Το οικονομικό θαύμα του «πριγκιπάτου» της Μυκόνου | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Το οικονομικό θαύμα του «πριγκιπάτου» της Μυκόνου

03:09 | 2/9/17

Το μυστικό της επιτυχίας του νησιού που διαφημίζεται σε όλον τον πλανήτη από τους διάσημους επισκέπτες του

Ως ένα πριγκιπάτο της Ελλάδας, η Μύκονος έχει μετατραπεί σε έναν επενδυτικό παράδεισο με πολλά οικονομικά οφέλη για τη χώρα μας.

Αν υπάρχει ένας ελληνικός προορισμός που να έχει ερωτευτεί όλο το διεθνές τζετ σετ περισσότερο από κάθε άλλον, κάνοντας το Σεν Τροπέ να είναι… passé, αυτός είναι σίγουρα το νησί των Ανέμων.

Και κάπως έτσι η Μύκονος γίνεται θέμα στην «Daily Mail» που μιλάει για το πώς ένα μικρό ελληνικό νησί πήρε τη θέση της Ίμπιζα ως τον αγαπημένο προορισμό για τα πάρτι των πλουσίων και για ρεκόρ αφίξεων τουριστών ως ένα πρωτοφανές γεγονός στη χώρα της κατάρρευσης.

Το κοσμοπολίτικο κυκλαδονήσι, κάθε χρόνο φιλοξενεί μερικά από τα σπουδαιότερα ονόματα τους διεθνούς star system, και εκείνοι βρίσκουν χιλιάδες λόγους να επιστρέψουν στη Μύκονο φέρνοντας μαζί τους φέρνουν «ζεστό» χρήμα. Η Ελλάδα ποντάρει πολλά στον τουρισμό για να σταθεί στα πόδια της και ότι αυτός ο μικρός κυκλαδίτικος παράδεισος παίζει, αν μη τι άλλο, ουσιαστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια.

Ποιο είναι το μυστικό του νησιού και πώς καταφέρνει να προσελκύει high class τουρισμό από όλο τον κόσμο κρατώντας αμείωτο το επενδυτικό ενδιαφέρον; Ποια είναι η πραγματική περιουσία της Μυκόνου; Ας περιηγηθούμε στο success story του νησιού και ας ακούσουμε από το δήμαρχο ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Οι πρακτικές που οδήγησαν στο τουριστικό θαύμα


Μνημόνια, μιζέρια και στο βάθος... Μύκονος. Ελικόπτερα προσγειώνονται στο νησί, μεταφέροντας παγκόσμιους αστέρες από μακρινούς προορισμούς σε glamorous πάρτι. Χλιδάτα γιοτ σε ιδιωτικές προβλήτες φιλοξενούν νέους γόνους πάμπλουτων οικογενειών με ακόμα πιο νέες και πλούσιες σε καμπύλες συνοδούς. Σουίτες με ιδιωτικές πισίνες και θέα στο απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου, γκουρμέ δείπνα για απαιτητικούς ουρανίσκους σε βραβευμένα εστιατόρια. Φαντασμαγορικά πάρτι και διασκέδαση μέχρι τελικής πτώσεως, ονειρεμένες παραλίες, καταστήματα με φίρμες.

Η Μύκονος έχει φτιαχτεί για να εκπλήξει ακόμη και τους μυημένους στην πολυτελή ζωή. Με το καλημέρα της καλοκαιρινής σεζόν, πολλοί ήταν οι σταρ του Χόλιγουντ που και φέτος επέλεξαν το νησί της «αμαρτίας» για τις καλοκαιρινές τους διακοπές διαφημίζοντας την χώρα μας με το καλύτερο τρόπο στο εξωτερικό.

Η Κένταλ Τζένερ, η ετεροθαλής αδερφή της Κιμ Καρντάσιαν, η Μπέλα Χαντίντ η Χάιντι Κλουμ και η Νικόλ Σέρτζινγκερ, αναστάτωσαν το νησί με την παρουσία τους. Από την άλλη, η Λίντσεϊ Λόχαν και η Αλεσσάντρα Αμπρόσιο έχουν ανακηρυχθεί σε «θαμώνες» του νησιού, ενώ το μοντέλο Άνα Μπεατρίς Μπάρος, πέρυσι έκανε τον γάμο του εκεί!


Πώς μπορεί να ξοδέψει κανείς 88.362 ευρώ μέσα σε λίγες ώρες; Εάν είναι ο Τζαμαϊκανός αθλητής Γιουσέιν Μπολτ και βρίσκεται στη Μύκονο όλα είναι δυνατά. Την περασμένη εβδομάδα ο διάσημος σπρίντερ βρέθηκε σε πασίγνωστο μαγαζί της Μυκόνου και μέσα σε λιγότερο από δύο ώρες ξόδεψε 88.362 ευρώ!

Οι σαμπάνιες άδειαζαν η μία μετά την άλλη, τα πούρα διαδέχονταν το ένα το άλλο ενώ ο Μπολτ μετά τις δύο ώρες παραμονής του φαίνεται να είπε στους σερβιτόρους: «Φεύγω, αλλά θα επιστρέψω ξανά».

Το βίντεο που ανέβασε στον λογαριασμό του στο Instagram έχει σχεδόν 2 εκατομμύρια views. Ποια διαφήμιση θα μπορούσε να είναι καλύτερη από αυτή; Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η Μύκονος «ταξίδεψε» σε όλο τον πλανήτη. Σίγουρα, κάποιοι από αυτούς θα ταξιδέψουν το χρόνου εκεί.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Από όλους τους προορισμούς του πλανήτη, ο Γιουσέιν Μπολτ επέλεξε την Ελλάδα για να γιορτάσει την απόσυρσή του από το στίβο αλλά και τα γενέθλιά του. Εάν αυτό δεν είναι επιτυχία που νησιού, τότε τι είναι;

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Usain St.Leo Bolt (@usainbolt) στις

Το πάλαι ποτέ μικρό ταπεινό νησί όπου όλοι έρχονταν, για να περάσουν στη διάσημη Δήλο, έχει μεταμορφωθεί σε Νο 1 προορισμό των πλουσίων και κοσμικών και έλκει σαν μαγνήτης από το 1960 μέχρι σήμερα τους VIPs όλου του πλανήτη.

Η μεγάλη στροφή έγινε στη δεκαετία του ’50. Αριστοτέλης Ωνάσης, Τζάκι Κέννεντι, Μαρία Κάλλας, Μάρλον Μπράντο, Λιζ Τέιλορ, Νουρέγιεφ, Πιερ Γκαρντέν, Σταύρος Νιάρχος. Και η λίστα των διασήμων που την επισκέπτονται μεγαλώνει συνεχώς: Χάρισον Φορντ, Τομ Χανκς, Σακίρα, Λέιντι Γκάγκα, Μόνικα Μπελούτσι, Λίαμ Νίσον, Χιου Τζάκμαν, Μάικλ Ντάγκλας, Κάθριν-Ζέτα Τζόουνς, Ζαν Πολ Γκοτιέ, Τζόρτζιο Αρμάνι, Ράσελ Κρόου είναι μερικά μόνο από τα ονόματα που έχουν αποδείξει ότι το νησί έχει «αυτό το κάτι που θέλουν».


Πόσες φορές μπορεί να συμβεί στη ζωή σας να χορεύει δίπλα σας ο αγαπημένος σας τραγουδιστής ή ηθοποιός, το πιο διάσημο μοντέλο, ο πιο γκράντε μόδιστρος; Στη Μύκονο όλα είναι πιθανά και όλα δείχνουν να επιτρέπονται! Από το Super Paradise, τα Ματογιάννια, την Ψαρού, και τον Ορνό, τα πάρτι δεν σταματούν ποτέ το καλοκαίρι.

Φυσικά δεν λείπουν και οι εγχώριες αιθέριες υπάρξεις που δίνουν κάθε χρόνο το ραντεβού τους στο διάσημο κυκλαδονήσι.

Οι Μυκονιάτες και ρόλος του Δημάρχου

Η Μύκονος δίνει την αίσθηση ότι έχει σηκώσει παραβάν στην κρίση ξορκίζοντάς την με χρυσά deals. Αγοραπωλησίες ακινήτων-φιλέτων με υπέρογκο τίμημα, επενδύσεις εκατομμυρίων σε κοσμικές παραλίες, έχουν μετατρέψει  το νησί των Ανέμων σε επενδυτικό παράδεισο.

Πώς;

Χάρη στο επιχειρηματικό δαιμόνιο των Μυκονιατών και τις υψηλές υποδομές με τις οποίες προσελκύουν high class τουρισμό από όλο τον κόσμο και κρατώντας το επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από Έλληνες όσο και από ξένους αμείωτο. Αυτό μας εξηγεί παρακάτω ο Kώστας Κουκάς.

Βέρος Μυκονιάτης, κοσμοπολίτης και μόλις 35 ετών ο Δήμαρχος Μυκόνου είναι επισήμως ο νεότερος δήμαρχος της χώρας. Σεμνός, ευγενικός και αγαπητός, κρατάει στα χέρια του, την «βιτρίνα» της Ελλάδος.

«Οι ντόπιοι, αγαπάνε το νησί, αγαπάνε τους επισκέπτες του, αγαπάνε τις επιχειρήσεις τους και τις βελτιώνουν διαρκώς»

Ο νεαρός δικηγόρος έχει δύο πτυχία (Νομικής του Πανεπιστημίου Θράκης & Γλωσσών, Φιλολογίας και Πολιτισμού των Παρευξείνιων Χωρών από το ίδιο πανεπιστήμιο). Έχει ένα μεταπτυχιακό στις «Ευρωπαϊκές και Διεθνείς Σπουδές» από την Νομική Σχολή Αθηνών και είναι τελειόφοιτος στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων, σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Με όρεξη για δουλειά και με αγάπη για το μέρος που μεγάλωσε και ζει, δίνει τον δικό του αγώνα για το νησί σε πολλαπλό επίπεδο υποδομών, ασφάλειας και καθαριότητας για να μπορεί να υποδεχτεί κάθε καλοκαίρι δύο εκατομμύρια επισκέπτες περίπου.

Είναι ένας άνθρωπος που ταξιδεύει πάρα πολύ και κάνει τα πάντα για να είναι η Μύκονος ο hot spot τουριστικός προορισμός της Μεσογείου προσελκύοντας τους μεγάλους σταρ στο νησί.

Όσο για το ποιο είναι το μυστικό του νησιού και πώς καταφέρνει να γίνεται πόλος έλξης κάθε χρόνο, ο κ. Κουκάς λέει στο newsbeast.gr:

«Οι Μυκονιάτες, το μυστικό της επιτυχίας της Μυκόνου είναι οι Μυκονιάτες που με την εργατικότητά τους όλα αυτά τα χρόνια έχουν πετύχει να δημιουργήσουν αυτό το φαινόμενο που λέγεται Μύκονος το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει case study. Η μεγαλύτερη περιουσία της Μυκόνου είναι οι ίδιοι οι Μυκονιάτες. Οι ντόπιοι, αγαπάνε το νησί, αγαπάνε τους επισκέπτες του, αγαπάνε τις επιχειρήσεις τους και τις βελτιώνουν διαρκώς.

Δεν είναι τυχαίο ότι κάθε καλοκαίρι ο Μυκονιάτης επιχειρηματίας το μεγαλύτερο μέρος από τα έσοδά του δεν κοιτάζει πώς θα το ξοδέψει αλλά πώς θα το επενδύσει για να κάνει την επιχείρησή του καλύτερη. Έτσι ανεβαίνει και κάθε χρόνο ο πήχης και πιο ψηλά».

Τον ρωτάμε πώς διαφημίζει τη Μύκονο στο εξωτερικό.

«Η Μύκονος διαφημίζεται μέσα από τις υπηρεσίες της. Προσπαθούμε κυρίως μέσω δημοσιογράφων και ίντερνετ. Δεν είμαστε στην παλιά σχολή των εκθέσεων. Και φυσικά μέσα από την ανάδειξη υψηλών επισκεπτών μας, όπως ο Γιουσέιν Μπολτ φέτος ή Λεονάρντο Ντι Κάπριο πέρυσι αλλά και πολλούς άλλους» μας λέει και συνεχίζει:

«Η διαφήμιση που προκαλεί μία επίσκεψη ενός παγκόσμιου αστέρα και η ανάδειξή της, γιατί προσπαθούμε να αναδεικνύονται οι αφίξεις αυτές, και να τους παρέχουμε όποιες ανέσεις χρειαστούν προκειμένου να εκτιμήσουν την παρουσία τους, εδώ λειτουργεί πολλαπλασιαστικά».

Όσο για το ποιες κινήσεις κάνει ο δήμος της Μυκόνου για να φέρει τους παγκόσμιους αστέρες στο νησί, μας λέει:

«Προσπαθούμε μέσω των κονσιέρζ, που είναι τα γραφεία τα οποία συνήθως απευθύνονται ή μέσω άλλων γνωστών τους να απευθύνουμε προσκλήσεις και πάντοτε όταν είναι στις σκέψεις να έρθει κάποιος προσπαθούμε να του παρέχουμε τις ευκολίες που χρειάζεται προκειμένου να επιλέξει τον προορισμό μας. Όταν άνθρωποι που μπορούν να ταξιδέψουν όπου θέλουν επιλέγουν τον τόπο μας για τις διακοπές τους ούτε τυχαίο είναι ούτε μόδα, γιατί δεν είναι και κάτι που γίνεται τώρα είναι, είναι κάτι που γίνεται εδώ και 50-60 χρόνια».

Υπάρχει όμως κάτι που έχουν οι τουριστικοί προορισμοί του εξωτερικού και θα ήθελε να το προσαρμόσει στα ελληνικά δεδομένα;

«Αυτό που θα θέλαμε είναι ο θεσμός της αυτοδιοίκησης να μπορούσε να ανταποκρίνεται στον όρο του. Για παράδειγμα στις Βαλεαρίδες Νήσους η τοπική αυτοδιοίκηση ελέγχει τα του τόπου της. Εμείς εδώ δεν έχουμε δικαίωμα να νομοθετούμε, υπάρχουν πράγματα τα οποία μας ενοχλούν, ας πούμε οι γουρούνες που θα θέλαμε να τις απαγορεύσουμε και επειδή είναι εθνική νομοθεσία δεν μπορούμε να το κάνουμε, ακόμη. Εάν ζηλεύω κάτι σε άλλους προορισμούς, είναι ο τρόπος που λειτουργεί ο θεσμός της αυτοδιοίκησης και μπορούν τα χρήματα τα οποία μαζεύουν να τα επενδύουν στον τόπο τους και να έχουν καλύτερες υποδομές».

Όσο για το πώς θέλει να δει τη Μύκονο τα επόμενα χρόνια, ο κ. Κώστας Κουκάς μάς λέει:

«Θέλουμε η Μύκονος να παραμείνει πρωταγωνίστρια στον τουρισμό και να μπορεί να ανταποκρίνεται με επάρκεια στους επισκέπτες της σε όλα τα επίπεδα των υποδομών με σεβασμό όμως στο χρώμα του νησιού και στους κατοίκους του. Δεν επιθυμούμε επενδύσεις που δεν συνάδουν με την αισθητική του νησιού και την παράδοση θέλουμε το νησί αυτό το χρώμα το κυκλαδίτικο που έχει να το διατηρήσει και ταυτόχρονα να μπορούμε να παρέχουμε τις υψηλές υπηρεσίες που έχουμε συνηθίσει τους επισκέπτες μας».


Η Μύκονος, όπως είπαμε, «πουλάει σαν τρελή» στο εξωτερικό. Πρόσφατα η Daily Mail, θέλησε να κάνει την «ακτινογραφία» του νησιού σε μια ανέλπιστη προσπάθεια να καταλάβει πώς η Μύκονος, ένα ελληνικό νησί, έκλεψε από την Ίμπιζα τον τίτλο του νησιού της διασκέδασης.

«Πάρτε για παράδειγμα τον Σερ Φίλιπ Γκριν, πρώην ιδιοκτήτη της BHS, ο οποίος βρέθηκε στο νησί παρέα με την μητέρα των Καρντάσιαν, Κρις Τζένερ και τον Αμερικανό σχεδιαστή Tommy Hilfiger. Η Γκριν έσπασε 200 πιάτα, πετώντας τα στον αέρα.

Ο Λούις Χάμιλτον, εντοπίστηκε σε παραλία της Μυκόνου κρατώντας ένα μπουκάλι σαμπάνιας, η Λίντσεϊ Λόχαν έβγαλε τις απαραίτητες selfies αλλά και η Μίλι Μακίντος η οποία φωτογραφήθηκε γυμνή σε σπα του νησιού. Και ο Γιουσέιν Μπολτ, έδειχνε να απολαμβάνει την παραμονή του στο νησί αφού έμεινε δυο εβδομάδες στη Μύκονο γιορτάζοντας την απόσυρσή του από το στίβο, αλλά και τα γενέθλιά του με ντους με σαμπάνιες!» έγραφε το βρετανικό μέσο.

Για κάποιους η Μύκονος δεν είναι και κάτι το ιδιαίτερο, ίσως και να μην συγκαταλέγεται στα αγαπημένα τους. Ωστόσο δεν μπορούμε να μην παραδεχτούμε ότι το «Νησί των Ανέμων» έχει καταφέρει να έχει το δικό του success story και να είναι πρότυπο μοντέλο οικονομικής επιτυχίας.

Τη Μύκονο δεν την αγγίζει τίποτα, τα νούμερα ευημερούν και το νησί συνεχίζει να κρατά τα ηνία του τουρισμού, πετυχαίνοντας μεγάλα ανοίγματα σε άγνωστες μέχρι χθες παγκόσμιες τουριστικές αγορές.


Δείτε όλα τα θέματα του Weekend

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών