11:46 | 19/6/17
Πλέον, με την εξαγορά της Whole Foods η Amazon διαθέτει 400 καταστήματα για να ανταποκριθεί στις διαδικτυακές παραγγελίες
Η εξαγορά της Whole Foods από την Amazon είναι το πρώτο βήμα του τεχνολογικού γίγαντα για την κυριαρχίαστη διαδικτυακή αγορά παράδοσης ειδών μαναβικής. Το 2007, η Amazon ξεκίνησε το AmazonFresh, μια υπηρεσία παράδοσης ειδών μαναβικής. Η υπηρεσία έχει αναπτυχθεί την τελευταία δεκαετία, αλλά περιορίζεται ακόμα σε μερικές μόνο μητροπολιτικές περιοχές των ΗΠΑ.
Το βασικό εμπόδιο είναι το δίκτυο διανομής της Amazon. Η εταιρεία τεχνολογίας έχει μερικές από τις πιο προχωρημένες αποθήκες στις ΗΠΑ και καταφέρνει έτσι να ανταποκρίνεται γρήγορα στις παραγγελίες των χρηστών. Όμως, αυτές οι αποθήκες δεν βοηθούν την Amazon στον κλάδο των παντοπωλείων, καθώς τα είδη μαναβικής πρέπει να αποστέλλονται την ίδια μέρα. Πλέον, με την εξαγορά της Whole Foods η Amazon διαθέτει 400 καταστήματα για να ανταποκριθεί στις διαδικτυακές παραγγελίες. Διαθέτει, δηλαδή, ένα δίκτυο διανομής τροφίμων που ανταγωνίζεται τα αντίστοιχα δίκτυα μερικών από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της.
Η Amazon ίσως χρησιμοποιήσει και το πρόγραμμα επιβράβευσης αφοσιωμένων καταναλωτών Prime για να προσελκύσει ακόμα περισσότερους πελάτες. Πέρυσι, ο μέσος πελάτης-μέλος του Prime ξόδευε πάνω απ’ τα διπλάσια απ’ όσα ξόδευε ένα μη μέλος. Εκτιμάται ότι σχεδόν 50% όλων των νοικοκυριών είναι μέλη του Amazon Prime, το οποίο έχει αποδειχθεί ένα εξαιρετικά επιτυχημένο πρόγραμμα επιβράβευσης. Και η ενσωμάτωση της Whole Foods το καθιστά ακόμα ισχυρότερο.
Και η Whole Foods θα ωφεληθεί από τη συμφωνία. Η Amazon και η Whole Foods έχουν παρεμφερείς βάσεις καταναλωτών και μεγάλη διείσδυση σε νοικοκυριά υψηλού εισοδήματος. Όμως, ενώ η Amazon εστιάζει στη μείωση των τιμών, η Whole Foods είναι γνωστή για το ότι οι τιμές της είναι υψηλότερες από τον μέσο όρο της αγοράς.
Μελλοντικά, μπορούμε να αναμένουμε ότι οι τιμές της Whole Foods θα γίνουν πολύ πιο ανταγωνιστικές. Η Amazon, το πιθανότερο είναι, θα κινηθεί δυναμικά για να μειώσει τις τιμές στα καταστήματα. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό τώρα, με την άνοδο των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ όπως το Aldi και το Lidl στις ΗΠΑ.
Επιπλέον, με την ανάπτυξη του Amazon Go – του concept για παντοπωλεία χωρίς ταμεία και χωρίς ουρές – οι πελάτες της Whole Foods ίσως βιώσουν κι αυτοί την εμπειρία του να παίρνεις ό,τι θέλεις και να φεύγεις απ’ το κατάστημα χωρίς αναμονή στο ταμείο. Ίσως, δηλαδή, και να μη χρειαστεί ποτέ να ξαναβγάλουν το πορτοφόλι τους από την τσέπη.
Τώρα, ύστερα από την ολοκλήρωση της συμφωνίας Amazon και Whole Foods, προκαλεί πραγματικά απορία το ότι οι δύο εταιρείες δεν ένωσαν τις δυνάμεις τους νωρίτερα. Και οι δυο τους πρόκειται να επωφεληθούν από τη συμφωνία, ενώ την ίδια στιγμή οι ανταγωνιστές τους έχουν λόγους να αρχίσουν να φοβούνται.
πηγή
Σχετικές ετικέτες:επιχειρήσειςΟικονομίαAmazon
Σχετικά άρθρα