21:10 | 4/9/17
Συν 30% ο τζίρος στην ευρύτερη περιοχή, σε διαμονή και εστίαση
Του Δημήτρη ΜπαλήΣχεδόν ένας μήνας πέρασε από τότε που δόθηκε εξ ολοκλήρου στην κυκλοφορία η Ιόνια Οδός, από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα κι ενώ αύριο το μεσημέρι θα γίνουν τα εγκαίνια
από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, σε σημείο του αυτοκινητοδρόμου κοντά στα Ιωάννινα.
Η 2α Αυγούστου, ωστόσο, αποτελεί ημερομηνία ορόσημο, διότι παραδόθηκε ένας από τους σημαντικότερους αυτοκινητοδρόμους προς χρήση, όχι ότι οι υπόλοιποι υπολείπονται σε σημασία.
Πλέον, η Δυτική Ελλάδα, η Αιτωλοακαρνανία, η Ηπειρος, τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, ήρθαν πιο κοντά στην Αθήνα και συνάμα οι μετακινήσεις γίνονται με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Έναν μήνα λοιπόν μετά την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, τα μέχρι στιγμής στοιχεία είναι ενδεικτικά του τι μέλλει γενέσθαι.
Μπορεί τα στοιχεία αυτά να αφορούν τον Αύγουστο, κατ’ εξοχήν μήνα διακοπών των Ελλήνων και που αρκετοί επίσης ξένοι επισκέφθηκαν την Ελλάδα, σε εκείνη την περιοχή, ωστόσο δείχνουν ότι τα δεδομένα άλλαξαν.
Σε αυτόν τον μήνα λοιπόν, από τα διόδια της Κλόκοβας (κοντά στο Αντίρριο), που πρωτολειτούργησαν στις 2 Αυγούστου, έχουμε μέση ημερήσια διέλευση περίπου 11.000 οχήματα, ενώ από τα διόδια του Αγγελοκάστρου (κοντά στο Αγρίνιο), η αντίστοιχη διέλευση είναι περίπου 6.000 οχήματα.
Η διαφορά στις διελεύσεις έχει εξήγηση, διότι όσο ανεβαίνουμε προς τα βόρεια, σε μεγαλύτερες αποστάσεις, τόσο μειώνεται η κυκλοφορία καθώς επίσης ότι μέχρι και τα δεύτερα διόδια υπάρχουν τα πιο προσιτά παραθαλάσσια μέρη και η Λευκάδα. Και αν πολλοί είχαν μπει στη διαδικασία να ψάξουν καλύτερα τις διαδρομές, μετά την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου, θα διαπίστωναν, για παράδειγμα, ότι πιο γρήγορα μπορεί κάποιος να πάει στην Ηγουμενίτσα κάνοντας όλη την Ιόνια Οδό μέχρι την Εγνατία Οδό, έξω από τα Ιωάννινα και μετά με την Εγνατία Οδό να πάει στην Ηγουμενίτσα, παρά να βγει από την Ιόνια Οδό και να ακολουθήσει την Παλαιά Εθνική Οδό.
Η αύξηση στις διελεύσεις από τα διόδια, παρά το παραπάνω έξοδο, το οποίο όμως μπορεί να αντισταθμιστεί με τα λιγότερα καύσιμα που θα ξόδευε κάποιος αν χρησιμοποιούσε την Παλαιά Εθνική Οδό, χωρίς να συνυπολογίσουμε βέβαια το μείζον θέμα της οδικής ασφάλειας, έφερε περισσότερη επισκεψιμότητα στην ευρύτερη περιοχή, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερες διανυκτερεύσεις και μεγαλύτερο τζίρο σε διαμονή και εστίαση.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων, σε αυτόν τον ένα μήνα η αύξηση στην τουριστική κίνηση και στον τζίρο προσεγγίζει το 30%! Το ζήτημα είναι ότι τώρα που μπήκαμε στο φθινόπωρο και αργότερα στον χειμώνα, να υπάρξει σταθερή αυξητική τάση στην κίνηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, μολονότι βρισκόμαστε λιγότερο από 4 μήνες μακριά, αρκετοί από την Αθήνα σκέφτονται να κάνουν μίνι διακοπές στα Ζαγοροχώρια, διότι η απόσταση οδικώς και με ταχύτητα εντός των ορίων του ΚΟΚ θα είναι κάτι παραπάνω από 3,5 ώρες.
Πολλαπλά τα οφέλη, λοιπόν, από την παράδοση των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα και έπεται συνέχεια.
πηγή
Σχετικές ετικέτες:δημόσια έργαΙόνια ΟδόςΟικονομία
Σχετικά άρθρα