12:33 | 28/12/17
Η λογική των προστίμων προστατεύει τις θέσεις των μόνιμων κατοίκων
Περισσότερες από 10.000 κλήσεις βεβαιώθηκαν από την Δημοτική Αστυνομία, σε περίπου έναν μήνα λειτουργίας του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, από τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι και τα μέσα Δεκεμβρίου, με τις περίπου 7.500 αυτών να αφορούν το νέο σύστημα στάθμευσης.
Παρά τα πολλά παράπονα και τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν, τον έναν και πλέον μήνα λειτουργίας του νέου συστήματος οι πολίτες δείχνουν σταδιακά να συμμορφώνονται με το THESi, καθώς, σε αντίθετη περίπτωση, το πρόστιμο που θα κληθούν να πληρώσουν είναι τσουχτερό.
Η λογική του νέου συστήματος βασίζεται στο να διατεθούν οι εμπορικότεροι δρόμοι στην Α΄και Γ' Κοινότητα, στις οποίες εφαρμόζεται αρχικά το σύστημα, στους επισκέπτες (λευκή διαγράμμιση) και οι μικρότεροι δρόμοι να διατεθούν στους μόνιμους κατοίκους (μπλε διαγράμμιση).
Η λογική των προστίμων, σύμφωνα με τη διοίκηση του δήμου, προστατεύει τις θέσεις των μόνιμων κατοίκων, καθώς, εάν κάποιος επισκέπτης παρκάρει σε θέση κατοίκου, θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 80 ευρώ, ενώ, εάν σταθμεύσει το όχημά του σε θέση επισκέπτη, αλλά δεν πληρώσει το αντίτιμο του 1,7 ευρώ την ώρα, το πρόστιμο ανέρχεται στα 20 ευρώ.
Στην Α' Δημοτική Κοινότητα (κέντρο Θεσσαλονίκης) έχουν διατεθεί συνολικά 3054 θέσεις για μονίμους κατοίκους και 1500 θέσεις επισκεπτών, ενώ στην Γ’ Δημοτική Κοινότητα (περιοχή Κασσάνδρου), έχουν διατεθεί 420 θέσεις μόνιμων κατοίκων και 200 επισκεπτών.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι κυρίως στο κέντρο της πόλης, σε οδούς όπως η Αγγελάκη και η Εθνικής Αμύνης, βλέπουμε ακόμη σε ώρες αιχμής άδειες θέσεις πάρκινγκ, με λευκό χρώμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι μειώθηκαν οι επισκέπτες της πόλης, ούτε ότι μπήκε μια τάξη με την εφαρμογή του νέου συστήματος. Απλώς όσοι κατεβαίνουν στο κέντρο για δουλειά και ψώνια, είτε προτιμούν να σταθμεύσουν το όχημά τους εκτός "πυρίκαυστης ζώνης ελεγχόμενης στάθμευσης" για να μη πληρώσουν τα 1,7 ευρώ/ώρα, είτε το αφήνουν σε ιδιωτικό πάρκινγκ, όπου επιτρέπεται η στάθμευση άνω των τεσσάρων ωρών.
Από την πλευρά τους, οι μόνιμοι κάτοικοι και στο κέντρο της πόλης αλλά και στην περιοχή της Κασσάνδρου, διαμαρτύρονται ότι οι θέσεις μόνιμων κατοίκων που έχουν διατεθεί δεν επαρκούν, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται, για να μη πάρουν κλήση, είτε να παρκάρουν πολύ μακριά από τα σπίτια τους, σε άλλη γειτονιά, είτε να ψάξουν δρόμους στους οποίους το πάρκινγκ είναι ελεύθερο.
Περίπου 4.000 αιτήσεις για την κάρτα μονίμου κατοίκου
Κι ενώ οι αντιδράσεις από πλευράς μόνιμων κατοίκων παραμένουν για την έλλειψη θέσεων στάθμευσης, οι κάτοικοι καλούνται τώρα να καταθέσουν αιτήσεις για να λάβουν τη νέα κάρτα του 2018.
Μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα, οι αιτήσεις που είχαν κατατεθεί έφταναν τις 4.000 αιτήσεις, με τις περίπου 3.500 να αφορούν το κέντρο της πόλης.
Παρότι η σχετική διαδικασία έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου, οι καθυστερήσεις που καταγράφηκαν, έκαναν τη διοίκηση του δήμου να δώσει παράταση μέχρι και τις 15 Ιανουαρίου. Μέχρι τότε, οι μόνιμοι κάτοικοι θα εξακολουθούν να σταθμεύουν ελεύθερα στις μπλέ θέσεις καθώς η Δημοτική Αστυνομία θα αναγνωρίζει το σήμα «Θ» του παλαιού συστήματος.
Επίσης, εάν κάποιος έχει υποβάλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και η αίτησή του έχει εγκριθεί, δεν θα κινδυνεύει να λάβει κλήση, ακόμη και αν δεν έχει τη νέα κάρτα στα χέρια του, καθώς, το σύστημα, με βάση το οποίο βεβαιώνονται οι κλήσεις, θα ενημερώνει τον δημοτικό αστυνομικό ότι έχει ακολουθηθεί η απαραίτητη διαδικασία.
Σχετικές ετικέτες:δημοτική αστυνομίαΕλλάδαΘεσσαλονίκη
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων