18:19 | 22/2/16
«Το 48% του πληθυσμού της χώρας εμποδίζεται από το υπόλοιπο 52%», δηλώνει ο συντονιστής της εκστρατείας
Τις προτάσεις τους για να βελτιώσουν την προσβασιμότητα σε δημόσιους χώρους και κτίρια διαμορφώνουν αυτό το χρονικό διάστημα μαθητές γυμνασίων και ειδικών σχολείων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ecomobility για την οικολογική μετακίνηση στις πόλεις.
Συγκεκριμένα, από τις 8 Φεβρουαρίου ομάδες εργασίας συγκροτήθηκαν σε 35 πόλεις και μέχρι τις 10 Μαρτίου θα ολοκληρώσουν τις προτάσεις τους ώστε στις 16 Απριλίου να παρουσιαστούν στην Αθήνα, στο αμφιθέατρο του υπουργείου Μεταφορών. Η καλύτερη εργασία θα φιλοξενηθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες. Από τη Θεσσαλονίκη, όπου ο θεσμός επαναλαμβάνεται για 13η χρονιά, συμμετέχουν 15 σχολεία, 12 Γυμνάσια και τρία ειδικά σχολεία, και οι σχετικές προτάσεις παρουσιάζονται σήμερα και αύριο στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.
Όπως τόνισε ο συντονιστής της πρωτοβουλίας ecomobility, Θάνος Ζαφειρόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, «το 48% του πληθυσμού της χώρας εμποδίζεται από το υπόλοιπο 52%». Την κατάσταση που επικρατεί, πρόσθεσε, μπορεί να τη διαπιστώσει ο καθένας αν πάρει ένα καροτσάκι και προσπαθήσει να μετακινηθεί σε μια πόλη, συναντώντας μπροστά του παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, κολώνες, τραπεζοκαθίσματα, κάδους απορριμμάτων που δεν έχουν αποστάσεις μεταξύ τους και οτιδήποτε άλλο. Και το θέμα δεν αφορά μόνο όσους αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα αλλά επίσης τους ηλικιωμένους, τις μητέρες με τα παιδικά καροτσάκια, όσους έχουν στα χέρια μια βαλίτσα, τους προσωρινά τραυματισμένους και πολλούς ακόμη.
Σε ό,τι αφορά την πρωτοβουλία ecomobility, σημείωσε ότι προτάσεις που προέρχονται από το χώρο των μαθητών και των νέων έχουν υλοποιηθεί στις περιπτώσεις του πεζόδρομου στην Κατερίνη, του πεζόδρομου της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και του ποδηλατόδρομου στη Θεσσαλονίκη. «Δεν χρειάζονται πάντα χρήματα. Αρκεί η φαντασία, η καλή διάθεση, μια απλή χάραξη και βέβαια σεβασμός ώστε να μην καταπατάται ο ελεύθερος χώρος» σημείωσε.
Στις προτάσεις που προέρχονται από μαθητές ειδικών σχολείων αναφέρθηκε η συντονίστρια του προγράμματος στη βόρεια Ελλάδα, Αντωνία Δαρδιώτη. «Προβλήματα έχουν διαπιστωθεί σε πολλές πόλεις, όχι σε μία» είπε και πρόσθεσε ότι παιδιά με κινητικές δυσκολίες αναφέρουν ζητήματα προσβασιμότητας ακόμη και στο σχολείο τους, όπου στην είσοδο βρίσκονται σταθμευμένα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίσουν την αυλή. «Ακόμη και τα ίδια τα κτίρια που στεγάζουν παιδιά με κινητικές δυσκολίες δεν έχουν προδιαγραφές προσβασιμότητας, όπως ασανσέρ, ειδικές σκάλες και ράμπες» είπε και τόνισε ότι στο πλαίσιο του ecomobility τα ίδια τα παιδιά προσπαθούν να βρουν λύσεις για να λύσουν προβλήματα στον ίδιο το χώρο τους. Παράλληλα έγινε γνωστό ότι στις 24 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας η δράση «άφωνοι μπροστά στο πρόβλημα», κατά την οποία μαθητές και φορείς ενός τόπου θα σταθούν μπροστά από κτίρια με προβλήματα προσβασιμότητας και θα πραγματοποιήσουν σιωπηλή διαμαρτυρία για δέκα λεπτά.
«Στόχος μας είναι οι προτάσεις των σχολείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης, μετά το πέρας των διαγωνιστικών διαδικασιών και των αξιολογήσεων να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου» είπε από την πλευρά του ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης για δράσεις παιδείας, Αναστάσιος Τελίδης. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο σχολικό δακτύλιο και τις σχετικές παρεμβάσεις γύρω από σχολικά συγκροτήματα για τη βελτίωση της προσβασιμότητας των μαθητών σε αυτά.
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδαEcomobility
Σχετικά άρθρα