του έργου και κατά τρόπο που θα διασφαλίζεται σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και συμμετοχής στους διαγωνισμούς όσο το δυνατόν περισσότερων και όχι μόνον λίγων εργοληπτικών εταιριών.
Επίσης θα διασφαλιστεί η πιο αποτελεσματική οικονομικά, κατασκευαστικά και χρονικά, λύση υλοποίησης του έργου. Με την επιλογή της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας υπογραμμίστηκε απο τον Αναπληρωτή Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ ότι δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, σε σχέση με τον χρόνο ολοκλήρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού, μιας και ακόμη να γινόταν ο διαγωνισμός στις 31 Μαρτίου 2015, οι οικονομικές προσφορές του διαγωνισμού θα ανοίγονταν μετά την οριστική ένταξη του έργου στο ΣΕΣ τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο του 2015.
Ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε προς τους εκπροσώπους της Δυτικής Ελλάδας ότι ο σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος έπειτα από συνεχείς αναβολές διάρκειας άνω του ενός έτους, που είχε αναγγελθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για τις 31 Μαρτίου 2015 ακυρώθηκε από το υπουργείο, ακριβώς για να γίνει δυνατή η υλοποίηση του έργου.
Η ακύρωση του προβληματικού διαγωνισμού ήταν αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να γίνει νέα δημοπράτηση του έργου, με έλεγχο πεπραγμένων και προκήρυξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας το αμέσως προσεχές διάστημα, σε υγιείς βάσεις τόνισε ο κ Σπίρτζης εξηγώντας ότι: Η προκήρυξη του διαγωνισμού ήταν προβληματική και διάτρητη. Οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, διεκδικήσεις εις βάρος του δημοσίου, χρονικές υπερβάσεις και κατασκευαστικές εμπλοκές έως και την τελική ματαίωση του έργου.
Ειδικότερα με τον προηγούμενο διαγωνισμό:
- Δεν ήταν εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου: Το έργο είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, χωρίς όμως να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι. Παράλληλα, δεν είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση του έργου από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020 (ΣΕΣ), πράγμα που θα κάνει το επόμενο διάστημα η νέα κυβέρνηση, διασφαλίζοντας την υλοποίηση του.
- Υπήρχε θέμα νομιμότητας του διαγωνισμού: Η μη εφαρμογή του περιβόητου «νόμου Χατζηδάκη» για τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, καθώς δεν έχει εκδοθεί το δευτερογενές δίκαιο που προβλεπόταν, με αποτέλεσμα να παραλύσει το σύστημα δημοπρασιών σε όλο το δημόσιο τομέα δεν επέτρεπε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός των ημερομηνιών που είχαν τεθεί, όπως πρέπει να γνωρίζουν ορισμένοι από τους εκπροσώπους της Περιφέρειας και των Δήμων της περιοχής.
- Υπήρχε σε εξέλιξη νομική εμπλοκή: Λόγω προσφυγής κατασκευαστικής εταιρίας (ΜΕΤΚΑ) κατά του κύρους του διαγωνισμού,.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε ακόμη ότι παράλληλα με την προώθηση του έργου γίνεται έλεγχος πεπραγμένων, όσον αφορά τον προϋπολογισμό, τις μελέτες και τον τρόπο δημοπράτησης του έργου.
Στη συνάντηση συμμετείχαν οι Βουλευτές: Μπαξεβανάκης Δημ. (ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας). Θεοπεφτάτου Αφρ.(ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιάς). Χατζηλάμπρου Βασ. (ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας). Νικολόπουλος Νικ. (ΑΝΕΛ Αχαΐας). Κατσανιώτης Ανδ. (ΝΔ Αχαΐας). Τζαβάρας Κ. (ΝΔ Ηλείας). Κουτσούκος Γ. (ΠΑΣΟΚ Ηλείας). Φωτήλας Ιάσων (ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ Αχαΐας)
Από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμμετείχαν οι: Ο Περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδας Απ. Κατσιφάρας, οι Αντιπεριφερειάρχες Ηλείας και Αχαΐας Γ. Γεωργιόπουλοςκαι Γρηγ. Αλεξόπουλος καθώς και οι Σύμβουλοι Γιαν. Ζαφειρόπουλος, Γερ. Παρασκευόπουλος και Γιωρ. Κανέλλης.
Συμμετείχαν ακόμη εκ μέρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι κκ: Κ. Πελετίδης -Δήμαρχος Πατρέων, Χρ.Νικολάου -Δήμαρχος Δυτ. Αχαϊας, Διον. Μπαλιούκος -Δήμαρχος Κρέστενας- Ανδρίτσαινας, Αλ. Καστρινός- Δήμαρχος Πηνείου, Χρ.Χριστοδουλόπουλος -Δήμαρχος Ήλιδας, Παύλος Στάμος -Αντιδήμαρχος Πατρέων, οι Δημ. Σύμβουλοι Χρ. Πατούχας, Ανδ. Παναγιωτόπουλος και του Κ. Σπαρτινός του Δημου Πατρέων και οι Δημ. Σύμβουλοι Αθ. Πυρρής - Κάτω Αχαϊας και Παν. Κουνάβης-Δημ. Σύμβουλος Δημ. Δυτ. Αχαϊας. Συμμετείχαν τέλος οι Πρόεδροι των ΤΕΕ/ΗΛΕΙΑΣ Βασ. Κανελλόπουλος και ΤΕΕ/ΤΔΕ Αθ. Γιανναδάκης, καθώς και εκπρόσωποι Επιτροπών Κατοίκων.
Σχετικές ετικέτες:ΑχαΐαΔυτική ΕλλάδαΕθνική οδός Πατρών - ΠύργουΕλλάδαΗλείαΠάτραΠελοπόννησοςΠύργοςΥΠΟΜΕΔΙυπουργείο ΥποδομώνΧρήστος Σπίρτζης
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων