11:25 | 27/12/16
Επιστολή κόλαφος από την Κομισιόν, για τον νέο κανονισμό για τα VLTs της ΟΠΑΠ ΑΕ, που καζινοποιεί τη χώρα - Σύμφωνα με την Επιτροπή, ο κανονισμός δεν είναι σύμφωνος με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και η ελληνική κυβέρνηση καλείται να μη τον εφαρμόσει
Φρένο στα σχέδια να γίνει η Ελλάδα ένα απέραντο Λας Βέγκας βάζει η Κομισιόν η οποία με επιστολή που έστειλε ζήτησε να παγώσει άμεσα η εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου για λειτουργία των σημείων με τα “φρουτάκια” (VLT's) της ΟΠΑΠ ΑΕ.Η επιστολή υπογράφεται από τον αρμόδιο διευθυντή κ. Hubert Gambs και εκτός της Γενικής Γραμματέως Οικονομικής Πολιτικής στην οποία απευθύνεται, κοινοποιείται σε σύμβουλο του υπουργού Οικονομικών και στον Πρόεδρο της ΕΕΕΠ (Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων).
Στην επιστολή όπου γίνεται μία εκτενή αναφορά στην ασυνέπεια λόγων και έργων από την ελληνική πλευρά, ζητείται να μην τεθεί σε εφαρμογή η απόφαση 225/5 της 26ης Οκτωβρίου.
Ουσιαστικά η επιστολή στέλνει ως μεταξεταστεά την ΕΕΕΠ πίσω στα θρανία, καθώς της καταλογίζει ότι οι τελευταίες τροποποιήσεις, έχουν ακυρώσει την όποια πρόοδο είχε συμβεί έως το 2015 για την προστασία των παικτών.
Μάλιστα, παρατίθεται και πίνακας, που δείχνει τις διαφορές σε σχέση με τα όσα γνώριζε η Κομισιόν και τα όσα προβλέπει τελικά ο νέος κανονισμός!
Να υπενθυμίσουμε ότι με την απόφαση για την αλλαγή του κανονισμού, ουσιαστικά δόθηκε η δυνατότητα στον ΟΠΑΠ να δημιουργήσει καζίνο σε όλη την χώρα χωρίς καμία προστασία των παικτών καθώς, σε αντίθεση με προηγούμενα σχέδια ρυθμιστικού πλαισίου που είχε παρουσιάσει η ελληνική πλευρά στην Κομισιόν, δεν υπάρχουν όρια απόστασης μεταξύ των σημείων VLT ούτε όριο στο ύψος των ζημιών για κάθε παίκτη.
Η απουσία των ορίων απόστασης, ουσιαστικά επιτρέπει τη λειτουργία μικρών καζίνο σε κάθε γειτονιά, με ανυπολόγιστες κοινωνικές συνέπειες.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση-χάρη στην ΟΠΑΠ ΑΕ, είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων και εντός Βουλής, με βουλευτές της αντιπολίτευσης να ζητούν εξηγήσεις για την αλλαγή στάσης της κυβέρνησης, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις.
Η μετάφραση της επιστολής
ΟΠΑΠ: Ελληνική νομοθεσία τυχερών παιγνίων (υπόθεση παραβίασης 2007/4094, ΕΕ-πιλοτικό 7026/14/MARK)(Α) Σε συνέχεια της επιστολής της 21ης Μαρτίου σχετικά με τον διαδικτυακό τζόγο
(Β) Απόφαση 225/2 της 25ης Οκτωβρίου 2016 σχετικά με τις ΛΟΤΤΑΡΙΕΣ …….
Αγαπητή κυρία Παπαδοπούλου,
Θα ήθελα να αναφερθώ στην επιστολή του προκατόχου μου Χοακίμ Νούνες ντε Αλμέιδα που σας εστάλη στις 21 Μαρτίου 2016 καθώς επίσης και στο αίτημα για περαιτέρω πληροφορίες στο πλαίσιο του EU-Pilot 7026/14/MARK (πιλοτικό πρόγραμμα της ΕΕ)που υποβλήθηκε στις 5 Απριλίου 2016. Οι ελληνικές αρχές απάντησαν στο αίτημα για επιπλέον πληροφόρηση στις 20 Μαΐου και στις 8 Αυγούστου 2016.
(1) Στην επιστολή μας της 21ης Μαρτίου 2016 καλωσορίσαμε τις ανακοινώσεις από την Ελλάδα σχετικά με την τροποποίηση του νομικού πλαισίου για το διαδικτυακό τζόγο. Εκτιμήσαμε πως πρόκειται για μία ευκαιρία να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα σε εκκρεμότητα της εξέτασής μας σχετικά με την ελληνική νομοθεσία για τα τυχερά παιχνίδια, κυρίως για να αποσαφηνίσουμε τους κανόνες αδειοδότησης για το διαδικτυακό τζόγο, τους όρους σχετικά με τον διαδικτυακό τζόγο βάσει αυτών των αδειών και τη διευκρίνιση του σκοπού των υπηρεσιών διαδικτυακού τζόγου που καλύπτονται από τέτοιες άδειες ή από τις ρυθμίσεις του ΟΠΑΠ, τον δικαιούχο αποκλειστικών δικαιωμάτων σε συγκεκριμένα τμήματα του ελληνικού τζόγου καθώς επίσης και τον χειρισμό του ΟΠΑΠ κατά την άσκηση των αποκλειστικών του αυτών δικαιωμάτων.
Στην απάντηση της 8ης Αυγούστου 2016, οι ελληνικές αρχές επιβεβαίωσαν ότι το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται μια σειρά διατάξεων σχετικά με την τροποποίηση του κανονισμού αγοράς του τζόγου, συγκεκριμένα τα άρθρα 25, 28 μέχρι 33 και 45 μέχρι 52 του νόμου 4002/2011, αναφορικά με, μεταξύ άλλων, τις διαδικασίες για την χορήγηση αδειών για διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την αδειοδότηση, τα παιχνίδια προς αδειοδότηση, τις υποχρεώσεις των κατόχων αδείας, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων (ΕΕΕΠ) και τις υποχρεώσεις εμπλεκομένων τρίτων μερών (όπως οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου και τα ιδρύματα πληρωμών). Οι ελληνικές αρχές υπογράμμισαν πως αυτές οι διατάξεις θα αποσταλούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 το αργότερο, ώστε να εκτιμηθούν και να ελεγχθούν βάσει της συμβατότητάς τους με την νομοθεσία της Ε.Ε. Επιπλέον, (ανέφεραν ότι) οι νόμοι σχετικά με τη λειτουργία των παιγνίων, τα οποία πρόκειται να αδειοδοτηθούν από την ΕΕΕΠ, βρίσκονται υπό μελέτη και θα αποσταλούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2016.
Παρ’ όλα αυτά, μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί καμία ενημέρωση σχετικά με τις νομοθετικές διατάξεις που ανακοινώθηκαν.
(2) Ενημερωθήκαμε για την απόφαση 225/2 της ΕΕΕΠ της 25ης Οκτωβρίου 2016 σχετικά με τα VLTs. Η απόφαση εγείρει σημαντικά ερωτήματα υπό το πρίσμα του ευρωπαϊκού δικαίου.
Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η ελληνική νομοθεσία για τα VLTs ήταν ήδη μέρος της ευρύτερης αξιολόγησής μας σχετικά με τη συμβατότητα της ελληνικής νομοθεσίας για τα τυχερά παιχνίδια με την ευρωπαϊκή νομοθεσία υπό τη διαδικασία παραβίασης 2007/4094. Επιπλέον, στο πλαίσιο της διαδικασίας του EU-Pilot 7026/14/ΜΑRΚ ρωτήσαμε για τους περιορισμούς των παιγνιομηχανημάτων VLT. Στην απάντηση της 20ης Μαΐου 2016, οι ελληνικές αρχές αναφέρθηκαν στις αποφάσεις της ΕΕΕΠ 143/2 της 6ης Φεβρουαρίου 2015 και 158/2 της 5ης Ιουνίου 2015. Οι ελληνικές αρχές επεσήμαναν ότι αυτοί οι κανόνες υιοθετήθηκαν ως μία σύμφωνη και συστηματική πολιτική περιορισμών στο χώρο του τζόγου υπό το πρίσμα της προστασίας του δημόσιου συμφέροντος, ελαχιστοποίησης των αρνητικών κοινωνικών επιπτώσεων από την συμμετοχή στον τζόγο και της προστασίας ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές, αυτές οι διατάξεις βοηθούν στη διασφάλιση της αρχής του υπεύθυνου τζόγου και της ανάγκης για ελαχιστοποίηση παραγόντων που οδηγούν στον εθισμό.
Τα μέτρα που εισήχθησαν με τις αποφάσεις 143/2 και 158/2 το 2015 αναφορικά με τη συμμετοχή των παικτών στα παιγνιομηχανήματα VLTs είχαν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της προστασίας των παικτών, καθώς οι απώλειες των παικτών ελαχιστοποιήθηκαν, ο χρόνος συμμετοχής και οι ώρες λειτουργίας περιορίστηκαν, τα ανώτατα χρηματικά έπαθλα μειώθηκαν και εισήχθη το ελάχιστο όριο αποστάσεων μεταξύ των χώρων VLT .
Αντιθέτως, η απόφαση 225/2 καταργεί όλη την πρόοδο που σημειώθηκε στις προηγούμενες αποφάσεις. Μία επιλογή των τροποποιήσεων στον κανονισμό για τα VLT μπορεί εύκολα να παρατηρηθεί στον παρακάτω πίνακα:
Η ελληνική νομοθεσία για τα VLTs, αναθεωρημένη από την απόφαση 225/2, περιλαμβάνει τροποποιήσεις οι οποίες αποδομούν την πρόοδο που επετεύχθη με τις προηγούμενες αποφάσεις για τα VLT το 2015, σχετικά με την προστασία των παικτών. Για τον λόγο αυτό, η απόφαση 225/2 πρέπει να θεωρηθεί εμπόδιο στους στόχους που περιγράφηκαν από τις ελληνικές αρχές στην απάντησή τους στις 20 Μάιου 2016 και στη συμβατότητα της ελληνικής νομοθεσίας τζόγου με το δίκαιο της Ε.Ε.
Με βάση τα ανωτέρω , καλώ τις ελληνικές αρχές να:
(1) παρέχουν νέα πληροφόρηση για την κατάσταση των αλλαγών που έχουν ανακοινωθεί σχετικά με το νομικό πλαίσιο για τον διαδικτυακό τζόγο στην Ελλάδα(2) αναθεωρήσουν την απόφαση 225/2 της 25ης Οκτωβρίου 2016 σχετικά με τα VLTs στην Ελλάδα και, σε κάθε περίπτωση, να απέχουν από την εφαρμογή της".
Σχετικές ετικέτες:επιχειρήσειςΚομισιόνΟικονομίαΟΠΑΠ
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων