Όλα τα σποτ - Ο χαβαλές και το μίνιμαλ στην υπηρεσία των κομμάτων (videos) | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Όλα τα σποτ - Ο χαβαλές και το μίνιμαλ στην υπηρεσία των κομμάτων (videos)

11:32 | 10/9/15
ola-ta-spot-o-xavales-kai-to-minimal-sthn-yphresia-twn-kommatwn

Τον γύρο του διαδικτύου κάνουν τις τελευταίες μέρες τα πρώτα προεκλογικά μηνύματα των κομμάτων, ενόψει των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου - Τα μηνύματα, τα σλόγκαν, τα κοινά σημεία και οι τεχνικές των επικοινωνιακών επιτελείων 

Οι επικοινωνιακές ομάδες το έριξαν στον χαβαλέ, στον μινιμαλισμό και στα αστεία σποτάκια. Η πολιτική ιδεολογία περνάει σε δεύτερη μοίρα μιας και προκρίνεται η επίκληση στο συναίσθημα εν όψει εκλογών.

Τα ιδεολογήματα έλκονται περισσότερο από τον κεντρώο χώρο, καθώς η μνημονιακή ομπρέλα απαγορεύει πολλούς ελιγμούς για τα πέντε κόμματα που ψήφισαν το τρίτο πακέτο συμφωνίας.
Από την άλλη, και η ΛΑΕ επιστρατεύει το χιούμορ για να αποδεσμευτεί από την "σκληρή" γλώσσα του ΚΚΕ με το οποίο έχει κοινά αντικαπιταλιστικά σημεία. Ένα ΚΚΕ, που παραμένει "παραδοσιακό" και στα τηλεοπτικά του σποτ χωρίς σε αυτή την περίοδο να προβαίνει σε πολλές αλχημείες και πειραματισμούς.

Η ουσία είναι πως τα κόμματα δεν έχουν δώσει σε αυτή την προεκλογική περίοδο με σαφήνεια τις θέσεις τους, δεν έχουν αναπτύξει το "αφήγημα" τους για αυτή την εκλογική διαδικασία, αν εξαιρέσει κανείς το Κομμουνιστικό Κόμμα που όπως είπαμε παραπάνω και είναι εν πολλοίς γνωστό, δεν αλλάζει, καλώς ή κακώς, τη ρότα και τις εξαγγελίες του.

Το μίνιμαλ του ΣΥΡΙΖΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ σε αυτήν την αναμέτρηση ποντάρει στο σύνθημα "ξεμπερδεύουμε με το παλιό". Στο πλαίσιο αυτό βγάζει μπροστά πρόσωπα από διάφορες κοινωνικές ομάδες, φλερτάροντας έτσι τους αναποφάσιστους. Προκρίνεται η καθημερινή ζωή με γρήγορα και "οικονομικά" σποτ.

Η οικονομία και το "μίνιμαλ" υπερτονίζονται και στην ίδια την ανακοίνωση της Κουμουνδούρου, η οποία δηλώνει πως "αφουγκράζεται" την κοινωνία και σεβόμενη την οικονομική κρίση, κρατάει την τηλεοπτική της εκστρατεία, απλή.





"Στις 20 Σεπτέμβρη δεν ψηφίζουμε αυτόν που θα καθίσει στην καρέκλα αλλά αυτόν που στέκεται όρθιος", είναι το ένα μήνυμα, και παραπέμπει στην περίοδο των διαπραγματεύσεων.

Το "ξεμπερδεύουμε με το παλιό" έχει διπλή ανάγνωση. Αναφέρεται στο "παλαιό" κομματικό σύστημα της διαπλοκής και του πελατειακού κράτους, αλλά και στο κομμάτι του κόμματος που αποφάσισε να αποχωρήσει. Όπως και να' χει, το μήνυμα δεν έχει την ίδια δύναμη σε σχέση με το "η ελπίδα έρχεται" της περασμένης περιόδου που έδωσε πόντους στον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς παρέπεμπε ευθέως στο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης.

Στα καινούργια βίντεο του ΣΥΡΙΖΑ απουσιάζει ο Αλέξης Τσίπρας. Με αυτόν τον τρόπο "προστατεύεται" κατά κάποιο τρόπο, έναντι της κριτικής που δέχθηκε το τελευταίο διάστημα, κυρίως από το ίδιο του το κόμμα και τους αποχωρήσαντες.

Πόκερ και ιστορίες αγωνίας από τα capital controls για τη ΝΔ

Μπροστά στο σλόγκαν "να ξεμπερδεύουμε με το παλιό" του ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ ανταπαντά με δύο σποτ που παρουσιάζουν τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ με παιχνίδι πόκερ ή πείραμα σε επιστημονικό εργαστήρι



Σύντομα σποτάκια, κάτω από 30 δευτερόλεπτα και αυτά που εντάσσονται στον τομέα της "γκρίζας" διαφήμισης.

Πρόσωπα από την καθημερινότητα και ιστορίες μετά τα capital controls χρησιμοποίησε πάντως και η ΝΔ. Το "καθημερινό" διαφημιστικό σποτ της Νέας δημοκρατίας είναι γυρισμένο με την τεχνική PoV (Point of View). Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε πολιτική διαφήμιση στην Ελλάδα η συγκεκριμένη τεχνική.


Ωστόσο, δεν έλειψαν και τα απρόοπτα. Η ιστορία της Λίνας αποσύρθηκε, καθώς λεπτομέρειες του σποτ, όπως το μοντέρνο σπίτι και το υπερσύγχρονο αυτοκίνητο, εκτιμήθηκε κατόπιν εορτής πως δεν περνούσαν το σωστό μήνυμα.

Η ΝΔ επιδιώκει τη συνεργασία κάτι που δεν ισχύει για την Κουμουνδούρου, μιας και η ΝΔ είναι μέρος του "παλιού κόσμου". Το "συνεργασία, ειλικρίνεια, συνεργασία, σταθερότητα", είναι το κύριο μότο της Συγγρού άλλωστε.

Στα σποτ δεν πρωταγωνιστεί ο πρόεδρος της ΝΔ, η εικόνα του οποίου "παίζει" σε όλες τις αφίσες και τα μπάνερ. Στόχος, να μην "καεί".

Η ΛΑ.Ε. εξέπληξε τον εαυτό της

Πολλοί θα περίμεναν ένα "παλαιοκομματικό" σποτ από τη Λαϊκή Ενότητα. Παρόλα αυτά, το επιτελείο της, έκανε την έκπληξη.

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης αποφάσισε τελικά να αποτινάξει από πάνω του την εικόνα του "αυστηρού" και να διαχωρίσει το κόμμα του από το ΚΚΕ, μέσα από μια έξυπνη καμπάνια που ποντάρει στο χιούμορ.

Τα σποτ της ΛΑ.Ε. κρατούν 25 περίπου δευτερόλεπτα και φέρνουν στη θέση του πρωταγωνιστή τα ηγετικά της στελέχη, σε αντίθεση με τα βίντεο της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ.


Στο πρώτο προεκλογικό σποτ της Λαϊκής Ενότητας, που κέρδισε τις εντυπώσεις, πρωταγωνιστής είναι ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο οποίος μπαίνει σε ταξί με κατεύθυνση το... Νομισματοκοπείο, θέλοντας να διασκεδάσεις τις εντυπώσεις, μετά τα δημοσιεύματα που ήθελαν τον επικεφαλής του κόμματος, να οργανώνει σχέδιο κοπής δραχμής, εν μέσω διαπραγμάτευσης της ελληνικής κυβέρνησης με τους Ευρωπαίους εταίρους.


Με τον τρόπο αυτό η ΛΑ.Ε. καυτηριάζει τα σενάρια που ήθελαν τον Λαφαζάνη και το επιτελείο του να σχεδιάζουν να κόψουν δραχμή, τον καιρό της κορύφωσης των διαπραγματεύσεων επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και κάτω από την απειλή ενός Grexit.

Σλόγκαν, το:  "Μην ακούς τις κραυγές τους".

Παρόλα αυτά, το κόμμα παραπέμπει για τα επιχειρήματα και την εναλλακτική του, στο πρόγραμμα που έχει αναρτηθεί και στο διαδίκτυο.

Πολλοί χρήστες του ίντερνετ άλλωστε παρότι εκτίμησαν το χιούμορ, αναρωτήθηκαν σχετικά με αυτή την εναλλακτική και γιατί δεν τονίζεται στα σποτ που είδαμε τις τελευταίες ημέρες.

Ποτάμι το χιούμορ;

Το Ποτάμι επιστρατεύει το χιούμορ για να καυτηριάσει την αντιδικία για το ποιο κόμμα θα χρησιμοποιήσει τη λέξη "μπροστά".

Στο πρώτο βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα το κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη ρωτά τους πολίτες αν σε 16 ημέρες από τώρα θα επιλέξουν αν θα κυβερνήσουν την χώρα οι βαρόνοι ή οι συνιστώσες, ενώ στο δεύτερο, αν θα εκλέξουν τα παιδιά από τα πολιτικά τζάκια ή τον κομματικό σωλήνα.


Σύμφωνα, όμως, με το Ποτάμι, όλες αυτές τις επιλογές τις πληρώσαμε ακριβά τα τελευταία χρόνια για αυτό και καλεί τους ψηφοφόρους να μην κάνουν ξανά τις ίδιες επιλογές.


Στο τελευταίο, έχουμε ένα σκετσάκι.


Οι δυο πρωταγωνιστές συζητούν για τα "κατορθώματά" τους.

"Διορίζαμε τότε, χιλιάδες" λέει με νοσταλγία ο μεγαλύτερος, για να του απαντήσει ο νεότερος: "Εμείς επτά μήνες μόνο, κοίτα πόσους βολέψαμε".

"Καλός είσαι, δε λέω, αλλά θέλεις ακόμα δουλίτσα" είναι η απάντηση του μεγαλύτερου με τα δύο πρόσωπα να μαυρίζουν και να τελικά να πέφτει το σλόγκαν "ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία τους πληρώσαμε ακριβά. Τώρα Ποτάμι". Το οποίο Ποτάμι εμφανίζει τον εαυτό του σαν την "πραγματικά νέα δύναμη" και ποντάρει στο ότι δεν έχει εμπλακεί μέχρι σήμερα στην κυβέρνηση και σε υποθέσεις διαφθοράς.

Απουσιάζουν και εδώ τα στιβαρά πολιτικά και ιδεολογικά επιχειρήματα.

KKE με τη γνωστή συνταγή

"Ειπώθηκαν ψέματα, που ντράπηκαν και τα ίδια, μια και δεν ντρέπονταν τα στόματα που τα 'λεγαν" (απόσπασμα του Μενέλαου Λουντέμη από το βιβλίο του "Οδός Αβύσσου, αριθμός 0").

Το πρώτο επίσημο προεκλογικό σποτ του ΚΚΕ επικαλείται τον Μενέλαο Λουντέμη και κλείνει με το βασικό σλόγκαν του Περισσού για τις νέες εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου.

"Τους δοκίμασες...
ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟ ΚΚΕ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ".

Με αυτόν τον τρόπο σχολιάζονται δηλώσεις του Γιώργου Παπανδρέου, του Αντώνη Σαμαρά, του Αλέξη Τσίπρα αλλά και του Παναγιώτη Λαφαζάνη.

Δείτε το σποτ:


Το μήνυμα είναι απλό και ξεκάθαρο. Δοκίμασες τις "δυνάμεις του μνημονίου", δοκίμασε την εναλλακτική του Περισσού. Στις δυνάμεις του μνημονίου εντάσσεται και η ΛΑ.Ε του Π. Λαφαζάνη, καθώς όπως ανέφερε ο Δ. Κουτσούμπας στο debate, "ο δρόμος που προτείνει θα οδηγήσει σε νέα αντιλαϊκά μέτρα και μνημόνια άλλου τύπου".

Στο δεύτερο προεκλογικό σποτ, έχουμε πρόσωπα:


"Χαρούμενο" και "ζωντανό" σποτ που έρχεται σε αντίθεση με τη "ξύλινη γλώσσα", ενώ σπανίως βλέπουμε ανθρωποκεντρικά βίντεο από το ΚΚΕ. Η σκηνοθεσία είναι επίσης γρήγορη, δεν κουράζει και το μήνυμα περνάει ξεκάθαρα μέσα από νέα πρόσωπα. Εδώ, ο Περισσός στοχεύει στη νεολαία.

Οι ΑΝΕΛ συνεχίζουν να τρολάρουν

Η συνταγή γνωστή. Το τρενάκι του Αλέξη, έβαλε τον Πάνο Καμμένο στην προηγούμενη Βουλή, ανάγοντας τον σαν εγγυητή και "αναγκαίο καλό". Αυτήν τη φορά ο μικρός Αλέξης δεν οδηγεί τρενάκι, αλλά έχει σπάσει το αριστερό χέρι και με τη βοήθεια του Π. Καμμένου καλείται να μάθει να γράφει με το... δεξί. Το σποτάκι σχολιάστηκε ιδιαίτερα, ενώ πολλοί χρήστες του Διαδικτύου αναφέρθηκαν και στα υποκριτικά προσόντα του προέδρου των ΑΝΕΛ.


Το βίντεο είναι γεμάτο συμβολισμούς και διατηρεί τον ίδιο πρωταγωνιστή, τον μικρό Αλέξη. Στο τέλος του σύντομου βίντεο μια γυναίκα που βρίσκεται στο νοσοκομείο λέει: "Μικρός είναι , θα μάθει!".

Το πρόγραμμα των ΑΝΕΛ έρχεται σε δεύτερη μοίρα και προκρίνεται η λειτουργία του κόμματος σαν "δεξιός εγγυητής" για όσους δεν ήταν σίγουροι για μια "κυβέρνηση αριστεράς".

Το δεύτερο βίντεο, ήταν βγαλμένο από τα μπουζούκια.


Το ρεμπέτικο Jurassic Park που τραγουδά ο Ευ. Μεϊμαράκης στο σποτ στηλιτεύει το μότο "Η Ελλάδα Μπροστά" της Νέας Δημοκρατίας και καταλήγει: "Στις 20 Σεπτεμβρίου, τους κόβουμε τη μαγκιά". Ευθεία αναφορά στο "ξεμπερδεύουμε με το παλιό", του ΣΥΡΙΖΑ και διακωμώδηση της εικόνας του "λαϊκού" Μεϊμαράκη.

41 Χρόνια ΠΑΣΟΚ

Το βίντεο φτιάχτηκε για την 3η Σεπτεμβρίου και τα 41 χρόνια του ΠΑΣΟΚ. Είναι το τηλεοπτικό σποτ που έχουμε δει μέχρι τώρα. Το επικοινωνιακό επιτελείο φέρνει το... παρελθόν στο μέλλον και στοχεύει στο θυμικό του παραδοσιακού ψηφοφόρου προβάλλοντας μήνυμα του Ανδρέα Παπανδρέου.

Μήνυμα: "Δίνουμε το χέρι σε κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα, να αγωνιστούμε και πάλι μαζί, για μια Ελλάδα Δημοκρατική και Προοδευτική, για μια Ελλάδα Ανεξάρτητη, Σύγχρονη και Δυνατή.

Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, ΣΙΓΟΥΡΙΑ για το παρόν, ΕΛΠΙΔΑ για το μέλλον".


Το σποτ βέβαια έφερε την αντίδραση της Δήμητρας Λιάνη Παπανδρέου:

Τέλος, η Ένωση Κεντρώων που οι δημοσκοπήσεις τη φέρνουν στη Βουλή, επέλεξε να ρίξει τα φώτα της πάνω στον Βασίλη Λεβέντη.

Ο ίδιος φαίνεται να μπαίνει σε μία δημόσια υπηρεσία και να διορθώνει "τα κακώς κείμενα" τακτοποιώντας, παράλληλα, το γραφείο ενός υπαλλήλου.


Το βίντεο είναι το μεγαλύτερο σε διάρκεια από όσα έχουμε δει μέχρι τώρα και εκτός από τον πρόεδρο του κόμματος, απεικονίζει και καθημερινούς πολίτες που εμπιστεύονται τον Λεβέντη, καλώντας τον τηλεθεατή να γίνει "ένας από αυτούς".

Μη βάζετε παιδιά στα προεκλογικά σποτ λέει στα κόμματα ο Συνήγορος

"Να μην βάζουν παιδιά στα προεκλογικά σποτ προστατεύοντας την εικόνα του παιδιού κατά την προεκλογική περίοδο" ζητεί πάντως εκ νέου ο Συνήγορος του Πολίτη από τα κόμματα.

Μάλιστα προτείνει την υπογραφή διακοµµατικής συµφωνίας για να αποφεύγεται η φωτογράφηση και µαγνητοσκόπηση των πολιτικών µε παιδιά, καθώς και η εµφάνιση και συµµετοχή των παιδιών σε πολιτικά µηνύµατα, διαφηµίσεις, αφίσες, προεκλογικές οµιλίες και εκδηλώσεις.

"Πάγια αντίληψη της Αρχής είναι ότι η φροντίδα για το παιδί και τα δικαιώματά του, η οποία οφείλει μεταξύ άλλων να συγκαταλέγεται στις πολιτικές προτεραιότητες, δεν συμπίπτει με τη δημόσια χρήση της εικόνας του, η οποία θα πρέπει να οριοθετείται", τονίζει η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού σε επιστολή της προς τους επικεφαλής των κομμάτων, την οποία κοινοποίησε προς το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.

Την επιστολή απέστειλε η κ. Σπανού τον περασμένο Ιανουάριο, πριν από τις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές και την δημοσιοποίησε την 3η Σεπτεμβρίου με αφορμή την τρέχουσα προεκλογική περίοδο.

Μικρό παιδί είδαμε στο σποτ του Πάνου Καμμένου με τον Αλέξη και στου Βασίλη Λεβέντη.

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών