10:27 | 10/3/17
Καταρχάς θα πρέπει να πούμε ότι είναι απαίτηση της Ε.Ε. να λειτουργήσουν μέχρι τις 31 Μαρτίου οι αυτοκινητόδρομοι. Γύρω από την ημερομηνία έχουν λεχθεί πολλά όμως πρόκειται για μια ημερομηνία σταθμό που δύσκολα μπορεί να ανατραπεί
Η 31η Μαρτίου όμως δεν είναι η μέρα που θα λειτουργήσουν 100% οι αυτοκινητόδρομοι και δεν είναι η μέρα που πέφτει η αυλαία στα έργα.Όπως αναφέρει:
ΤΙ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΙΣ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ: Μέχρι εκείνη την ημέρα πρέπει να δοθεί στην κυκλοφορία το 90% του μήκους του οδικών αξόνων για να θεωρηθεί ο δρόμος «λειτουργικός». Τον όρο αυτό αν θυμάστε τον είχαμε συναντήσει και την προηγούμενη δεκαετία στην Εγνατία Οδό. Άρα δεν είναι το τέλος των έργων. Τώρα το τι θα δοθεί, αυτό είναι αντικείμενο της κατασκευής και του χρόνου που απομένει σε σχέση με το 90% που απαιτείται. Στην Ιόνια και την Ολυμπία το 90% είναι 180χλμ. περίπου ενώ στον Ε65 είναι 62χλμ.ΤΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΤΕ: Μετά το ορόσημο του Μαρτίου έχουμε το οριστικό τέλος των έργων που είναι η 31η Αυγούστου 2017. Σε αυτό το διάστημα, ότι έργα σε τμήματα δρόμων, κόμβους, παράδρομους κ.α. πρέπει να ολοκληρωθεί. Την 31η Αυγούστου οι αυτοκινητόδρομοι της Ιόνιας, Ολυμπίας, Ε65, Αιγαίου πρέπει να λειτουργούν κατά 100% και να είναι πλήρεις εκτός από λειτουργικοί. Μία εξαίρεση που υπάρχει εδώ είναι στον υπερ-κόμβο Ρίου. Εδώ η ολοκλήρωση προβλέπεται για λίγο μετά. Ωστόσο για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, στον υπερ-κόμβο στο τέλος Μαρτίου θα λειτουργήσουν οι κλάδοι προς Ιωάννινα και Αθήνα και σταδιακά θα δοθούν και οι άλλοι 6 κλάδοι προς άλλες κατευθύνσεις (π.χ προς Πάτρα).
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΟΘΟΥΝ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ: Αυτό είναι ένα σενάριο που δεν θέλουν να ούτε να σκεφτούν σε Υπουργείο και παραχωρήσεις καθώς εδώ έγκειται να υπάρξει άμεση απαίτηση για επιστροφή πολλών δισ ευρώ που έχουν καταβληθεί για την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων. Σε κάθε περίπτωση αυτές τις μέρες οι συσκέψεις και αλλά και τα έργα στους δρόμους είναι πυρετώδεις για να μην υπάρξει τέτοιο ενδεχόμενο.
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΟ ΣΤΑ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: Το όριο ταχύτητας είναι χαμηλό (συνήθως 90χλμ) γιατί οι δρόμοι δεν είναι ολοκληρωμένοι άρα κάπου τελειώνει το έτοιμο τμήμα και δεν θέλουμε να υπάρξουν ατυχήματα. Με την ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων θα μπει η οριστική σήμανση για τα όρια ταχύτητας. Άρα αυτά που βλέπετε ως σημερινά όρια μην σας ξενίζουν, θα αλλάξουν. Θυμίζουμε ότι το ανώτατο όριο ταχύτητας σε αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας είναι 130χλμ. Ότι περισσότερο γίνεται επικίνδυνο, καλό είναι να μην το ξεχνάμε αυτό, για την δική μας ασφάλεια, αλλά και την ασφάλεια των άλλων οδηγών και επιβατών.
ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΕΤΟΙΜΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΟΙ ΚΟΜΒΟΙ: Η απόλυτη προτεραιότητα έχει δοθεί στο να ολοκληρωθεί ο άξονας, ο αυτοκινητόδρομος. Αυτό το είδαμε και σε έργα που παραδόθηκαν πρόσφατα και είναι πιθανό να το δούμε και στα τμήματα που θα δοθούν στο τέλος Μαρτίου. Θα χρειαστεί να περιμένουμε και κατά περίπτωση όπου δεν έχουν ολοκληρωθεί οι κόμβοι αυτό θα γίνει μέχρι τον Αύγουστο.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ: Το κόστος έχει υπολογιστεί σε περίπου 6,2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Όταν λειτουργήσουν οι αυτοκινητόδρομοι και τεθούν σε λειτουργία όλοι οι σταθμοί διοδίων, τότε θα μπορείτε να υπολογίζετε και το κόστος τη διαδρομής σας με βάση το παραπάνω ποσό. Από το 2018 σχεδιάζεται η αναλογική χρέωση, δηλαδή χιλιομετροχρέωση που θα έχει την ίδια αριθμητική σχέση δηλαδή 0,062 ευρώ/χιλιόμετρο.
ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ: Γιατί ο παραχωρησιούχος είναι υποχρεωμένος να διατηρεί τον αυτοκινητόδρομο στην κατάσταση την οποία αρχικά το κατασκεύασε και ανά κάποια χρονικά διαστήματα γίνεται η ελαφρά αλλά και βαριά συντήρηση του δρόμου. Επίσης, αν παρατηρήσετε στους νέους αυτοκινητόδρομους υπάρχουν υπηρεσίες όπως 24ωρη βοήθεια, χώροι στάθμευσης, wc με πάρκινγκ, τηλεφωνική βοήθεια.
Πηγή: ypodomes.com
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδαΙόνια ΟδόςΟλυμπία ΟδόςΠελοπόννησος
Σχετικά άρθρα