20:07 | 28/12/16
Η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, η επανεκκίνηση της οικονομίας, η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, αλλά και τα έργα υποδομής, ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου τριών υπουργών στην Άρτα
Συγκεκριμένα της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγας Γεροβασίλη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζης και του υπουργού Επικρατείας, Αλέκου Φλαμπουράρη, με αφορμή την παράδοση στην κυκλοφορία τμήματος 26 χιλιομέτρων της Ιόνιας Οδού στην Αμφιλοχία.Ο κ. Σπίρτζης ενημέρωσε για τους τρεις άξονες, στους οποίους κινείται στο υπουργείο Υποδομών. Ειδικότερα, ανέφερε πως ο πρώτος άξονας είναι ο θεσμικός και αφορά το νομοθετικό έργο, ώστε να δημιουργηθούν δομές «που δεν θα επιτρέψουν ανακύκλωση στρεβλών φαινομένων των τελευταίων δεκαετιών, που δεν είχαν προγραμματισμό για τις δημόσιες υποδομές και ιεράρχηση». Μάλιστα, ο υπουργός σημείωσε ότι για πολλά χρόνια «είχε επικρατήσει το μοντέλο του "καλοχαιρέτα" υπουργού ή βουλευτή» και πρόσθεσε: «Γι' αυτόν τον λόγο ιδρύεται γενική διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού για τα δημόσια έργα και δημόσιες υποδομές». Όπως τόνισε, με το νέο σχέδιο νόμου καμία σύμβαση έργου δεν υπογράφεται εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και δεν έχουν περατωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, εάν δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες, αφήνοντας αιχμές για τις διαδικασίες που τηρηθήκαν, μέχρι σήμερα, σε αναλήψεις έργων.
Στο δεύτερο σχέδιο νόμου, για τα δημόσια μέτρα, για το οποίο έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση, όπως επεσήμανε ο κ. Σπίρτζης, δίνεται έμφαση στα κεντρικά ηλεκτρονικά συστήματα, ώστε να γνωρίζουν, με την ολοκλήρωση ενός έργου, οι δημόσιες υπηρεσίες, οι δομές και οι πολίτες, όλα τα στοιχεία που αφορούν μελέτες, δημοπρατήσεις, ποσοστά έκπτωσης, εκτελέσεις πληρωμών.
Ο υπουργός Υποδομών απάντησε κατηγορηματικά στην κριτική που δέχτηκε από φορείς αυτοδιοίκησης σχετικά με τον νόμο που πέρασε και «σταμάτησε το πάρτι των απευθείας αναθέσεων έργων», όπως υπογράμμισε. «Καλά κάναμε. Επιμένουμε σε αυτό που κάναμε. Δεν είναι λογική και λειτουργία, όσο μικρός και εάν είναι ένας δήμος, να κινείται στους ίδιους προμηθευτές, μελετητές, στους ίδιους εργολήπτες. Ως εργαλείο υπάρχει, σε 10 ημέρες θα υπάρχει το ηλεκτρονικό σύστημα και θα γίνεται ηλεκτρονική κλήρωση στους πίνακες που ο κάθε δήμος, η περιφέρεια ή το υπουργείο θα συγκροτεί. Όποιος αναλαμβάνει απευθείας ανάθεση, στην επόμενη κλήρωση θα είναι εκτός», σημείωσε.
Ολοκληρώνοντας την αναφορά στον θεσμικό άξονα, ο υπουργός είπε πως το επόμενο σχέδιο νόμου θα ασχολείται με την απλοποίηση των διαδικασιών για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων.
Σχετικές ετικέτες:Άρταδημόσια έργαΠολιτικήΣΥΡΙΖΑΧρήστος Σπίρτζης
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων