21:10 | 27/9/16
Ζητά από τις εταιρείες να γνωστοποιήσουν το ακριβές ποσό αποζημίωσης που προτίθενται να καταβάλουν
Εξώδικη διαμαρτυρία στις εταιρείες-επισήμους διανομείς του ομίλου Volkswagen στην Ελλάδα «KΟSMOCAR», «TEXNOKAΡ»
και «ΒΙΑΜAΡ», έστειλε η Ένωση Καταναλωτών «Η ποιότητα της Ζωής» (ΕΚΠΟΙΖΩ), καλώντας τις να γνωστοποιήσουν εγγράφως και άμεσα, τις ενέργειες στις οποίες θα προβούν προς αποκατάσταση του προβλήματος που προκλήθηκε στους καταναλωτές, πριν από περίπου ένα χρόνο «από τις παράνομες και ανήθικες πράξεις της κατασκευάστριας εταιρίας», σχετικά με το σκάνδαλο με τα «πειραγμένα» λογισμικά.
και «ΒΙΑΜAΡ», έστειλε η Ένωση Καταναλωτών «Η ποιότητα της Ζωής» (ΕΚΠΟΙΖΩ), καλώντας τις να γνωστοποιήσουν εγγράφως και άμεσα, τις ενέργειες στις οποίες θα προβούν προς αποκατάσταση του προβλήματος που προκλήθηκε στους καταναλωτές, πριν από περίπου ένα χρόνο «από τις παράνομες και ανήθικες πράξεις της κατασκευάστριας εταιρίας», σχετικά με το σκάνδαλο με τα «πειραγμένα» λογισμικά.
Επίσης, ζητάει από τις εταιρείες να γνωστοποιήσουν το ακριβές ποσό αποζημίωσης που προτίθενται να καταβάλουν στους καταναλωτές και τέλος να προβούν άμεσα σε επέκταση της εγγύησης, για τουλάχιστον 10 έτη, από την αποκατάσταση του προβλήματος.
Επίσης, κάλεσε τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας, Μεταφορών και Περιβάλλοντος να ενεργήσουν άμεσα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.
Όπως γνωστοποιεί η ΕΚΠΟΙΖΩ, η εταιρεία «KOSMOCAR» απάντησε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τη δωρεάν αποκατάσταση των αυτοκινήτων, αρνούμενη όμως ευθύνες για την εξαπάτηση των καταναλωτών και για αποζημίωση του κάθε αγοραστή. Η εταιρεία «ΒΙΑΜΑΡ» δήλωσε ότι δεν είναι πλέον αντιπρόσωπος της Volkswagen και δεν εμπλέκεται στην υπόθεση, ενώ η εταιρεία «ΤΕΧΝΟΚΑΡ» δεν έχει ακόμα ανταποκριθεί.
Παράλληλα, η οργάνωση των καταναλωτών αναφέρει, ότι «στη συνάντηση ευρωπαϊκών οργανώσεων καταναλωτών με μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 8/9/2016, όπου συμμετείχαν εκπρόσωποί της, η αρμόδια Ευρωπαία επίτροπος για ζητήματα Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας φύλων, Vera Jourova, έκανε λόγο ρητά, για εξαπάτηση των καταναλωτών, ενώ δήλωσε ότι θα πρέπει να υπάρξουν συνέπειες για την εταιρεία. Επίκειται δε, στις 6/10/2016 και συνάντηση της επιτρόπου με εκπροσώπους της Volkswagen».
Στο μεταξύ, εκπρόσωποι της ΕΚΠΟΙΖΩ πρόκειται να λάβουν μέρος αύριο, σε συνέδριο του BEUC (Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών), με θέμα το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων και τους ελέγχους των οχημάτων, με σκοπό να χαραχθούν κοινές στρατηγικές και δράσεις από όλες τις οργανώσεις καταναλωτών των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για το λόγο αυτό, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ «οι καταναλωτές που πρόκειται να παραδώσουν τα οχήματά τους για επισκευή, θα πρέπει να μην αποδεχτούν οποιαδήποτε πρόταση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τα δικαιώματά τους από τη νομοθεσία».
Υπενθυμίζεται στην ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ ότι «πριν από έναν περίπου χρόνο ξέσπασε το σκάνδαλο με την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία είχε θέσει σε κυκλοφορία εκατοντάδες χιλιάδες πετρελαιοκίνητα
αυτοκίνητα παγκοσμίως με “πειραγμένο” λογισμικό, το οποίο παρουσίαζε τις εκπομπές ρύπων σε χαμηλότερα επίπεδα από τα πραγματικά. Στην Ελλάδα, τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα υπολογίζονται σε τουλάχιστον 21.000 και είναι μάρκας Volkswagen, Audi, Seat και Skoda. Πρόκειται για μία ενέργεια που συνιστά προφανή εξαπάτηση των καταναλωτών, παραβιάζει Οδηγίες της ΕΕ για το δίκαιο προστασίας καταναλωτή και εγείρει, πέραν των αξιώσεων αποζημίωσης και αποκατάστασης των οχημάτων και σοβαρό ηθικό ζήτημα απέναντι στους χιλιάδες Έλληνες αγοραστές».
Σχετικές ετικέτες:αποζημιώσειςΕΚΠΟΙΖΩΕλλάδαVolkswagen
Σχετικά άρθρα