Πανελλήνιες 2016: Οι απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά Κατεύθυνσης | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Πανελλήνιες 2016: Οι απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά Κατεύθυνσης

17:49 | 18/5/16
panellhnies-2016-oi-apanthseis-se-arxaia-kai-mathhmatika-kateuthynshs

Αναλυτικά οι απαντήσεις στα θέματα των Αρχαίων και των Μαθηματικών Κατεύθυνσης, στα οποία διαγωνίστηκαν στις Πανελλήνιες σήμερα χιλιάδες υποψήφιοι - Χωρίς εκπλήξεις και ιδιαίτερα βατά, στην πλειοψηφία τους τα ζητούμενα

Στα Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά Κατεύθυνσης εξετάστηκαν σήμερα Τετάρτη, οι υποψήφιοι μαθητές στις Πανελλήνιες.

Βατά και χωρίς εκπλήξεις χαρακτηρίζονται σε γενικές γραμμές τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ ανάλογες είναι και οι παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών για τα θέματα των Μαθηματικών, με εξαίρεση το Δ' θέμα που για μία ακόμη χρονιά απευθύνονταν σε ιδιαίτερα δυνατούς λύτες. "Και το θέμα Γ4 που αφορούσε στο διαφορικό λογισμό, θεωρείται παγίδα για το μέσο όρο των μαθητών", σχολιάζουν εκπαιδευτικοί από το φροντιστήριο "Θεσμός".

Σύμφωνα με τα φροντιστήρια "Στόχος" τα θέματα στα Αρχαία ήταν κατανοητά, χωρίς ασάφειες στα ερωτήματα, αλλά και δυσκολίες στο αδίδακτο κείμενο.

Συγκεκριμένα, στο διδαγμένο κείμενο, τα ζητούμενα ήταν από την τρίτη και τέταρτη ενότητα των "Ηθικών Νικομαχείων", καθώς φέτος είναι το επετειακό έτος του Αριστοτέλη. Οι ερμηνευτικές και λεξιλογικές ασκήσεις ήταν αρκετά εύκολες, ενώ η ερώτηση εισαγωγής ήταν ανάπτυξης.

Την ίδια στιγμή, το αδίδακτο κείμενο ήταν απόσπασμα από τον "Ευθύδημο" του Πλάτωνα. Τα γραμματικά ζητούμενα κάλυψαν μεγάλη έκταση της γραμματικής, χωρίς ωστόσο παγίδες. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτήθηκε στην ανάλυση της υποθετικής μετοχής.

Αναλυτικά το σχόλιο των εκπαιδευτικών: "Το αδίδακτο κείμενο ήταν απόσπασμα από το έργο του Πλάτωνα «Ευθύδημος», στο οποίο εξετάζεται η σχέση που έχει η τέχνη των ρητόρων με την τέχνη των μάγων. Το κείμενο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες μεταφραστικές δυσκολίες εκτός από τις λέξεις «ἔχεών τε καὶ φαλαγγίων» που σημαίνουν «φίδια και δηλητηριώδεις αράχνες» και δεν επισημάνθηκε στους υποψηφίους. 

Η γραμματική δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες, καλύπτει ευρύ φάσμα της ύλης(ρηματικό και ονοματικό) και δεν προξενεί ανησυχία στους μαθητές που έχουν μελετήσει μεθοδικά και συστηματικά στη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης οι συντακτικές παρατηρήσεις ήταν απλές χωρίς καμία ιδιαίτερη δυσκολία. Ως προς το κομμάτι του διδαγμένου των αρχαίων ελληνικών ( Γνωστό κείμενο – Φιλοσοφία) ήταν για επαρκώς προετοιμασμένους μαθητές, καθώς τα ερμηνευτικά σχόλια αφορούσαν ευρύ φάσμα του γνωστικού αντικειμένου και συνολική εποπτεία της Αριστοτελικής σκέψης. Οι ενότητες 3 και 4 των Ηθικών Νικομαχείων πρώτη φορά ετέθησαν προς εξέταση. Η ερώτηση της εισαγωγής είχε τεθεί ξανά το 2009. Τέλος, στη λεξιλογική άσκηση, αξιοσημείωτο είναι ότι έθεσαν πέντε λέξεις της , σε αντίθεση με τις δέκα που ζητούσαν κάθε προηγούμενη χρονιά".

Αύριο Πέμπτη, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ που εξετάζονται με το νέο σύστημα και οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ της ομάδας Α' του παλιού συστήματος θα εξεταστούν στο μάθημα των Μαθηματικών.

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ




Πηγή: news247.gr

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών