13:49 | 10/9/15
Σε πλεονεκτική θέση έναντι των λοιπών περιφερειών
Σε πλεονεκτική θέση βρίσκονται τα σχολεία στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, καθώς μία ανάσα πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ελάχιστα.
Όπως ανάφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ελένη Αναστασοπούλου, οι Περιφέρειες Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση έναντι των λοιπών περιφερειών στο θέμα της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών.
Μάλιστα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει κανένα κενό σε δασκάλους και νηπιαγωγούς σε όλα τα σχολεία στον νομό Λάρισας,ενώ σε επίπεδο Περιφέρειας Θεσσαλίας υπάρχουν περί τα 85 κενά, από τα οποία τα 25 στον νομό Λάρισας και αφορούν τα μαθήματα καλλιτεχνικών και μουσικής. Ωστόσο, πρόκειται να καλυφθούν από αναπληρωτές μέσω του ΕΣΠΑ, στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Όσον αφορά την δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχουν κενά στις βασικές ειδικότητες. Βασικά, λείπουν βιολόγοι, προσλήψεις των οποίων όμως δεν έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια και οι θέσεις καλύπτονται από φυσικούς, οπότε υπάρχουν κάποια κενά σε φυσικούς.
Επίσης, και στην ειδική αγωγή υπάρχουν περίπου 100 κενά, τα οποία, όμως, όπως παρατηρεί η κ. Αναστασοπούλου θα καλυφθούν άμεσα και πάλι με αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ. Κενά εντοπίζονται, όπως και κάθε χρόνο, στις Σποράδες όπου υπάρχει έλλειψη φιλολόγων (συνολικά οκτώ κενά) τα οποία καλύπτονται σταδιακά.
Σύμφωνα με την κ. Αναστασοπούλου, φέτος ικανοποιήθηκαν όλα τα αιτήματα για ανθρώπινο δυναμικό στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και με σωστή κατανομή και ορθολογισμό έχουν ελαχιστοποιηθεί τα προβλήματα.
Ζητούμενο παραμένει για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο περιορισμός του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Τώρα, ο μέσος όρος ανέρχεται στους 27, με στόχο να φθάσουν τους 22, κάτι που, όπως σχολιάζει η διευθύντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, μπορεί να επιτευχθεί με εξορθολογισμό.
Και το θέμα της χωροταξικής κατανομής είναι υπό διερεύνηση, ώστε να είναι σαφή τα «όρια» που καταλαμβάνει κάθε σχολείο και να ξεκαθαρίσει μαθητές «ποιών» περιοχών πηγαίνουν σε «ποια» σχολεία. Πρόκειται, όμως, για μία διαδικασία που απαιτεί διάλογο, τόσο με τους γονείς, όσο και με την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και με τον Δήμο Λαρισαίων, εν προκειμένω. Όπως αναφέρει η κ. Αναστασοπούλου, το συγκεκριμένο είναι ένα χρόνιο και παθογενές πρόβλημα που χρήζει αντιμετώπισης. «Ελπίζω με την συνεργασία όλων να προχωρήσουμε ομαλά, διότι ενώ τα υφιστάμενα κτίρια επαρκούν σε κάποια σχολεία γίνεται πραγματικός "συνωστισμός" μαθητών» προσθέτει και επισημαίνει: «Η διευθέτηση του συγκεκριμένου θέματος είναι πολύ σημαντική διότι αφορά και την ασφάλεια των μαθητών και την καλή λειτουργία των σχολείων και είναι παιδαγωγικά ορθό».
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων