13:39 | 2/4/17
Σαράντα ευρώ λιγότερα δαπανούν τον μήνα για την αγορά ειδών σούπερ μάρκετ οι Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με την έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ)
Αυτό το εντυπωσιακό εύρημα, έδωσε με ερευνά που πραγματοποίησε, το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Το αποτέλεσμα της έρευνας έρχεται στην ουσία να επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις της αγοράς για την πορεία του τζίρου στο λιανεμπόριο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017.Οι προβλέψεις για το 2017 δείχνουν, στην καλύτερη περίπτωση, στασιμότητα της αγοράς, καθώς η πλειονότητα των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα κάνει άμεσα στο έτος λιγότερες ή περισσότερες αγορές σε σύγκριση με πέρυσι. «Η χρονιά ξεκίνησε με τους καταναλωτές να μη βάζουν το χέρι στην τσέπη τους», δήλωσε πριν από δύο εβδομάδες περίπου, μιλώντας σε συνέδριο στην Αθήνα ο Dick Boer, επικεφαλής του ολλανδοβελγικού λιανεμπορικού ομίλου Ahold Delhaize, δίνοντας με γλαφυρό τρόπο το στίγμα της εποχής.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα του ΟΠΑ (σ.σ δημοσιεύει η Καθημερινή), που πραγματοποιήθηκε υπό την επιστημονική ευθύνη του καθηγητή και διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου Γιώργου Μπαλτά, η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών στα σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται πλέον στα 247 ευρώ από 310 ευρώ πέρυσι. Αυτή η μείωση κατά 13% περίπου αποτυπώνεται και στα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ. Βάσει των δεδομένων της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, ο Ιανουάριος έκλεισε με μείωση των πωλήσεων κατά 10%, τον Φεβρουάριο με αύξηση 2,9%, ενώ ο Μάρτιος ξεκίνησε με κάμψη των πωλήσεων κατά 15%.
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδακαταναλωτέςΟικονομία
Σχετικά άρθρα