Συνέδριο Κύκλου Ιδεών: Η εκπαίδευση υπό συνθήκες τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Συνέδριο Κύκλου Ιδεών: Η εκπαίδευση υπό συνθήκες τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης

19:53 | 13/6/17

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης και ερευνητής του ΙΤΕ ,Α. Γραβάνης, και ο Ι.Γρυσπολάκης πρώην Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης ανέλυσαν τις προτάσεις τους για την εκπαίδευση και ιδίως για την τριτοβάθμια

Την διεθνή εμπειρία όπου τεράστιες επιχειρήσεις κλείνουν τα δικά τους ερευνητικά κέντρα και τα μεταφέρουν εντός των Πανεπιστημίων επενδύοντας δεκάδες δισεκατομμύρια στον τομέα της έρευνας με μοναδικό όρο τα Πανεπιστήμια να τα στελεχώσουν με καθηγητές και ερευνητές, έφερε ως παράδειγμα προς μίμηση και για τα ελληνικά πανεπιστήμια ο Αχιλλέας Γραβάνης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης και ερευνητής ΙΤΕ, μιλώντας στο Συνέδριο του "κύκλου ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση".

"Μόνο εφόσον προκύψει μέσω της έρευνας κάποιο αποτέλεσμα εκείνες οι εταιρείες ζητούν να είναι οι πρώτες που θα το μάθουν και αν θέλουν να επενδύσουν σ´ αυτό να μπορούν να το κάνουν" είπε ο κ. Γραβάνης.

Μιλώντας ειδικότερα για τον τομέα που γνωρίζει καλύτερα εκείνον της φαρμακευτικής επιστήμης επισήμανε πως το 60% των φαρμάκων στις ΗΠΑ βγήκε μέσα από τέτοια κέντρα ενώ στην Ευρώπη το ποσοστό έχει φτάσει το 20% και βαίνει συνεχώς αυξανόμενο.

"Στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχει ένα σημαντικό ανθρώπινο κεφάλαιο που καταφέρνει να φέρνει κεφαλαία από την Ευρώπη ωστόσο χρειάζεται όπως είπε αλλαγή της νοοτροπίας με σκοπό να παραχθεί νέα γνώση προς όφελος της επιχειρηματικότητας.

Από την πλευρά του ο Ιωακείμ Γρυσπολάκης, ομότιμος καθηγητής και πρώην πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης πρότεινε χωροταξικό ανασχηματισμό των Πανεπιστημίων προκειμένου να μην υπάρχουν εντός των Ιδρυμάτων διάσπαρτα τμήματα με επικαλυπτόμενο επιστημονικό αντικείμενο, μείωση του αριθμού των φοιτητών που εισάγονται στα Ανώτατα ιδρύματα και κατεύθυνση περισσότερων προς την τεχνική εκπαίδευση με ταυτόχρονη ίδρυση κέντρων επαγγελματικής κατάρτισης.

Τέλος, ο κ. Γρυσπολάκης, πρότεινε ακόμη τη δυνατότητα διαγραφής των φοιτητών από τα Πανεπιστήμια εφόσον αξιολογηθούν αρνητικά και τη μεταφορά τους σε ΤΕΙ και στα κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης και την τροποποίηση του Άρθρου 16 για τη δυνατότητα ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων εκφράζοντας την ελπίδα πως όλα αυτά θα υλοποιηθούν από την επόμενη κυβέρνηση.

Βασίλης Σφήνας

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών