11:15 | 5/1/18
Η υποχρεωτική απώλεια μεριδίων που θα έχει στην ηλεκτρική ενέργεια η ΔΕΗ, οδηγεί τη διοίκησή της στο να δραστηριοποιηθεί στην πώληση αερίου αξιοποιώντας το ευρύ πελατολόγιό της
Την είσοδό της στην αγορά αερίου, τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική, φαίνεται ότι θα αξιοποιήσει η ΔΕΗ ως βασικό όχημα προκειμένου να αναπληρώσει ως ένα βαθμό το ζωτικό χώρο, τα μερίδια, τους τζίρους και τα κέρδη που θα χάσει νομοτελειακά τα επόμενα χρόνια από τον τομέα του ηλεκτρισμού.Παρότι η διοίκηση της επιχείρησης έχει διερευνήσει πολλές εναλλακτικές δραστηριότητες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, κάποιες εκ των οποίων έχει ήδη δρομολογήσει και είναι βέβαιον ότι θα υλοποιηθούν, καμία δεν φαίνεται ικανή να δώσει σε σύντομο διάστημα τους απαραίτητους όγκους και τα αναγκαία αποτελέσματα, με εξαίρεση τη δραστηριοποίηση στον τομέα του αερίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην οδό Χαλκοκονδύλη φαίνεται ότι έχουν ήδη πειστεί πως η ΔΕΗ μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αρχικά, στη λιανική του αερίου. Βάση της αισιοδοξίας αποτελεί η ίδια η ευρωπαϊκή εμπειρία που δείχνει ότι οι μεγάλοι παίχτες του ηλεκτρισμού κατακτούν μερίδια περί το 30% όταν μπαίνουν στο αέριο. Το γεγονός είναι εξηγήσιμο, δεδομένης της ευρείας πελατειακής βάσης που διαθέτουν οι μεγάλες εταιρείες του ρεύματος.
Στη ΔΕΗ θεωρούν ότι η ιδιαίτερα στενή σχέση που έχουν με τους πελάτες τους και η εμπιστοσύνη που χαίρει η εταιρεία στη συνείδηση των καταναλωτών, όπως άλλωστε δείχνουν όλες οι έρευνες αγοράς που έχουν πραγματοποιηθεί, αποτελούν στοιχεία που ενισχύουν ακόμα περισσότερο την προοπτική να «χτυπήσει» η ΔΕΗ σύντομα, στο αέριο, τα ποσοστά που δείχνει η ευρωπαϊκή εμπειρία. Σε συνδυασμό πάντα με το ρεύμα μέσω και ενεργειακών πακέτων ρεύματος – αερίου.
Σήμερα στο δίκτυο του φυσικού αερίου είναι συνδεδεμένοι περί τους 600 χιλιάδες πελάτες και τα επόμενα χρόνια αναμένεται ένας ρυθμός 30 με 40 χιλιάδων νέων συνδέσεων το χρόνο σε όλη την Ελλάδα. Το πεδίο, ως εκ τούτου, στο οποίο φιλοδοξεί να δραστηριοποιηθεί η ΔΕΗ (έχει ήδη άδεια προμηθευτή) δημιουργεί πολλά περιθώρια.
Στο ίδιο πεδίο βεβαίως δραστηριοποιούνται ήδη με ιδιαίτερο μάλιστα δυναμισμό οι «παλιές» ΕΠΑ, (Αέριο Αττικής στην Αττική και ΖeniΘ σε Θεσσαλονίκη – Θεσσαλία), οι οποίες μπαίνουν κι αυτές με τη σειρά τους στο ρεύμα. Αυτός είναι και ο λόγος που ο ανταγωνισμός αναμένεται πολύ ενδιαφέρων.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η ΔΕΗ έχει ήδη αναθέσει σε συμβούλους την εκπόνηση επιχειρησιακού πλάνου για την είσοδο και δραστηριοποίηση της εταιρείας στην αγορά του φυσικού αερίου.
Θοδωρής Παναγούλης
Σχετικές ετικέτες:ΔΕΗΟικονομίαφυσικό αέριο
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων