Ξεκινά η μάχη της Δεύτερης αξιολόγησης | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Ξεκινά η μάχη της Δεύτερης αξιολόγησης

22:00 | 24/8/16

Από Δευτέρα τα σπουδαία για τη δεύτερη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος που κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη εβδομάδα, με τη συνάντηση Τσακαλώτου, Σταθάκη με τον Επίτροπο Πιερ Μοσκοβισί

Ξεκινά την Δευτέρα 29 του μήνα η μάχη για την δεύτερη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος με πρεμιέρα την συνάντηση που θα έχουν οι υπουργοί οικονομικών κ. Ευκλείδης Τσκαλώτος και ανάπτυξης κ. Γιώργος Σταθάκης με τον επίτροπο αρμόδιο για τα οικονομικά κ. Πιέρ Μοσκοβισί.

Προαπαιτούμενα και χρέος θα εξεταστούν την ίδια μέρα σε δύο διαφορετικές συναντήσεις σηματοδοτώντας την έναρξη της επόμενης φάσης της αξιολόγησης. Οι κκ Τσακαλώτος και Σταθάκης θα ανοίξουν τα χαρτιά τους στην συνάντηση με τον κ. Μοσκοβισί.
 

-->AdTech Ad
Παράλληλα στο Euro working group που θα συνεδριάσει την ίδια ημέρα ,υπάρχει η φιλοδοξία να γίνει μια πρώτη συζήτηση και για τα μέτρα που θα ληφθούν άμεσα, για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους.

Η αντίστροφή μέτρηση για την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα θα ξεκινήσει το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου ,μετά το Eurogroup της 9ης Σεπτεμβρίου , όπου οι υπουργοί οικονομικών της Ευρωζώνης θα δώσουν τις τελικές εντολές για την κάθοδο των θεσμών στην Αθήνα στις 17 ή 18 του του επόμενου μήνα.

Ωστόσο ο όγκος δουλειάς είναι μεγάλος, και ο χρόνος λίγος παρά την αισιοδοξία που εκφράζουν Κυβερνητικά στελέχη ότι η δεύτερη αξιολόγηση θα είναι "πιο εύκολη".

Η αξιολόγηση ως γνωστό θα εξελιχθεί σε δύο στάδια Στο πρώτο θα πρέπει η ελληνική πλευρά να ολοκληρώσει μέχρι και τον Οκτώβριο, τα 15 συμφωνημένα προαπαιτούμενα μέτρα και να πάρει τα 2,8 δις ευρώ συμπληρώνοντας το ποσό των 10,3 δις ευρώ που εγκρίθηκε για την Ελλάδα τον περασμένο Μάιο.

Αμέσως μετά θα περάσουμε στην δεύτερη αξιολόγηση η οποία με βάση το αναθεωρημένο μνημόνιο περιλαμβάνει 56 κύριες κα δευτερεύουσες δράσεις που θα πρέπει να ολοκληρωθούν νομοθετικά μέχρι και το τέλος Δεκεμβρίου και να υλοποιηθούν σταδιακά μέχρι και το τρίτο τρίμηνο του 2017 δηλαδή ένα χρόνο μετά .

Κεντρικό ρόλο και στην δεύτερη αξιολόγηση θα έχουν τα δημοσιονομικά αφού πάνω στα μέτρα που ψήφισε και έχει ξεκινήσει να υιοθετεί από τον Ιούνιο το οικονομικό επιτελείο βασίζονται και οι δημοσιονομικοί στόχοι που θα φτάσουν στο πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% του ΑΕΠ στο τέλος του 2018 .

 Πάντως η αρχή αναμένεται και πάλι δύσκολη καθώς η καθυστέρηση της πρώτης αξιολόγησης έχει καθυστερήσει με την σειρά της και μια σειρά από τα μέτρα που είχαν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν στο 2ο τρίμηνο του χρόνου τα οποία εκ των πραγμάτων θα πρέπει να ολοκληρωθούν κατά την πρώτη φάση της αξιολόγησης .

Τα 15 προαπαιτούμενα για την δόση των 2,8 δις ευρώ

Η πρώτη αυτή φάση αναμένεται να ξεκινήσει κοντά στις 20 Σεπτεμβρίου με την έλευση των εκ προσώπων των θεσμών στην Αθήνα . θα έχει δε ως αντικείμενο τα 15 προαπαιτούμενα

Τα μέτρα αυτά της πρώτης φάσης αφορούν
1. Την κατάργηση των ελάχιστων εισφορών που ισχύουν για τα τουριστικά καταλύματα
2. Την κατάργηση όλων των εξαιρέσεων που επιτρέπουν χαμηλότερες εισφορές για τον κλάδο υγείας.
3. Την αναθεώρηση -προς τα κάτω- της έκπτωσης για την καταβολή του κατ' αποκοπή ποσού για την αναγνώριση των πλασματικών περιόδων ασφάλισης
4. Την αναθεώρηση -και μέσω ανεξάρτητου συμβούλου- των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών και του ΤΧΣ. Η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει αλλά δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα τέλη Φεβρουαρίου
5. Τη μεταρρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου (πρόγραμμα αποδέσμευσης φυσικού αερίου, βελτίωση συνθηκών πρόσβασης, αύξηση ποσοτήτων κ.λπ.). Η σχετική νομοθεσία αναμένεται .
6. Τροποποίηση της νομοθεσίας για το ΕΤΜΕΑΡ, αλλά και της δομής του λογαριασμού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Και σε αυτό το θέμα η σχετική νομοθεσία αναμένεται
7. Την πώληση του 20% του ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή . Το υπουργείο Περιβάλλοντος θα πρέπει να αποδείξει ότι έχει ολοκληρώσει την αποκόλληση της εταιρίας από την ΔΕΗ και είναι έτοιμο να ξεκινήσει το διαγωνισμό ο οποίος θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι και τον Οκτώβριο.
8. Εξουσιοδότηση από τη γενική συνέλευση της ΔΕΗ του management για τροποποίηση των τιμολογίων. Ε΄δω
9. Μέσα στον Ιούνιο θα συμφωνηθούν οι υποψηφιότητες για το εποπτικό συμβούλιο του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα επιλέξει το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου. Από πλευράς των θεσμών έχουν ήδη προταθεί δύο μέλη (ένας Ισπανός και ένας Γάλλος) αλλά υπάρχει εκκρεμότητα με τις τις υποψηφιότητες που προτείνει η Ελληνική πλευρά αφού για κάποια άτομα δεν υπάρχει η αποδοχή των θεσμών .
10. Θα συσταθεί η ΕΔΗΣ ΑΕ και μεταφερθεί στο νέο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων μια «ομάδα ΔΕΚΟ» η οποία θα συμφωνηθεί με τους θεσμούς. Δεν έχει συσταθεί ακόμη η Εταιρία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ ΑΕ) ενώ η μεταφορά των συγκοινωνιακών φορέων του Λεκανοπεδίου της Αττικής αντιμετωπίζει ακόμη αντιδράσεις
11. Έγκριση από τη Βουλή της συμφωνίας για το Ελληνικό μέσα στον Ιούνιο. Οι διαδικασίες για την σύνταξη της τελικής σύμβαση έχουν προχωρήσει αλλά η σύμβαση δεν αναμένεται να εγκριθεί από την Βουλή πριν τον Οκτώβριο
12.Νέα νομοθεσία για την ενίσχυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Υπήρξαν κάποια άρθρα στα νομοσχέδια για τα προαπαιτούμενα της πρώτης δόσης , αλλά χρειάζεται δευτερεύουσα νομοθεσία .
13. Το ΤΑΙΠΕΔ θα ξεκινήσει τη διαδικασία για την παραχώρηση (για 35 έτη) της Εγνατίας και τριών κάθετων αξόνων. Και αυτό το project είναι στην φάση της προετοιμασίας από το ΤΑΙΠΕΔ
14. Παροχή πόρων (και προσλήψεις) για την ορθή λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Εσόδων. Έχουν γίνει κινήσεις για την αλλαγή της διοικητικής δομής της ΓΓΔΕ αλλά δεν έχουν ληφθεί ακόμη τελικές αποφάσεις για την οργανική σύνθεση της Νέας Ανεξάρτητης Αρχής Εσόδων
15. Επιλογή του διοικητικού συμβουλίου της Ανεξάρτητης Αρχής Εσόδων. Θα πρέπει να προηγηθεί η νέα διοικητική δομή .

Η δεύτερη αξιολόγηση

Η ολοκλήρωση αυτού του πρώτου καταλόγου προαπαιτούμενων θα πρέπει να ολοκληρωθεί ως το τέλος Οκτωβρίου . Αν καθυστερήσει η δόση των 2,8 δις ευρώ δεν θα χαθεί μεν αλλά θα συνδεθεί με το επόμενο πακέτο προαπαιτούμενων που αφορά πλέον την δεύτερη αξιολόγηση του προγράμματος.
 Ένα μακρύ και δύσκολο κατάλογο 56 μέτρων και δράσεων που εκτείνονται χρονικά από το δεύτερο τρίμηνο του 2016 που είναι πλέον παρελθόν μέχρι και τρίτο τρίμηνο του 2017

 Ειδικότερα για το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου είχαν προγραμματιστεί μια σειρά από μέτρα πολλά από τα οποία βρίσκονται σε καθυστέρηση λόγω της παρατεταμένης διάρκειας της αξιολόγησης . Συγκεκριμένα ήταν προγραμματισμένα :

1 Η νομοθέτηση της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής 2017-2020 (τέλη Μαΐου 2016). Το ΜΠΔΣ καθυστερεί λόγω του θέματος που έχει εγείρει η Ελληνική πλευρά για μείωση των στόχων για τα πρωτογενή πλεονάσματα από το 2019 και μετά κάτω από το στόχο του 3,5% του ΑΕΠ που προβλέπει το πρόγραμμα .
2 Η. δημοσίευση ανανεωμένης λίστας με τους μεγάλους οφειλέτες φόρων (Μάιος 2016). Η λίστα ανακοινώθηκε τον Ιούνιο .
3.Διαχείριση δημοσιονομικών. Παρουσίαση ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου δράσης προκειμένου να υπάρξει συμμόρφωση με την Οδηγία για τις Καθυστερήσεις Πληρωμών. Το θέμα εκκρεμεί .
4.Κοινωνική ασφάλιση. Έναρξη της σταδιακής εφαρμογής του σχεδίου για το εγγυημένο ελάχιστο εισόδημα. Και αυτ το θέμα βρίσκεται σε επίπεδο προετοιμασίας
5. Τροποποίηση του νομικού πλαισίου για εξωδικαστική διευθέτηση με λεπτομερείς προβλέψεις (τέλη Ιουνίου 2016). Το μέτρο που αφορά στην ουσία την αναθεώρηση του νόμου Δένδια για τα δάνεια των επιχειρήσεων έχει παραπεμφθεί για τον Σεπτέμβριο
6. Διαχείριση τραπεζών. Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ολοκληρώνει την επανεξέταση των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών (τέλη Ιουνίου 2016). Η διαδικασία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη .
7. Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Ολοκλήρωση του ενοποιημένου σχεδίου εφαρμογής για Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση με ειδικούς στόχους για το 2016/17 και το 2017/18. Έναρξη δύο μικρής εμβέλειας πιλοτικών προγραμμάτων μαθητείας για το 2016/17. Ανάπτυξη, υιοθέτηση του πλαισίου για μία σειρά μεγάλων συνεργασιών σε επίπεδο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για τη στήριξη εργοδοτών ούτως ώστε να προσφέρουν κενές θέσεις μάθησης με βάση την εργασία και να διασφαλίσουν μια βιώσιμη επέκταση μαθημάτων για τα ακαδημαϊκά έτη 2016-17 και 2017-18. Το σχέδιο βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας
8. Η σύσταση της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ για μη συνταγογραφούμενα φαρμακευτικά προϊόντα θα τεθεί πλήρως σε εφαρμογή. Το μέτρο δεν έχει ακόμη νομοθετηθεί
9. . Κλειστά επαγγέλματα: να συμφωνηθεί με τους θεσμούς ένας οδικός χάρτης για την απελευθέρωση των «προστατευμένων» δραστηριοτήτων των μηχανικών (Μάιος 2016). Ούτε και αυτό το μέτρο έχει προχωρήσει
10 Υιοθέτηση της προβλεπόμενης νομοθεσίας με βάση τον οδικό χάρτη μεταρρύθμισης των επενδυτικών αδειών σε τρεις τομείς. Το σχετικό νομοσχέδιο βρίσκεται ακόμη σε φάση διαβούλευσης
11. Υιοθέτηση νομοθεσίας των one-stop shops για επιχειρήσεις. Το έργο είναι σε φάση προετοιμασίας
12.. Υιοθέτηση των μέτρων που απομένουν και τα οποία κρίνονται αναγκαία για την ολοκληρωτική εφαρμογή των επιλεκτικών μεταρρυθμίσεων σε ανταγωνισμό, επενδυτικές άδειες και διοικητικά βάρη που εντοπίστηκαν στον πρώτο γύροτης εκ των υστέρων αξιολόγησης των επιπτώσεων.
13. Επανεξέταση του προγράμματος έκλυσης αερίων, βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης για εναλλακτικούς προμηθευτές και ουσιαστική αύξηση των διαθέσιμων ποσοτήτων.
14. Στο πλαίσιο της υιοθέτησης του μοντέλου-στόχου της Ε.Ε. για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία του υψηλού επιπέδου σχεδιασμού αγοράς που υπάρχει στο μοντέλο στόχο της Ε.Ε. για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
15. Συμφωνία για το Εποπτικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων και ολοκλήρωση των εσωτερικών ρυθμίσεων με βάση το Σχέδιο Δράσης του Δεκεμβρίου του 2015. Πολλά δευετερεύοντα μέτρα εκκρεμούν
16.Ιδιωτικοποίηση. Επικύρωση στη Βουλή της Συμφωνίας Αγοράς Μετοχών για το Ελληνικό.
17. Έκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή της μεταρρυθμισμένης λειτουργίας του σχεδίου αξιολόγησης των στελεχών του δημοσίου . Εκκερμεί
18. Ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων ώστε να εναρμονιστούν με τα μισθολόγια της κεντρικής διοίκησης . Το θέμα έχει παραπεμφθεί για τον Σεπτέμβριο με υποσχέσει εκ μέρους του υπουργείου Αμυνας για παρουσίαση ισοδύναμων μέτρων
19. Υιοθέτηση νομοθεσίας για εισαγωγή νέου μόνιμου σχεδίου κινητικότητας. Εκκρεμμύν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις
20. Στον αναθεωρημένο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, υιοθέτηση των βασικών Προεδρικών Διαταγμάτων που απαιτούνται από τις μεταβατικές διατάξεις του Νόμου 4335/2015 για τον καθορισμό της αξίας της ακίνητης περιουσίας που έχει κατασχεθεί με βάση την αξία της αγοράς και την πρώτη προσφερόμενη τιμή για τη δημοπρασία (Μάιος-Ιούνιος 2016).
21. Τροποποίηση και εφαρμογή του νομικού πλαισίου για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων σε βασικά ζητήματα. Το σχετικό σχέδιο νόμου έχει συζητηθεί αλλά δεν έχει ψηφιστεί από την Βουλή

ΤΡΙΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2016

Το πρόγραμμα του τρίτου τριμήνου ανά θεματική ενότητα περιλαμβάνει
Ι. Πετυχαίνοντας βιώσιμα δημοσιονομικά
22. Υπηρεσία Εσόδων. Υιοθέτηση μέτρων για παροχή επαρκών πόρων ώστε να επιτραπεί η αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας.
23. Υπηρεσία Εσόδων. Διορισμό Διοικητικών Συμβουλίων στην Ανεξάρτητη αρχή εσόδων
ΙΙ. Διαρθρωτικές Πολιτικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης
24. Αγορά Εργασίας. Υιοθέτηση ενοποιημένου σχεδίου δράσης για την πάταξη της αδήλωτης εργασίας.
25.Ενέργεια. Η ΔΕΗ ανοίγει τον διαγωνισμό για την πώληση τουλάχιστον του 20% της ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή ο οποίος θα ανακηρυχθεί μέσα στον Οκτώβριο του 2016
Ι. Πετυχαίνοντας βιώσιμα δημοσιονομικά
26. Τελωνεία. Ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης των τελωνείων.
ΙΙ. Διαρθρωτικές πολιτικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης
27. Αγορά Εργασίας. Εναρμόνιση των πλαισίων μαζικών απολύσεων και βιομηχανικής δράσης και συλλογικές συμβάσεις με τις καλύτερες πρακτικές της Ε.Ε. 29.Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Να προωθηθούν μία σειρά από προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που θα λειτουργούν ως διαμεσολαβητικές δομές, ώστε να στηριχθούν οι εργοδότες να προσφέρουν θέσεις πρακτικής και να διασφαλιστεί η βιώσιμη επέκταση των προγραμμάτων μαθητείας για τα ακαδημαϊκά έτη 2016-17 και 2017-18.
30. Κτηματολόγιο. Να εφαρμοστεί το νέο νομικό πλαίσιο για τα κτηματολογικά γραφεία σε όλη την επικράτεια.
31. Ενέργεια. Να προωθηθεί ο πρώτος διαγωνισμός υπό τον μηχανισμό NOME στην ελληνική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος.
32. Εταιρείες ύδρευσης. Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων θα οριστικοποιήσει, με τη στήριξη τεχνικής βοήθειας, τους κανόνες τιμολογιακής πολιτικής για τις υπηρεσίες ύδρευσης.
 33. Μεταφορές και Logistics. Εφαρμογή του νόμου για την εφοδιαστική (logistics). 34.Ιδιωτικοποιήσεις. Να μεταφερθεί στο νέο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων μία δεύτερη ομάδα κρατικών ελεγχόμενων επιχειρήσεων, η οποία θα συμφωνηθεί από κοινού με τους θεσμούς, μετά την οριστικοποίηση ενός μηχανισμού συντονισμού Ταμείου- κυβέρνησης.
35. Ιδιωτικοποιήσεις. Το ΤΑΙΠΕΔ θα αποτιμήσει τα στοιχεία ενεργητικού των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμένων και θα μεταβιβάσει στο νέο Ταμείο εκείνα που δεν σχεδιάζει να αναπτύξει.
36. Ιδιωτικοποιήσεις. Να γίνουν τα κατάλληλα βήματα και να υιοθετηθεί νομοθεσία, εάν χρειαστεί, για την ενίσχυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σε ευθυγράμμιση με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των εμπλεκόμενων μερών και των ειδικών.
37. Ιδιωτικοποιήσεις. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων τους εσωτερικούς κανονισμούς και τους απαιτούμενους νόμους για να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητά της. 38. Ιδιωτικοποιήσεις. Να ολοκληρωθεί η επιλογή του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου.
39. Ιδιωτικοποιήσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων θα συσταθεί σε σώμα.
40. Ιδιωτικοποιήσεις. Να συμφωνηθεί η διαδικασία, βάσει της οποίας θα καθοριστεί η εξαίρεση των εναπομεινάντων χαρτοφυλακίων ακινήτων και κρατικά ελεγχόμενων επιχειρήσεων, που δεν θα μεταφερθούν στο Ταμείο.

ΤΕΤΑΡΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2016

I. Πετυχαίνοντας βιώσιμα δημοσιονομικά
41. Κοινωνική ασφάλιση. Να νομοθετηθούν οι μεταρρυθμίσεις για τα κοινωνικά επιδόματα ώστε να υπάρξουν οι κατάλληλες εξοικονομήσεις.
 ΙΙ. Διασφαλίζοντας τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα
42. Διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων. Να τροποποιηθεί ο πτωχευτικός νόμος, σε ευθυγράμμιση με τη συμφωνηθείσα πρόταση.
ΙΙΙ. Διαρθρωτικές πολιτικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης
43. Αγορές προϊόντων. Συστάσεις της Εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ ΙΙΙ: Η κυβέρνηση θα υιοθετήσει νομοθεσία για να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα, που έχουν προσδιοριστεί, στους εναπομείναντες κλάδους.
44. Μεταφορές και Logistics. Θα ετοιμαστεί μία ολοκληρωμένη επαναξιολόγηση των επιδοτήσεων για όλους τους τρόπους μεταφοράς.
 45.Ιδιωτικοποιήσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων οριστικοποιεί εκκρεμή ζητήματα εσωτερικής ρύθμισης.
46.Ιδιωτικοποιήσεις. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων ορίζει τα συμβούλια των θυγατρικών του
47. Ιδιωτικοποιήσεις. Να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση/ κατανομή ενεργητικού συγκεκριμένων τάξεων ενεργητικού, που θα προσδιοριστούν από την τεχνική βοήθεια.
ΙV. Σύγχρονο Κράτος και Δημόσια Διοίκηση
48.Δικαιοσύνη. Να υιοθετηθεί Προεδρικό Διάταγμα που θα ορίζει το σύστημα ηλεκτρικών μητρώων (edockets) για ηλεκτρονικές δημοπρασίες.
49. Ανεξάρτητες Αρχές. Να υιοθετηθεί νομοθεσία για την ενίσχυση της θεσμικής, οικονομικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
50. Ανεξάρτητες Αρχές. Να τροποποιηθεί η όποια πρωτογενής και δευτερογενής νομοθεσία για να αντιμετωπιστούν ζητήματα, που αφορούν σύγκρουση συμφερόντων των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της στελέχωσης του εσωτερικού νομικού γραφείου της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2017

Ι. Πετυχαίνοντας βιώσιμα δημοσιονομικά
51. Μεταρρύθμιση της φορολογικής πολιτικής. Απλοποίηση του καθεστώτος φόρου εισοδήματος. Αναθεώρηση του νόμου εταιρικής φορολόγησης στo ΙΤC. Ανάπτυξη οχημάτων συλλογικών επενδύσεων. Αναθεώρηση της φορολογικής νομοθεσίας που έρχεται σε σύγκρουση με το ITC. Αναθεώρηση του TCP για συνεργασία στους οικονομικούς ελέγχους. Αναθεώρηση της επέκτασης των φορολογικών πιστοποιητικών. Μεταρρύθμιση του ΚΕΔΕ. Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για την είσπραξη του φόρου επί εισοδήματος, που παράγεται από offshore χαρτοφυλάκιο.
52. Διαχείριση Εσόδων. Να καταστεί η αυτόνομη υπηρεσία διαχείρισης εσόδων πλήρως λειτουργική.
53.Κοινωνική ασφάλιση. Πλήρης ανάπτυξη του σχήματος εγγυημένου ελάχιστου εισοδήματος σε εθνικό επίπεδο.
ΙΙ. Διαρθρωτικές πολιτικές για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης
54.Αγορά Εργασίας. Εξορθολογισμός της εργασιακής νομοθεσίας μέσω κωδικοποίησης σε Κώδικα Εργατικού Δικαίου.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2017

Πετυχαίνοντας βιώσιμα δημοσιονομικά
55.Μεταρρύθμιση της φορολογικής πολιτικής. Να ευθυγραμμιστούν οι αντικειμενικές αξίες ακινήτων με τις τιμές της αγοράς μετά από σχετική πρόταση της ελληνικής Κυβέρνησης και του υπουργείου οικονομικών

ΤΡΙΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2017

Πετυχαίνοντας βιώσιμα δημοσιονομικά
 56. Δράσεις κατά του λαθρεμπορίου. Να εξασφαλιστεί ότι οι ειδικοί ανιχνευτές στους τρεις κύριους διεθνείς λιμένες είναι πλήρως λειτουργικοί.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών