10:17 | 28/10/16
Πώς προχωρά η διείσδυση της κινεζικής εταιρείας στην Ελλάδα και τι πραγματικά ισχύει με το άνοιγμα της Amazon
Υψηλές προσδοκίες έχουν δημιουργηθεί στην ελληνική αγορά από δημοσιεύματα του Τύπου που θέλουνπολυεθνικούς κολοσσούς να στρέφουν την προσοχή τους στη χώρα της «Φαιδράς Πορτοκαλέας» αναζητώντας επενδυτικές ευκαιρίες. Μετά την πρόσφατη επίσκεψη κλιμακίου στελεχών της Alibaba και των συναντήσεων που είχαν με την κυβέρνηση καθώς και με Έλληνες επιχειρηματίες, το δεύτερο ηχηρό όνομα που έχει εμπλακεί σε πρόσφατη φημολογία είναι αυτό της Amazon.
Σε δηλώσεις του στο fortunegreece.com ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, διαψεύδει δημοσιεύματα που θέλουν την Amazon να έχει κάνει ήδη επεκτατικές κινήσεις στην ελληνική αγορά. Όπως διευκρινίζει ο ίδιος, πριν από λίγες ημέρες εκφράστηκε πράγματι από το επιμελητήριο η επιθυμία συνεργασίας με την Amazon, ωστόσο οι όποιες συζητήσεις είναι ακόμη σε θεωρητικό επίπεδο και δεν έχει γίνει καμία επίσημη κρούση στον πολυεθνικό κολοσσό. «Δεν έχουμε μιλήσει ακόμη μαζί τους. Εκφράσαμε την επιθυμία συνεργασίας και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία κατάρτισης του σχετικού business plan. Οποιαδήποτε κίνησή μας προγραμματίζεται για τις αρχές του επόμενου χρόνου».
Από την πλευρά του ο Γιώργος Φλωράς, μέλος τους Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητήριο Αθηνών, εκφράζει την επιφύλαξή του για τον ερχομό της Amazon, με το επιχείρημα ότι η εταιρεία ήδη δραστηριοποιείται στη χώρα μας, δίνοντας έμφαση στις εισαγωγές και όχι στις εξαγωγές, στρατηγική την οποία ακολουθεί πιστά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Παράλληλα ο κ. Φλωράς, ο οποίος παρακολουθεί στενά τις κινήσεις του Κινεζικού κολοσσού της Alibaba στη χώρα μας, προσθέτει πως τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να έχουμε εξελίξεις από το «μέτωπο» της Alipay. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι θέμα χρόνου να ξεκαθαρίσει το τοπίο από την πλευρά των τραπεζών, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους να ξεκινήσει η δραστηριοποίηση της κινεζικής εταιρείας. «Όταν πρόκειται για business με την Κίνα τα πράγματα είναι δύσκολα και κινούνται αργά. Πάντως το προσεχές διάστημα θα έχουμε σημαντικές εξελίξεις» τονίζει ο κ. Φλωράς.
Σε ότι αφορά το Alipay θα επιτρέπει σε Κινέζους τουρίστες ή επιχειρηματίες που βρίσκονται στη χώρα μας και έχουν ήδη λογαριασμό στην εν λόγω πλατφόρμα, να μπορούν να πραγματοποιήσουν αγορές σε μαγαζιά στη χώρα μας μέσω αυτού του μηχανισμού.
Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα πληρωμών Alipay έχει ξεκινήσει από την άνοιξη του 2016 την προσπάθεια διείσδυσης στην ευρωπαϊκή αγορά. Το Alipay αποτελεί πλατφόρμα αντίστοιχη με το PayPal, με τη διαφορά ότι όποιος έχει λογαριασμό Alipay μπορεί, εκτός από αγορές online, να κάνει και αγορές σε συγκεκριμένα καταστήματα, εστιατόρια κ.λπ. Αυτό γίνεται με ένα barcode που εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού του, το οποίο σκανάρει ένα τερματικό POS (το τερματικό POS πρέπει να έχει τη δυνατότητα να “διαβάζει” barcode) και πραγματοποιεί τη συναλλαγή. Προκειμένου να συμβεί αυτό στην Ελλάδα, η Alipay θα συνεργαστεί με μιαν ελληνική τράπεζα ή έστω με ένα ελληνικό σύστημα πληρωμών.
Κοινοπρακτικά σχήματα υπό τη σκέπη των Περιφερειών
Σε κάθε περίπτωση αυτό που απασχολεί έντονα τον επιχειρηματικό κόσμο και κυρίως τους Έλληνες παραγωγούς, είναι εάν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν τελικά στα υψηλά κόστη συμμετοχής που έχουν θέσει οι Κινέζοι στις b2c πλατφόρμες τους.Καθώς το κόστος εισόδου για τη συμμετοχή μιας εταιρείας στην πλατφόρμα της Alitrip και της Team Ali είναι υψηλό, δεν αποκλείεται να δούμε να σχηματίζονται κοινοπρακτικά σχήματα που να μπορούν να επιμεριστούν το κόστος. Πληροφορίες αναφέρουν πως για κάποιον που θέλει να μπει στην πλατφόρμα το ετήσιο κόστος κυμαίνεται μεταξύ 100.000 – 150.000 ευρώ. Το πιο πιθανό λοιπόν είναι να δούμε ολόκληρες Περιφέρειες να λειτουργούν ως όχημα, υπό τη σκέπη του οποίου θα δραστηριοποιηθούν δεκάδες παραγωγοί που θέλουν τα εμπορεύματά τους να τοποθετηθούν στοχευμένα στην κινεζική αγορά.
Η Alibaba δεν σχεδιάζει άνοιγμα γραφείου επί ελληνικού εδάφους
Υπάρχει όντως αντιπρόσωπος στην Ελλάδα εξουσιοδοτημένος από τον Όμιλο Alibaba στον οποίο μπορούν να απευθυνθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις; Τόσο ο κ. Χατζηθεοδοσίου όσο και ο κ. Φλωράς επισημαίνουν πως ο κινεζικός κολοσσός δεν σχεδιάζει το άνοιγμα γραφείου στη χώρα μας, ενώ αναφέρουν πως πολύ συχνά παρατηρείται το φαινόμενο κάποιος από τους υφιστάμενους partners που είναι μέλη στις πλατφόρμες τις Alibaba να λειτουργεί ως μεσάζων σε περιπτώσεις όπου μια εταιρεία ή ένας χρήστης δεν μπορεί να έχει πρόσβαση από μόνος του όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Alibaba.com.Πηγή: fortunegreece.com
Σχετικές ετικέτες:επιχειρήσειςΟικονομίαAlibabaAmazon
Σχετικά άρθρα