21:30 | 31/7/15
«Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία θα ψηφιστεί πριν τελειώσει το καλοκαίρι»
Αισιόδοξος ότι οι υπάρχουσες πιστώσεις θα επαρκέσουν για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, εμφανίστηκε ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ, καθώς τελικά τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν στα σχολεία είναι πολύ λιγότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις. Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι η μεγάλη πρόκληση για το υπουργείο μέχρι το Σεπτέμβρη είναι «την πρώτη μέρα της τάξης να υπάρχει δάσκαλος σε κάθε τάξη και βιβλία για τα παιδιά».
Αναφορικά με το πολυνομοσχέδιο, ο κ. Μπαλτάς ανέφερε ότι προχωράει κανονικά. Αλλά δε μπορεί σε αυτή τη φάση να υπάρξει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ψήφισή του, «για λόγους που σχετίζονται με τον όλο προγραμματισμό της κυβέρνησης και το γεγονός ότι έχουμε τη μεγάλη συζήτηση για τη συμφωνία». Ωστόσο υπογράμμισε ότι «θα φτάσει να ψηφιστεί κανονικά πριν τελειώσει το καλοκαίρι».
Τέλος, αναφερόμενος στις εξελίξεις στο ΣΥΡΙΖΑ, δήλωσε ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα της Κεντρικής Επιτροπής και τόνισε ότι «αποφεύχθηκαν διασπάσεις και μη αντιστρεπτά φαινόμενα» και παράλληλα δόθηκε χρόνος «σε όλους μας να καταλάβουμε καλύτερα τι γίνεται και πού πορευόμαστε».
Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη του Αριστείδη Μπαλτά…
- Κύριε υπουργέ, σε περίπου ένα-ενάμιση μήνα ξεκινούν τα μαθήματα. Ανοίγουν τα σχολεία. Θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία; Πόσα είναι τα κενά; Πώς θα καλυφθούν αυτά;
«Τα παραδοσιακά τεστ του υπουργείου είναι δύο ή τρία. Τα δύο βασικά είναι πώς αρχίζουν τα σχολεία και πώς γίνονται οι πανελλήνιες εξετάσεις. Όλοι οι προκάτοχοι, σύμβουλοι, όσοι έχουν σχέση με την Παιδεία, και ειδικά με το υπουργείο, λένε ότι αν περνάς αυτά τα δύο τεστ, το υπουργείο μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί. Έχουμε τώρα την πρόκληση της αρχής της χρονιάς. Κάνουμε το παν, κυριολεκτικά, για να μπορέσουν να αρχίσουν τα παιδιά τη νέα χρονιά κανονικά, χωρίς προσκόμματα. Οι δάσκαλοι στη θέση τους, τα βιβλία έτοιμα. Τέθηκε ένα θέμα με τους δασκάλους. Φαντάζομαι αυτή είναι και η αφορμή της ερώτησης. Διότι τα κενά είναι πολύ μεγάλα.
Στην αρχή νομίζαμε ότι τα κενά είναι 20.000, που είναι υπερβολικά πολύ -και οικονομικά. Υπό το κράτος αυτού του φόβου είπα κάποια πράγματα, θα τα διευκρινίσω παρακάτω αν θέλετε. Αλλά κάνοντας μια ειδική τηλεδιάσκεψη-σύσκεψη με όλους τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, ζητώντας τους να μας πουν, σχολείο το σχολείο, τι κενά υπάρχουν, η πρώτη αποτίμησή τους είναι ότι τα κενά είναι πολύ λιγότερα. Άρα, κατά πάσα πιθανότητα, οι υπάρχουσες πιστώσεις, που είναι ένα πλέγμα πιστώσεων από διαφορετικές πηγές, είναι αρκετές για να καλυφθούν τα κενά. Άρα αισιοδοξούμε. Τα βιβλία είναι σχεδόν έτοιμα».
- Η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, που είχατε αναφέρει ότι θα αρκέσει για περίπου 10.000 εκπαιδευτικούς, θα είναι αρκετή;
«Έτσι φαίνεται. Το πιθανότερο είναι να είναι αρκετό».
- Κάποια σκέψη που είχατε κάνει στο παρελθόν ότι θα προστεθούν μία ή δύο ώρες διδασκαλίας, σε περίπτωση που δεν καλύπτονταν τα κενά;
«Η ιδέα ήταν ότι, εάν όντως τα κενά είναι υπερβολικά πολλά, αφού κάνουμε όλες τις δυνατές και αδύνατες προσπάθειες και δεν μπορούν καλυφθούν αυτά τα κενά, θα ζητούσαμε κάποιου είδους προσφοράς, αλληλεγγύης και από ανθρώπους που υπηρετούν, αλλά και από ανθρώπους που ενδεχομένως δεν υπηρετούν και θα 'θελαν να βοηθήσουν. Ως προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης στο επίπεδο των σχολείων. Ήδη ξέρουμε ότι λειτουργούν τα λεγόμενα κοινωνικά φροντιστήρια. Συνάδελφοι που απολύτως αφιλοκερδώς και ανιδιοτελώς προσφέρονται να βοηθήσουν πιο αδύνατα παιδιά στις γειτονιές, ιδίως στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές. Τη θεωρούμε εξαιρετική αυτή την κίνηση. Πιστεύουμε ότι είναι κάπου εκεί η ουσία για να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση και ήθελα απλώς να αναφέρω ότι ενδεχομένως θα ζητούσαμε κάτι τέτοιο. Και δεν έχει περάσει από το μυαλό μας ότι θα ζητήσουμε υποχρεωτική προσφορά από κάποιους που δεν θα θέλανε, ότι θα τους προσθέταμε ώρες, ότι θα κάναμε πράγματα που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις».
- Οπότε η μεγαλύτερη πρόκληση για το υπουργείο μέχρι το Σεπτέμβρη...
«Είναι να ολοκληρωθεί όλη αυτή η προετοιμασία που κάνουμε, και συνεχίζουμε, ώστε πραγματικά την πρώτη μέρα της τάξης να υπάρχει δάσκαλος σε κάθε τάξη και βιβλία για τα παιδιά».
- Τώρα, αναφορικά με το πολυνομοσχέδιο. Σε τι φάση βρίσκεται;
«Κοιτάξτε, υπό μία έννοια καθυστερήσαμε. Γιατί το τελευταίο διάστημα, έπρεπε σε αυτό το πολυνομοσχέδιο να χωρέσουν και πράγματα που επίσης εκκρεμούσανε, όχι πια στην τριτοβάθμια, αλλά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Και άρα καθυστερήσαμε. Αλλά εδώ και αρκετό καιρό έχουμε επιταχύνει. Ολοκληρώσαμε από πλευράς υπουργείου το κείμενο, το στείλαμε, όπως οφείλαμε, στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής, η οποία το κοίταξε, μας έστειλε πίσω τις νομικές της παρατηρήσεις, τις ενσωματώσαμε, το ξαναστείλαμε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, γιατί πρέπει να συνοδεύει το νομοσχέδιο η έκθεση αυτή. Ελπίζουμε, σήμερα-αύριο, κυριολεκτώ, να τελειώσει η δουλειά από το Γενικό Λογιστήριο και από κει και πέρα να πάρει το δρόμο του. Δηλαδή, μέσω της Γραμματείας της Κυβέρνησης να πάει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και να οριστούν οι ημερομηνίες για την Επιτροπή αυτή και για την Ολομέλεια, ώστε τελικά να ψηφιστεί. Χρονοδιάγραμμα ακριβές για το πότε θα γίνουν αυτά, δεν μπορούμε να έχουμε αυτή τη στιγμή. Δεν μπορούμε να πούμε συγκεκριμένες ημερομηνίες, για λόγους που σχετίζονται με τον όλο προγραμματισμό της κυβέρνησης. Διότι έχουμε τη μεγάλη συζήτηση για τη συμφωνία, η οποία ελπίζουμε να ολοκληρωθεί πριν από τις 20 Αυγούστου. Άρα, το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι το νομοσχέδιο προχωράει κανονικά και θα φτάσει να ψηφιστεί πριν τελειώσει το καλοκαίρι».
- Και μία τελευταία ερώτηση σε σχέση με τις εξελίξεις στο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Πώς τις βλέπετε εσείς;
«Κοιτάξτε, όπως ξέρετε, χθες έγινε μια μακριά, δύσκολη συζήτηση. Η συζήτηση ήταν -τηρουμένων των αναλογιών- πολύ ήρεμη και πολύ πολιτισμένη. Ακούστηκαν όλες οι απόψεις και οι αποχρώσεις τους. Η περίοδος που περνάει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κρίσιμη. Το αποτέλεσμα της Κεντρικής Επιτροπής ήταν, νομίζω, το καλύτερο. Διότι δίνεται ένα διάστημα για έκτακτο συνέδριο τον Σεπτέμβριο, όπου με συστηματικό τρόπο και τη συμμετοχή όλων των μελών του κόμματος -γιατί αυτό σημαίνει έκτακτο συνέδριο- θα φτάσουμε στο να αποτιμήσουμε την τελευταία περίοδο: πού κάναμε λάθη, αν κάναμε λάθη στην πορεία της διαπραγμάτευσης, τι χάσαμε, τι κερδίσαμε -γιατί το δίλημμα ήταν εξαιρετικά βαρύ τη στιγμή της υπογραφής του πρωθυπουργού- και όλα όσα έπονται για μια παραπέρα πορεία του ΣΥΡΙΖΑ στο επόμενο διάστημα. Με αυτήν την έννοια, εγώ προσωπικά είμαι ευχαριστημένος με αυτή την Κεντρική Επιτροπή. Αποφεύχθηκαν διασπάσεις και μη αντιστρεπτά φαινόμενα και δίνεται χρόνος σε όλους μας να καταλάβουμε καλύτερα τι γίνεται και πού πορευόμαστε».
Σχετικές ετικέτες:Αριστείδης ΜπαλτάςΕκπαίδευσηεκπαιδευτικοίΕλλάδακενά εκπαιδευτικώνσχολείαυπουργείο Παιδείας
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων