Σκληρά παζάρια με το κουαρτέτο για το Ταμείο των δημοσιογράφων | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Σκληρά παζάρια με το κουαρτέτο για το Ταμείο των δημοσιογράφων

11:52 | 24/10/17

48ωρη απεργία στα ΜΜΕ έως τις 6 το πρωί της Πέμπτης με αίτημα τη σωτηρία του ΕΔΟΕΑΠ, του φορέα επικουρικής ασφάλισης και περίθαλψης των δημοσιογράφων

Στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους επικεφαλής του κουαρτέτου των θεσμών "πέφτει"  το πρόβλημα του ΕΔΟΕΑΠ, σε μια ύσττη προσπάθεια εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.  Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκεται από τις 6 το πρωί της τρίτηας η 48ωρη απεργία που κήρυξε η ΕΣΗΕΑ με αίτημα της διάσωση του ταμείου επικούρισης και περίθαλψης των δημοσιογράφων, το οποίο είναι ΝΠΙΔ και αφορά πανελλαδικά περίπου 22.000 εργαζομένους με συνταξιούχους.

Η πρόταση διάσωσης του ΕΔΟΕΑΠ προβλέπει εισφορές υγείας και επικούρισης σε ποσοστά 7,10% (4,55% για τον εργοδότη και 2,55% για τον εργαζόμενο) και 7% (3,5% για τον εργοδότη και 3,5% για εργαζόμενο), αντιστοίχως, όπως προβλέπεται για όλους του υπόλοιπους μισθωτούς της χώρας.

Ταυτόχρονα, προτείνεται πρόσθετη εργοδοτική εισφορά 2% επί του διαφημιστικού τζίρου των επιχειρήσεων μέσων μαζικής ενημέρωσης. Υπενθυμίζεται πως ο βασικός πόρος του ΕΔΟΕΑΠ, που είναι το αγγελιόσημο, καταργήθηκε πέρυσι κατόπιν απαίτησης και ασφυκτικών πιέσεων των δανειστών.

Ο πόρος του 2%

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις στα τεχνικά κλιμάκια έδειξαν πως οι δανειστές δεν διαφωνούν απαραίτητα με τον πόρο του 2% (επί των διαφημίσεων), αλλά θέλουν τον ΕΔΟΕΑΠ διασυνδεδεμένο με τον ΕΟΠΥΥ, δηλαδή την εισφορά υπέρ υγείας (7,10%) να την εισπράτει ο ΕΟΠΥΥ και οι παροχές ασθενείας του ΕΔΟΕΑΠ να είναι εντός του δικτύου του ΕΟΠΥΥ.

Οι ενώσεις εκδοτών εφημερίδων και ιδιοκτητών καναλιών (ΕΙΕΑ και ΕΙΤΗΣΕΕ αντιστοίχως) δεν θέλουν να δώσουν ούτε το 2% επί του διαφημοστικού τζίρου (από το αρχικό 10% που είχε προτείνει η ΕΣΗΕΑ) ως εισφορά για τον ΕΔΟΕΑΠ. Υπέρ της εισφοράς, ωστόσο, τάσσεται η ένωση ιδιοκτητών διαδικτύου (ΕΝΕΔ).

Η συμμετοχή που αναλογεί στις ελληνικές διαδικτυακές επιχειρήσεις μοιάζει με σταγόνα στον ωκεανό, εξηγεί η ΕΝΕΔ, όταν το συντριπτικό ποσοστό της διαφημιστικής δαπάνης στο Ιντερνετ (περίπου 120 εκατ. ευρώ ετησίως), εξαιτίας νομοθετικού κενού, διαφεύγει σε διασικτυακές πλατφόρμες (google, youtube, facebook), οι οποίες δεν απασχολούν δημοσιογραφικό προσωπικό στην Ελλάδα, ούτε παρέχουν αξιοπρόσεκτες θέσεις εργασίας και η φορολογική έδρα τους είναι στο εξωτερικό.


Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών