22:24 | 18/8/17
Τα 150 εκατ. ευρώ που δίνει η κυβέρνηση Μέρκελ για να μην σταματήσουν να πετούν τα αεροσκάφη μέχρι τον Νοέμβριο, εμφανίζονται ως μείζον ζήτημα
Του Δημήτρη ΜπαλήΗ Κοινοτική νομοθεσία αναφέρεται ρητά στην απαγόρευση των κυβερνήσεων των κρατών μελών της Ε.Ε. να ενισχύουν οικονομικά τις αεροπορικές εταιρείες των κρατών τους. Υπενθυμίζω, ότι για το λόγο αυτό πτώχευσαν τόσο η Ολυμπιακή όσο και η Cyprus. Η πρώτη μετά την εκκαθάρισή της πέρασε στον όμιλο της Marfin του Ανδρέα Βγενόπουλου και μετά κατέληξε με εξαγορά στην Aegean Air, ενώ η δεύτερη πέρασε σε ρωσικά χέρια και επαναλειτουργεί.
Τώρα, έρχεται η αίτηση πτώχευσης της Air Berlin να αλλάξει τα δεδομένα. Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει ενίσχυση 150 εκατ. ευρώ μέχρι τον Νοέμβριο, προκειμένου να διατηρηθεί η πτητική λειτουργία της δεύτερης γερμανικής αεροπορικής εταιρείας μετά τη Lufthansa.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για δανεισμό, όπως ανέφερε η Γερμανίδα Καγκελάριος, είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει η Air Berlin να επιστρέψει τα χρήματα, δεδομένου ότι το πρώτο τρίμηνο του 2017 είχε ζημίες 23,5 εκατ. κάθε μήνα, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Handelsblatt», ενώ χειρότερο φαίνεται ότι θα είναι το δεύτερο τρίμηνο. Πέρυσι, η χρονιά έκλεισε με ζημιές περίπου 782 εκατ. ευρώ και αυτό ήταν το στοιχείο που οδήγηση τον βασικό της χρηματοδότη, την Etihad από το Αμπού Ντάμπι να σταματήσει την οικονομική ενίσχυση.
Όπως και να έχει, το να βγαίνουν χρήματα από το ταμείο ενός κράτους για ενίσχυση μιας ιδιωτικής εταιρείας, εγείρει ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού και ήδη η Ryanair με δηλώσεις εκπροσώπων της αναφέρει ότι η χρεωκοπία είναι κατασκευασμένη προκειμένου να απαξιωθούν τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και να περάσει στην κυριότητα της Lufthansa, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να ανακόψει την ανάπτυξη της Ryanair στα δρομολόγια εντός της Γερμανίας.
Εξάλλου, ο όμιλος Thomas Cook, μέσω της θυγατρικής του αεροπορικής εταιρείας τσάρτερ Condor, επιθυμεί να εμπλακεί στην επόμενη μέρα της Air Berlin, διότι συνεργάζεται με τη θυγατρική της Niki (πρώην Lauda Air), ενώ ενδιαφέρον έδειξε και η άλλη μεγάλη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, EasyJet.
πηγή, Φωτό: Ralf Hirschberger/dpa via AP
Σχετικές ετικέτες:αεροπορικές εταιρείεςεπιχειρήσειςΟικονομίαAir Berlin
Σχετικά άρθρα