ΕΡΓΟΣΕ: Δε θέλει να ξαναχάσει το τρένο για το Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

ΕΡΓΟΣΕ: Δε θέλει να ξαναχάσει το τρένο για το Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα

21:08 | 28/12/16
ergose-de-thelei-na-xanahasei-to-treno-gia-to-patra-pyrgos-kalamata

Περισσότερο μοιάζει με πρωταπριλιάτικο αστείο - Διαβάσαμε ότι με τρία νέα έργα συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ η Ελλάδα θα επιχειρήσει να μην ξαναχάσει το... τρένο

Μεταξύ των έργων αυτών είναι και η σύνδεση της Πάτρας με την Καλαμάτα μέσω Πύργου!

Προτεραιότητα

«Ο σιδηρόδρομος αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης», τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την επίσκεψή του στην ΕΡΓΟΣΕ και την ενημέρωσή του από το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Θάνο Βούρδα, που οργάνωσε την πρώτη σύσκεψη με τους επικεφαλής όλων των εταιρειών του ΟΣΕ, η οποία αποφασίστηκε να μονιμοποιηθεί για να επιλύονται άμεσα τα προβλήματα που ανακύπτουν.

Μεταξύ των νέων έργων που έχουν εξασφαλίσει μέρος των απαιτούμενων πόρων, περιλαμβάνεται και η γραμμή δυτικής Πελοποννήσου, που θα ξεκινά από την Πάτρα και θα καταλήγει στην Καλαμάτα, με ενδιάμεσους σταθμούς σε Πύργο, Αρχαία Ολυμπία και Κυπαρισσία, καθώς και διακλαδώσεις προς Κατάκολο και Κυλλήνη.

Οι μελέτες βιωσιμότητας έχουν δείξει ότι η γραμμή θα έχει υψηλή επιβατική κίνηση, καθώς θα εξυπηρετεί τον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας και δύο σημαντικά λιμάνια κρουαζιέρας, τα οποία τη φετινή τουριστική περίοδο υποδέχθηκαν πάνω από 1,1 εκατ. επισκέπτες.
Θα συνδυαστεί με εμπορευματικές μεταφορές, καθώς από την ευρύτερη περιοχή της Ηλείας και της Μεσσηνίας από το Μάρτιο έως τον Οκτώβριο διακινούνται γεωργικά προϊόντα με περισσότερες από 100 νταλίκες την ημέρα.

Θα είναι σύγχρονη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που θα συνδυαστεί με το δύσκολο οδικό άξονα Τσακώνας-Καλού Νερού και έχει προϋπολογισμό 850 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 560 εκατ. αφορούν στο σιδηροδρομικό έργο, που θα ενταχθούν στο πακέτο Γιούνκερ ή θα γίνουν με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Σε πρώτη φάση θα είναι μονή, αλλά θα επιτρέπει την κίνηση τρένων με ταχύτητα έως και 160 χιλιόμετρα. την ώρα.

«Θα είναι το πιο κερδοφόρο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Θανάσης Βούρδας, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, επικαλούμενος τα πρώτα στοιχεία της μελέτης βιωσιμότητας του έργου.

Τονίζει ότι η γραμμή εξυπηρετεί την Αρχαία Ολυμπία και ενώνει τέσσερα λιμάνια της δυτικής Πελοποννήσου, Πάτρα, Καλαμάτα, Κατάκολο και Κυλλήνη. Θα εξυπηρετεί επίσης το αεροδρόμιο του Αράξου και τη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας.

Ξεχωρίζει την περίπτωση του Κατάκολου, που εξελίσσεται σε σημαντικό λιμάνι κρουαζιέρας και υποδέχτηκε πάνω από 914.000 τουρίστες το 2014, για το οποίο υπάρχουν τελικά στοιχεία.

«Η περσινή χρονιά ήταν καλύτερη και φέτος προβλέπονται ακόμα μεγαλύτερες επιδόσεις», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και επισημαίνει την επιτυχία που έχουν τα ειδικά δρομολόγια του τρένου για τη μεταφορά τουριστών από το λιμάνι στην Αρχαία Ολυμπία.

«Είναι καιρός να “ερωτευτούμε” το σύγχρονο σιδηρόδρομο, που είναι μέσο άνετης και οικονομικής μετακίνησης των πολιτών, σοβαρό εργαλείο ανάπτυξης του τουρισμού και των εμπορευματικών μεταφορών», προσθέτει και κάνει ειδική αναφορά στην ανάδειξη των ιστορικών σταθμών του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.

Πηγή: Εφ.«Θάρρος»

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών