ΠΑΣΟΚ: Καλούμε τον Γαβρόγλου να υιοθετήσει κείμενά μας για μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

ΠΑΣΟΚ: Καλούμε τον Γαβρόγλου να υιοθετήσει κείμενά μας για μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία

16:25 | 29/8/17

Κείμενο με αλλαγές στη δευτεροβάθμια κυρίως εκπαίδευση, αναμένεται να καταθέσει τις επόμενες ημέρες το ΠΑΣΟΚ στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και επιδιώκει να αποτελέσει τη βάση έναρξης νέου διαλόγου. Τι αναφέρεται στην ανακοίνωση

Την πρόθεσή του να προσέλθει σε εθνική συνεννόηση για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία έκανε γνωστή ο τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ,
παρά τις "κακές εμπειρίες" του παρελθόντος. Όπως σημειώνει η σημερινή ανακοίνωση του κινήματος: "Τα κείμενα της πρότασής μας θα κατατεθούν στον δημόσιο διάλογο. Καλούμε τον υπουργό Παιδείας να τα υιοθετήσει ως βάση διαλόγου".

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ:

Οι χθεσινές περιγραφές του υπουργού Παιδείας για το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση απέχουν έτη φωτός από όσα χρειάζεται η νέα γενιά της πατρίδας μας, από όσα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κατά καιρούς υποσχεθεί, από όσα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει. Ο αρμόδιος υπουργός τον έχει αναιρέσει και συνεχίζει να τον αναιρεί.

Έτσι λοιπόν το δήθεν όραμα για άλλο λύκειο, η αυτονομία του Λυκείου και η εισαγωγή σε ΑΕΙ δίχως εξετάσεις ακολούθησαν το φαντασιακό δρόμο όλων των υπόλοιπων συριζαϊκών και πρωθυπουργικών εξαγγελιών.

Επιπλέον, είδαμε όλο το τελευταίο διάστημα ο κ. Γαβρόγλου να έχει επιδοθεί σε ένα επικοινωνιακό παιχνίδι με θέματα που αποπροσανατολίζουν από τα σοβαρά προβλήματα τόσο της παιδείας όσο και της χώρας. Μόνος στόχος να καλύψει με πυροτεχνήματα την πλήρη ανεπάρκεια των προτάσεών του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και να γίνει κομματικά απαραίτητος ενόψει μάλιστα πιθανού ανασχηματισμού.

Από τον περασμένο Μάιο έχουμε δημοσιοποιήσει την πρότασή μας για το Λύκειο απέναντι στον κυβερνητικό λαϊκισμό του τίποτα.

Βασικά χαρακτηριστικά των θέσεών μας είναι τα εξής:

Ανασχεδιασμός γενικής και τεχνικής / επαγγελματικής εκπαίδευσης με έμφαση στις ανάγκες της ανάπτυξης.

Ενίσχυση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που θα οδηγεί σε πτυχίο με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα ανταποκρινόμενο στις ανάγκες και δυνατότητες της οικονομίας ανά περιφέρεια.

Αποδοχή του προτεινόμενου από τα Πανεπιστημιακά Τμήματα αριθμού των φοιτητών που μπορούν να εισαχθούν και να εκπαιδευθούν σε αυτά.

Γενικό λύκειο που ξεκινά από μαθήματα γενικής παιδείας και στην πορεία εξατομικεύεται στις επιλογές του μαθητή

Εθνικό απολυτήριο, με ισχύ και αναγνώριση σε Ελλάδα και εξωτερικό, που διαμορφώνεται με διαφοροποιημένα ποσοστά από όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο με τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Συνεργασία με τα τριτοβάθμια ιδρύματα για τον καθορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων και των συντελεστών βαρύτητας ανά μάθημα.

Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε Τμήματα που τα ίδια μπορούν να θέτουν ελάχιστες προϋποθέσεις εισαγωγής που σχετίζονται με το Εθνικό Απολυτήριο.

Περιοδική αξιολόγηση του ίδιου του εξεταστικού συστήματος και των παραμέτρων του.

Με βάση τα παραπάνω θα προσέλθουμε σε κάθε προσπάθεια εθνικής συνεννόησης,  όπως κάναμε πάντα για τα θέματα παιδείας, ακόμη και με όσους «πετροβολούσαν» κατά της δημόσιας εκπαίδευσης πιο παλιά μέσα στα σχολεία και σήμερα ασκούν διοίκηση. Αλλά δυστυχώς όλα τα δείγματα γραφής τα τελευταία δύο χρόνια αποδεικνύουν ότι κάθε προσπάθεια διαλόγου όσο και να διαφημίστηκε ήταν προσχηματική και ψευδεπίγραφη.

Η κυβέρνηση προσπάθησε να ξυπνήσει από τη θερινή της ραστώνη, αλλά το έκανε με όνειρα θερινής νυκτός για το Λύκειο. Ξέρουμε ότι θα ακούσουμε ακόμη πολλά, τα περισσότερα θα ξαναλλάξουν και δυστυχώς πάλι τίποτα με προοπτική δε θα μείνει παρά μόνο μάχες με τις σκιές μια άλλης εποχής. Της εποχής του ΣΥΡΙΖΑ.

Τα κείμενα της πρότασής μας θα κατατεθούν στον δημόσιο διάλογο.  Καλούμε τον υπουργό Παιδείας να τα υιοθετήσει ως βάση διαλόγου.

Μίκα Κοντορούση

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών