Ελληνικό: Πριν αδιαφορούσαμε και τώρα τρέχουμε | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Ελληνικό: Πριν αδιαφορούσαμε και τώρα τρέχουμε

11:45 | 30/5/16
ellhniko-prin-adiaforousame-kai-twra-trexoyme

Μέσα σε ένα διάστημα 100 ημερών θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες πώλησης του Ελληνικού ώστε να εκταμιευθεί η δόση του Σεπτεμβρίου - Όλο το χρονικό της υπόθεσης

Επιταχύνονται οι εξελίξεις σε ότι αφορά στην αξιοποίηση των εγκαταστάσεων στο Ελληνικό καθώς όπως διαβεβαίωσε την Πέμπτη ο Υπουργός Οικονομικών και Ανάπτυξης Γιώργος Σταθάκης έως τα τέλη Ιουνίου το θέμα θα έχει περάσει από την Βουλή.

Η αξιοποίηση του Ελληνικού, αν και μέγιστης σημασίας καθώς είχε υπολογιστεί ότι μπορεί να φέρει αύξηση του ΑΕΠ κατά 2% και την δημιουργία άμεσα 10 χιλιάδων θέσεων εργασίας, δεν φαίνεται ότι ήταν στις προτεραιότητες της κυβέρνησης η οποία αρχικά σκόπευε να το θέσει προς συζήτηση το προσεχές φθινόπωρο.

Να σημειωθεί ωστόσο ότι στα τέλη του έτους, το Νοέμβριο, θα υπήρχε μια σοβαρή εμπλοκή αν δεν είχε προχωρήσει η μεταβίβαση. Ο επενδυτής θα μπορούσε να υπαναχωρήσει της πώλησης ακόμη και αν η καθυστέρηση προκαλούνταν από τις κωλυσιεργίες της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Αυτό που πίεσε τις καταστάσεις και η σύμβαση ιδιωτικοποίησης θα έρθει στο ελληνικό κοινοβούλιο νωρίτερα είναι ότι το Εurogroup το συμπεριέλαβε στα προαπαιτούμενα για να λάβει η χώρα την επόμενη δόση.

Όπως και αν έχει αυτό που φαίνεται να επιτυγχάνεται είναι η επιτάχυνση μίας διαδικασίας η οποία ήδη βρίσκεται πίσω στο χρονοδιάγραμμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από ένα μήνα περίπου ο εκπρόσωπος της Lamda Development – του ελληνικού βραχίονα που επενδυτικού σχήματος που θα προχωρήσει στην υλοποίηση και εκμετάλλευση της επένδυσης – ανέφερε σε παρουσίαση Θεσμικών Επενδυτών ότι θα πρέπει να επισπευσθούν οι διαδικασίες ώστε να αρχίσουν τα έργα το καλοκαίρι του 2017.

Στα πλαίσια αυτά μέχρι τις 20 Ιουνίου, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστατευτικής Πολιτικής Γ. Μουζάλας, θα έχει εκκενωθεί ο χώρος του Ελληνικού από τους μετανάστες οι οποίοι θα μεταφερθούν σε άλλες δομές.

Φυσικά όλα αυτά δεν προχωρούν χωρίς αντιδράσεις οι οποίες προέρχονται κυρίως από τους τρεις δήμους (σ.σ. Άλιμο, Γλυφάδα, Ελληνικό-Αργυρούπολη) στα όρια των οποίων απλώνεται το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού. Χαρακτηριστική είναι η ανάρτηση του δημάρχου Αλίμου, Ανδρέα Κονδίλη, στον προσωπικό του λογαριασμό στην οποία ούτε λίγο ούτε πολύ λέει σε κυβέρνηση και επενδυτές «Μολών Λαβέ».

Ουσιαστικά αυτό που ζητάει – και που δύσκολα θα πετύχει – ο δήμαρχος Αλίμου είναι η επένδυση να εγκριθεί πρώτα σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μικρότερες αντιδράσεις υπάρχουν από μεμονωμένες περιβαλλοντικές και τοπικές οργανώσεις όπως είναι η Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό, την οποία και στήριξαν στο παρελθόν στελέχη του Κυβερνώντος κόμματος.

Τα επόμενα βήματα

Λογικά το επόμενο, άμεσο, βήμα είναι ένα νέο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Επενδυτών το οποίο θα επικαιροποιεί αυτό της 14ης Νοεμβρίου του 2014 ώστε να πάει στην Βουλή προς ψήφιση – σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη μέσα στον Ιούνιο και οπωσδήποτε - πριν από την δόση του Σεπτεμβρίου. Προϋπόθεση για την καταβολή της φέρεται να είναι η υπογραφή της παράδοσης του 100% της «Ελληνικό Α.Ε.» στους ιδιώτες επενδυτές από το Ελληνικό Δημόσιο.

Επόμενο βήμα είναι η μετεγκατάσταση σε τρίτο χώρο κρατικών υπηρεσιών και φορέων που βρίσκονται διασκορπισμένες στα 6.200 του οικοπέδου. Πρόκειται για ένα αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ (400 περίπου λεωφορείων), τις κεντρικές εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που καταλαμβάνουν 270 στρέμματα, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), το ΚΤΕΟ της Περιφέρειας Αττικής (δεν λειτουργεί) και το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά (ΕΑΚΝ). Οι παραπάνω φορείς έχουν λάβει καταληκτική ημερομηνία αποχώρησης τον προσεχή Οκτώβριο.

Ένα ιδιαίτερα χρονοβόρο βήμα που θα ακολουθήσει είναι η κατάθεση των μελετών στο υπουργείο Περιβάλλοντος για να καταρτιστεί το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, όπως προβλέπεται από σχετική νομοθεσία. Αυτό στην συνέχει θα πρέπει να λάβει μορφή Προεδρικού Διατάγματος και στην συνέχεια να κατατεθεί προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Με όλα τα παραπάνω να εκκρεμούν, όσοι είναι γνώστες της ελληνικής πραγματικότητας θα θεωρηθεί άθλος η εκτίμηση των στελεχών της Lamda Development ότι θα ξεκινήσουν οι εργασίες τον Ιούνιο του 2017.

Σ’ αυτά θα πρέπει να συνεκτιμηθούν και οι ενδεχόμενες εσωκομματικές αντιδράσεις αν και η αποτελεσματικότητά τους είναι αμφίβολη όπως έδειξαν τα πρόσφατα παραδείγματα των αποκρατικοποιήσεων. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο, 21 βουλευτές είχαν καταθέσει σχετική ερώτηση στους υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος – Ενέργειας μέσω της οποίας ζητούσαν να μάθουν την θέση τους σχετικά – μεταξύ των άλλων – την θέση τους σχετικά με το τίμημα των 915 εκάτ. ευρώ που καλείται να πληρώσει η Lamda Development.

40 χρόνια αξιοποίησης του Ελληνικού

Το 1976, πριν ακριβώς από 40 χρόνια είχε παραδοθεί η οριστική μελέτη για την μεταφορά του αεροδρομίου από το Ελληνικό στα Σπάτα. Αυτή στην συνέχεια μπήκε στο συρτάρι για κάποια χρόνια – εξαιτίας και της πετρελαϊκής κρίσης – για να ξαναβγεί το 1987 και να συμπεριληφθεί στα μεγάλα έργα που σχεδίαζε η κυβέρνηση (σ.σ. έργα που δεν ξεκίνησαν ποτέ λόγω έλλειψης πόρων).

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 και καθώς το Ελληνικό δοκίμαζε τα όρια του λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης βρέθηκαν τα απαραίτητα κονδύλια στο Β και Γ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για να φθάσουμε στις 27η Μαρτίου 2001 όπου το Ελληνικό σταμάτησε να λειτουργεί ως αεροδρόμιο.

Στην αρχή το τοπίο ήταν θολό με διάφορες προτάσεις και ιδέες να πέφτουν στο τραπέζι (σ.σ. όπως αυτή που ήθελε την δημιουργία ενός ακόμη δήμου με μπλοκ που θα «μεταφέρονταν» από διάφορα σημεία της Αθήνας ώστε να ανοίξουν νέοι πνεύμονες μέσα στην πόλη).

Όταν ο Γιώργος Παπανδρέου ήρθε στην εξουσία προανήγγειλε την δημιουργία του μεγαλύτερου μητροπολιτικού πάρκου στην Ευρώπη έκτασης 6,2 εκατ. τ.μ. όμως το σχέδιο δεν πρόλαβε ούτε καν να γίνει μακέτα καθώς πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ προς αξιοποίηση.

Στο χώρο του πρώην αεροδρομίου, ο οποίος είναι τρεις φορές όσο το Μονακό, δύο φορές το μέγεθος του Hyde Park και του Central Park στην Νέα Υόρκη, η Lamda Development μαζί με τους επενδυτές από Σαουδική Αραβία και Κίνα σκοπεύει να δημιουργήσει ένα πρότυπο προορισμό τουρισμού, εκπαίδευσης και υγείας στον οποία θα υπάρχουν 35.000 θέσεις εργασίας.

Κωστής Χριστοδούλου

Πηγή: news247.gr

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών