22:59 | 14/11/16
«Αγκάθι» το κακό οδικό δίκτυο – Δείτε το βίντεο
Μια από τις πιο κακές τουριστικές περιόδους, είναι αυτή που «κλείνει» για την Ολυμπία, χωρίς όμως αυτό να εκπλήσσει τους εμπόρους, οι οποίοι γνώριζαν από πριν πώς θα «κυλήσει»
η σεζόν. Άλλωστε, από τους πρώτους τομείς που έπληξε η Παγκόσμια οικονομική κρίση, είναι αυτός του Τουρισμού.
Η προσπάθειά τους όμως δεν σταματά και οι ελπίδες τους στηρίζονται στην επόμενη σεζόν, με την ευχή – τουλάχιστον – να μην είναι χειρότερη από τη φετινή. Όσοι εμπλέκονται με τον τομέα του τουρισμού, είναι σε θέση να γνωρίζουν από την προηγούμενη σεζόν, στοιχεία που σκιαγραφούν την εικόνα της επόμενης, καθώς οι προερχόμενοι από το εξωτερικό επισκέπτες, προγραμματίζουν από πολύ νωρίς τις διακοπές και τα ψυχαγωγικά τους ταξίδια.
Το «φορτωμένο» πρόγραμμα της Κρουαζιέρας, έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται δραματικά - αν όχι να «θυσιάζεται» - ο χρόνος των τουριστών για βόλτες στην αγορά. Βέβαια, υπάρχουν και εκείνοι που έχουν αγοράσει πρόγραμμα «cultural (πολιτισμού)» και όχι «shopping (αγορά)», με αποτέλεσμα να υπάρχουν μέρες που φτάνουν στην Ολυμπία 5.000 και 6.000 τουρίστες και να καταλήγουν στην αγορά, μετά βίας 1.000.
Ανεξάρτητα από τον αριθμό των επισκεπτών που θα βρεθούν στην Ολυμπία και που – κάποιες φορές – θα δημιουργήσουν το αδιαχώρητο στον κεντρικό δρόμο και στην αγορά της πόλης, λίγοι είναι εκείνοι που θα περάσουν τις πόρτες των εμπορικών καταστημάτων και ακόμα λιγότεροι αυτοί που θα κάνουν αγορές. Ακόμα και αυτές όμως, θα είναι αποτέλεσμα «σκληρών» παζαριών, αφού οι τουρίστες επιδιώκουν όσο το δυνατό χαμηλότερες τιμές. Κι αυτό γιατί η αγοραστική τους δύναμη – εξηγούν οι έμποροι – δεν είναι απλά χαμηλά, αλλά…μηδενική στις περισσότερες περιπτώσεις.
Έτσι, οι εποχές που οι επισκέπτες έμπαιναν σ’ ένα κατάστημα και ψώνιζαν με συνοπτικές διαδικασίες, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τώρα, ψάχνουν τα πάντα, καταλήγουν στο πιο οικονομικό και πάλι επιδιώκουν – μέσω παζαριών – ακόμα χαμηλότερη τιμή.
Πηγή: patrisnews.com
η σεζόν. Άλλωστε, από τους πρώτους τομείς που έπληξε η Παγκόσμια οικονομική κρίση, είναι αυτός του Τουρισμού.
Η προσπάθειά τους όμως δεν σταματά και οι ελπίδες τους στηρίζονται στην επόμενη σεζόν, με την ευχή – τουλάχιστον – να μην είναι χειρότερη από τη φετινή. Όσοι εμπλέκονται με τον τομέα του τουρισμού, είναι σε θέση να γνωρίζουν από την προηγούμενη σεζόν, στοιχεία που σκιαγραφούν την εικόνα της επόμενης, καθώς οι προερχόμενοι από το εξωτερικό επισκέπτες, προγραμματίζουν από πολύ νωρίς τις διακοπές και τα ψυχαγωγικά τους ταξίδια.
Ξεκινούν με αισιοδοξία, αλλά…
Αν και τα μηνύματα των τελευταίων χρόνων, δεν ήταν ευοίωνα, λόγω των οικονομικοκοινωνικών συνθηκών, οι έμποροι και επαγγελματίες ξεκινούν πάντα τη σεζόν με αισιοδοξία, αγωνιζόμενοι για το καλύτερο δυνατό. Γιατί, η τουριστική κίνηση δεν εξαρτάται μόνο από την Κρουαζιέρα, αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό βασίζεται στους επισκέπτες που θα φτάσουν ιδιωτικά στην Ολυμπία και θα διαμείνουν στα ξενοδοχεία της περιοχής, και λιγότερο στον «εσωτερικό» τουρισμό, τους Έλληνες που θα επισκεφθούν τον τόπο μας κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.Το «φορτωμένο» πρόγραμμα της Κρουαζιέρας, έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται δραματικά - αν όχι να «θυσιάζεται» - ο χρόνος των τουριστών για βόλτες στην αγορά. Βέβαια, υπάρχουν και εκείνοι που έχουν αγοράσει πρόγραμμα «cultural (πολιτισμού)» και όχι «shopping (αγορά)», με αποτέλεσμα να υπάρχουν μέρες που φτάνουν στην Ολυμπία 5.000 και 6.000 τουρίστες και να καταλήγουν στην αγορά, μετά βίας 1.000.
Ανεξάρτητα από τον αριθμό των επισκεπτών που θα βρεθούν στην Ολυμπία και που – κάποιες φορές – θα δημιουργήσουν το αδιαχώρητο στον κεντρικό δρόμο και στην αγορά της πόλης, λίγοι είναι εκείνοι που θα περάσουν τις πόρτες των εμπορικών καταστημάτων και ακόμα λιγότεροι αυτοί που θα κάνουν αγορές. Ακόμα και αυτές όμως, θα είναι αποτέλεσμα «σκληρών» παζαριών, αφού οι τουρίστες επιδιώκουν όσο το δυνατό χαμηλότερες τιμές. Κι αυτό γιατί η αγοραστική τους δύναμη – εξηγούν οι έμποροι – δεν είναι απλά χαμηλά, αλλά…μηδενική στις περισσότερες περιπτώσεις.
Έτσι, οι εποχές που οι επισκέπτες έμπαιναν σ’ ένα κατάστημα και ψώνιζαν με συνοπτικές διαδικασίες, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τώρα, ψάχνουν τα πάντα, καταλήγουν στο πιο οικονομικό και πάλι επιδιώκουν – μέσω παζαριών – ακόμα χαμηλότερη τιμή.
Ο δρόμος…
Όσον αφορά τους Έλληνες επισκέπτες, που κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών φτάνουν στην Ολυμπία και φεύγουν - στη συντριπτική πλειοψηφία τους - μαγεμένοι από την περιοχή, εξηγούν στους εμπόρους ότι το πρόβλημα της περιοχής είναι η «προσβασιμότητα» και το κακό οδικό δίκτυο που λειτουργεί αποτρεπτικά για τους ίδιους να επιστρέψουν – αν και θα το ήθελαν – κάποια στιγμή στους επόμενους μήνες, αλλά και να προτείνουν σε φίλους και γνωστούς να έρθουν. Κι αυτό είναι η «απάντηση» των επαγγελματιών στους ιθύνοντες, για την χρησιμότητα της Ολυμπίας Οδού και την ανάγκη για υλοποίηση του σημαντικού και ζωτικής σημασίας για την Ηλεία, έργου.Ο δικός τους ρόλος
Παρά τα προβλήματα και τα απαισιόδοξα μηνύματα, οι επαγγελματίες αγωνίζονται και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να κρατήσουν όρθιο το γόητρο της Ολυμπίας. Ξέρουν ότι είναι η «βιτρίνα της Ελλάδας» στο εξωτερικό και πως, αν, στα προϊόντα, στις τιμές και στις υπηρεσίες τους είμαστε σωστοί, τότε θα δώσουν καλή εικόνα και θα γίνουν η καλύτερη διαφήμιση για τον τόπο.Ελπίδες για το 2017
Όσο για το 2017, αν και οι πληροφορίες «μιλούν» για μειωμένο αριθμό Κρουαζιέρων, τα μηνύματα που έρχονται από τον Ξενοδοχειακό κόσμο είναι πιο αισιόδοξα, αφού, αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρχει κάποια οικονομικοπολιτική αναταραχή στη χώρα, το 2017 θα είναι μια καλή χρονιά τουριστικά.Πηγή: patrisnews.com
Σχετικές ετικέτες:Αρχαία ΟλυμπίαΕλλάδαΗλείαΟικονομίαΠελοπόννησοςτουρισμός
Σχετικά άρθρα